mutta kyse on siitä että kuuluuko työnantajan maksaa matkakulut jos siitä ei ole erikseen sovittu??
mistähän mahtaisi löytyä tietoa moisesta????
mistähän mahtaisi löytyä tietoa moisesta????
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:En kyl oo varma, mut ootko tessiä lukassu, jos siellä ois? Tai jos kuulut liittoon niin kysy sieltä.
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:Riippuu varmaan vähän matkakuluista. Millaista matkaa tarkoitat?
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:Riippuu varmaan vähän matkakuluista. Millaista matkaa tarkoitat?
työntekijän matka työmaalle esim. muurari matkaa espoosta lahteen
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:Riippuu varmaan vähän matkakuluista. Millaista matkaa tarkoitat?
työntekijän matka työmaalle esim. muurari matkaa espoosta lahteen
Siis jos se muurari asuu Espoossa ja työpaikka sijaitsee Lahdessa, niin silloin mun mielestäni yleisimmin matkakuluista voi vain tehdä vähennyksen verotuksessa. Jos taas työpaikka sijaitsee Espoossa, mutta keikkaa on buukattu Lahteen, niin silloin mun mielestäni työnantajan kuuluu maksaa kulut työpaikan ja keikkakohteen välisistä matkoista.
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:ei pidä maksaa varsinkin jos tekee ennakkoverokortilla.
Millaisen sopimuksen se muurari on tehnyt? Sopimuksene voi laittaa, että matkakulut laskutetaan erikseen. Vaihtoehtoisesti tunti- tai urakkahintaan muurari lisää jo sopimusvaiheessa matkakulut. Mulla on asiakkaiden kanssa soppari, että maksan puolet itse ja puolet laskutan asiakkaalta.Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:tää muurari tekee verokortilla eli ei ole missään firmassa kirjoilla vaan maksaa itse verot
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Millaisen sopimuksen se muurari on tehnyt? Sopimuksene voi laittaa, että matkakulut laskutetaan erikseen. Vaihtoehtoisesti tunti- tai urakkahintaan muurari lisää jo sopimusvaiheessa matkakulut. Mulla on asiakkaiden kanssa soppari, että maksan puolet itse ja puolet laskutan asiakkaalta.Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:tää muurari tekee verokortilla eli ei ole missään firmassa kirjoilla vaan maksaa itse verot
Silloin henkilöllä/yrityksellä, jolle muurari työn tekee, ei ole velvoitetta niitä kuluja maksaa. Jatkossa kannattaa muistaa, että sopimusta tehdessä huomioi myös nuo matkakulut.Alkuperäinen kirjoittaja Rohmutti:matkakuluista ei ole tehty minkäänlaista sopimusta työn alkaessa eikä myöskään palkanmaksun yhteydessä.
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:sohvalta tuli vastaus että kannattaa soittaa liittoon![]()