Mutta nyt se on tapahtunut.
Odottelen yhteydenottoa. Tilanne on paha, niin paha että olen huolesta sykkyrällä.
Odottelen yhteydenottoa. Tilanne on paha, niin paha että olen huolesta sykkyrällä.
Lastensuojeluilmoitus.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mikä ilmoitus se on?
:hug: Ei kai tuollaiseen kukaan etukäteen usko päätyvänsä. Mutta joskus asiat vaan menevät siihen pisteeseen että apua tarvitaan ulkopuoleltakin ja silloin se on vanhemmilta iso askel lapsensa parhaaksi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kyse on avun hankkimisesta nuorelle. Yksin emme enää pärjää. Kyseessä isommat asiat kuin rajojen hakeminen, nyt on menossa nuoren terveys.
Minä toivon kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja akka:Sitä joutuu äitinä sellaisten asioiden eteen mitä ei siinä vaiheessa koskaan usko kun se tuhiseva käärö laitetaan syliin ensimmäistä kertaa.
Toivottavasti nuori saa tarvitsemansa avun.
Olen täysin samaa mieltä.Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:En nyt halua puuttua AP.n tai muiden palstalaisten lapsien/nuorten hoitoon, mutta usein vanhemmat tuntuvat pitävän nuortaan jo aikuisena.
Eli eivät (esim. )enään voi jättää töitään hoitaakseen lasta tämän tarvitsemallaan huolella. Antavat liikaa vapauksia ja ihmettelevät kun lapsi sössii elämänsä!
Vanhempien hoitovastuu ei lopu lapsen mennessä yläasteelle,vasta sitten kun lapsi täyttää 18v ja silloinkin lain mukaan.
Jos lapsen terveys vaarantuu omasta käytöksestään johtuen alakoulussa, vanhemmat yleensä lopettavat vaikka työnsä voidakseen olla lapsensa tukena ja turvana.
Yläkoululaisen lapsen kohdalla pitäisi mielestäni toimia samoin. Saattaa lapsi kouluun ja hakea sieltä jos tapaus tätä vaatii. Palkata sille yläkoululaiselle pätevä lapsenvanhti joka vahtii jos vanhemmat eivät kykene...
:ashamed: Tämä nyt oli minun mielipide...
Tuohan olisi ihanteellista, mutta harvoin toteutettavissa.Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:En nyt halua puuttua AP.n tai muiden palstalaisten lapsien/nuorten hoitoon, mutta usein vanhemmat tuntuvat pitävän nuortaan jo aikuisena.
Eli eivät (esim. )enään voi jättää töitään hoitaakseen lasta tämän tarvitsemallaan huolella. Antavat liikaa vapauksia ja ihmettelevät kun lapsi sössii elämänsä!
Vanhempien hoitovastuu ei lopu lapsen mennessä yläasteelle,vasta sitten kun lapsi täyttää 18v ja silloinkin lain mukaan.
Jos lapsen terveys vaarantuu omasta käytöksestään johtuen alakoulussa, vanhemmat yleensä lopettavat vaikka työnsä voidakseen olla lapsensa tukena ja turvana.
Yläkoululaisen lapsen kohdalla pitäisi mielestäni toimia samoin. Saattaa lapsi kouluun ja hakea sieltä jos tapaus tätä vaatii. Palkata sille yläkoululaiselle pätevä lapsenvanhti joka vahtii jos vanhemmat eivät kykene...
aivan samaa mieltä. minusta vauvan ja 15v tarvitsema hoito ja työmäärä ei eroa toisistaan mitenkään. vauva nukkuu noin 15 tuntia ja tarvitsee aktiivista hoitoa ehkä 5 tuntia. saman tarvitsee teini, jonkun tekemään ruokaa paljon ja olemaan kotona suurimman osan vuorokaudesta.Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:En nyt halua puuttua AP.n tai muiden palstalaisten lapsien/nuorten hoitoon, mutta usein vanhemmat tuntuvat pitävän nuortaan jo aikuisena.