En olisi uskonut enkä halunnut tätä tilannetta mutta minulla on sossusta kysyttävää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pummi

Vieras
Eli onko sossu maksanut joitakin laskujanne?
Ja mikä on ollut silloin tilanne?
Meillä on nyt tilanne sellainen että minä olen osa-aikatyössä ja mies jäi
lomautetuksi. Työttömyyskassan rahat viipyvät ja rahaa ei ole maksaa kaikkia laskuja.
Säästöjä meillä ei ole.
Eli onko se silloin jotain harkinnanvaraista tukea vai toimeentulotukea ja onko edes mahollista että sossu maksaisi laskuja?
Ja tosiaan tiedän että säästöjä pitäisi olla tälläisten tilanteiden varalle. Mutta niitä ei nyt ole.

Jos nettotulonne jäävät alle toimeentulotukinormien, saatte tttukea. Katso oman kaupunkisi sivuilta, onko siellä laskuri toimeentulotukea varten, saat vähän osviittaa siitä, millä tuloilla tukea on mahdollista saada.

Alkuperäinen kirjoittaja Pummi:
Eli onko sossu maksanut joitakin laskujanne?
Ja mikä on ollut silloin tilanne?
Meillä on nyt tilanne sellainen että minä olen osa-aikatyössä ja mies jäi
lomautetuksi. Työttömyyskassan rahat viipyvät ja rahaa ei ole maksaa kaikkia laskuja.
Säästöjä meillä ei ole.
Eli onko se silloin jotain harkinnanvaraista tukea vai toimeentulotukea ja onko edes mahollista että sossu maksaisi laskuja?
Ja tosiaan tiedän että säästöjä pitäisi olla tälläisten tilanteiden varalle. Mutta niitä ei nyt ole.

Todennäköisesti voitte saada "lainaa" välttämättömiin laskuihin siihen saakka, että saatte työttömyyskassasta rahaa.

Olen toimeentulotuen saaja, yhteiskunnan elätti.

Alkuun odottelin asumistuen päätöstä ja sain rahat sossusta, ja kun se päätös tuli, sossu peri sen pois. Meni tovi, että talous meni niin, että tiesin mitä tulee (kelan etuudet siis) ja miten paljon on menoja (vuokra) ja sitten selkeästi se, mitä toimeentulotukena saan.

Eli voitte hakea kun rahoja odottelette, ne peritään teiltä takaisin, on laina siis. Ette jää kuitenkaan miinuksen puolelle, eli tulette saamaan kuitenkin perusosan joka riippuu perhekoosta, vaikka ne takautuvasti maksettavat tuet sitten peritäänkin pois...

varaa aika sos.työntekijälle ja mene tulo- ja menotositteiden kanssa pakeille. Myös parilta kuukaudelta tiliotteet, ja sinne vaan.

näin näytti laskuri meillä aikanaan olleen tilanteen perusteella mutta ei tuo kyllä pitänyt paikkaansa, 200e/kk myönnettiin..

eli laskurin tulos:
Laskelman mukaan taloutenne menot ovat 2064,77 euroa,
ja tulot 1510 euroa
Arviolaskelman mukaan olette oikeutettu toimeentulotukeen, jonka suuruus on 554,77 euroa

Laskelmassa huomioitiin taloutenne seuraavat henkilöt:
Yksin asuva ja yksinhuoltaja 0 henkilöä
Avio- ja avopuolisot, tai yhdessä asuvat sisarukset, tai yhteistaloudessa asuvat samaa sukupuolta olevat 2 henkilöä
Vanhempien luona asuva 18 v. täyttänyt henkilö: 0 henkilöä
10 - 17 -vuotias 1. lapsi: 0 henkilöä
10 - 17 -vuotias 2. lapsi: 0 henkilöä
10 - 17 -vuotias 3. jne lapsi: 0 henkilöä
Alle 10-vuotias 1. lapsi: 1 henkilöä
Alle 10-vuotias 2. lapsi: 1 henkilöä
Alle 10-vuotias 3. jne lapsi: 0 henkilöä

Tämä ei ole toimeentulotukipäätös. Varsinainen toimeentulotukipäätös voi poiketa laskurilla saamastasi tuloksesta.

Yhteistyössä