En osaa päättää. Apuja!!! *kuvia*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Olen tekemässä keittiöön verhoja. Mut nyt en osaakaan päättää et millaiset? Pysty vai vaakaraitaisen kapan vai vaakaraitaiset sivuverhot? Ja jos ne niin, minkä pituisena?

Tässä kuva ikkunasta johon verho/verhot tulee

ja tässä kuva verhokankaasta (klikkaa isommaksi, näkee paremmin)

Jos sivuverhot, niin pystyraitaisina. Kappa sitten joko tai, tunnelman mukaan eli tarvitseeko huoneen näyttää kapeammalta (pystyraitaiset) tai leveämmältä (vaakaraitainen).

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Tekisin pystyraitaisen kapan.
Teillä on muuten todella kaunis tapetti tuossa keittiössä. =)

No eniten olen ehkä itsekin tämän kannalla. Mun tarvitsee vaan sitten tehdä se kappa kahdesta palasta, leveys ei muuten riitä :/ Ja kiitos =)

mulle tuli myös heti mieleen että miksei yksivärisiä verhoja? itse en pidä siitä kun sekotellaan ruutua ja raitaa.. värin puolesta kyllä kävisi, mutten tykkää sekoittelusta :D yksinkertainen tyylikkäämpää. mutta ilmeisesti tuosta kankaasta ne verhot olet tekemässä, niin ehdottomasti pystyraitaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle tuli myös heti mieleen että miksei yksivärisiä verhoja? itse en pidä siitä kun sekotellaan ruutua ja raitaa.. värin puolesta kyllä kävisi, mutten tykkää sekoittelusta :D yksinkertainen tyylikkäämpää. mutta ilmeisesti tuosta kankaasta ne verhot olet tekemässä, niin ehdottomasti pystyraitaa..

No juu toi kangas mulla nyt tossa on, siitä verhot pitäis tehdä. Tossa aikaisemmin ollut yksiväriset verhot, valkoiset, siniset ja viimeisimpänä joulun punaiset. Ja voihan se olla et kun isken ne verhot tohon niin on niin kamala sekamelska, et vaihdan suosiolla toiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
No jos mä nyt tekisin sen pystyraita kapan, niin mikäs olis paras korkeus?

Taulun yläpuolelle pitää jäädä tarpeeksi tilaa, ettei tule liian tunkkainen ja yhteen sumpattu seinusta. Vaikea arvioida kuvasta muuten ja antaa senttimääräistä mittaa =)

Itse laittaisin pitkät sivuverhot, luonnonvalkoiset. Tulee mielestäni liikaa ruutua, pystyä, vaakaa, raitaa jos laitat ehdottamasi kankaan. Vaaleat verhot antaisi kivasti raikkautta ja olisi samaa sarjaa pöytäliinan kanssa. Myös huonekorkeus "kasvaisi" pitkillä, täysimittaisilla verhoilla.
Ammatikseni sisustan ihmisten koteja, niin vähemmän ja hillitymmin on aina tyylikäämpi ja selkeämpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Coon:
Itse laittaisin pitkät sivuverhot, luonnonvalkoiset. Tulee mielestäni liikaa ruutua, pystyä, vaakaa, raitaa jos laitat ehdottamasi kankaan. Vaaleat verhot antaisi kivasti raikkautta ja olisi samaa sarjaa pöytäliinan kanssa. Myös huonekorkeus "kasvaisi" pitkillä, täysimittaisilla verhoilla.
Ammatikseni sisustan ihmisten koteja, niin vähemmän ja hillitymmin on aina tyylikäämpi ja selkeämpi.

Oot kyllä varmasti ihan oikeassa. Mut mä nyt ainakin kokeilen. Toi kangas ei maksanut kuin 2,5? joten meni syteen tai saveen niin en mitään menetä. Varsinkin kun ei toi kangas väreiltään sovi yhteenkään muuhun huoneeseen.

Yhteistyössä