En osaa päättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mupeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mupeli

Aktiivinen jäsen
22.11.2006
1 674
0
36
Opiskelen siis kolmatta vuotta ja nyt olen ruvennut harkitsemaan alan vaihtoa taikka työpaikan etsimistä. Toisaalta taas tuota koulua ei olisi kuin vuosi- puoltoista vuotta jäljellä ja olisi yksi keskeneräinen työ joka pitäisi tehdä loppuun (asiakas työ, joka ehkä mahdollista tehdä muissakin tiloissa). Mutta toisaalta ikinä en tule noita töitä tekemään päivääkään koska työllistymis tilanne on erittäin huono, melkein olisi pakko laittaa oma firma pystyyn. Ja tähän kaikkeen myös vaikuttaa se että pelkällä opintotuella ei tulla tytön kanssa toimeen.

Kysynkin teiltä rakkaat kanssasisaret, kumpi vaihtoehto on teistä parempi, etsiä töitä/oppisopimus paikkaa vai jatkaa koulu loppuun?

:flower:

Tuota noin... mä oon opiskellu yhtä alaa ja tehny sittemmin sen alan töitä. Töitä saisin jatkossakin jo pelkän työkokemuksen perusteella, mutta lähden nyt kuitenkin opiskelemaan taas, koska mua ottaa päähän se ettei mulla ole tutkintoa.
Sulla on kuitenkin aika vähän tuota koulua jäljellä, että en jättäis varmaan kesken.
Tulopuoli on tietysti aina ongelma :/ Mun on kans pakko jatkaa töissä opintojen ohella, muuten ei pärjätä, vaikka niin kuviteltiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Tuota noin... mä oon opiskellu yhtä alaa ja tehny sittemmin sen alan töitä. Töitä saisin jatkossakin jo pelkän työkokemuksen perusteella, mutta lähden nyt kuitenkin opiskelemaan taas, koska mua ottaa päähän se ettei mulla ole tutkintoa.
Sulla on kuitenkin aika vähän tuota koulua jäljellä, että en jättäis varmaan kesken.
Tulopuoli on tietysti aina ongelma :/ Mun on kans pakko jatkaa töissä opintojen ohella, muuten ei pärjätä, vaikka niin kuviteltiinkin.

Joo, toi tulopuoli mua eniten syö. Mä en pysty edes töissä opiskelujen ohella käymään kun en keksi mihin ihmeeseen ton tytön laittaisin siksi aikaa kun olen töissä..

Mutta kai se ois viisainta vaan jatkaa tuota koulua vaikka mua ei oikein kiinnostaisikaan. Jonkun tutkinnon kumminkin haluan saada.

Yhteistyössä