en ole yli 6vuoteen saanut löhötä rannalla. en voi mennä yksin kahden lapsen kanssa rannalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mrs paris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mrs paris

Vieras
niin minulla on kohta 7vuotias lapsi ja kohta 3vuotias lapsi.

vaikka rannalla on kaksi aikuista en ole voinut löhötä vaan(ekan kanss aolin yh monta vuotta eikä hän ikinä pysynyt paikallaan rannalla,oli pakko vahtia ihan vierestä) no nyt esikoinen on noin iso,mutta mun on pakko vahtia vieressä koko ajan, silllä hän ei noudata sääntöjä rannalla,juoksentelee,menisi laiturille ilman lupaa,juoksisi sen päähän,ei kuuntelisi jos huutaisin että pysähdy,tule takas. vaikka tietää että se on vaarallista ja tietää ettei sinne mennä ilman aikuista,ettei laiturilla juosta.

molemmat saattaa lähteä ihan mihin vaan jos selkänsä kääntää, eivätkä kuuntele puhetta(no pienenpi kuuntelee vähän paremmin), mut silti ne vaan suhaa rannalla päättömästi, isompi on joutunut siitä hyvästi monesti autoon jäähylle(tietty aikuinen mukana, jotta ovi voi olla auki), hän on joutunut rannalle istumaan joka tottelemattomuudesta,jääny seuraava rantareissu väliin,jos on toistanut saman hölmön asian on joutunut jopa kotia siltä istumalta.

on menettänyt pelit.ollaan keskusteltu,ollaan yritetty palkitsemalla, kannustamalla. mutta ei ei ei, tämä kohhta 7v vaatii rannalla aikuisen välittömään läheisyyteensä. samaten ikänsä takia pienempi. me ei siis saada miehen kanssa nauttia rannalla olosta ikinä.välillä tekis mieli lomallakin pistää isompi päiväkotiin jotta sais vaan olla ja rentoutua edes tänä kesänä muutaman kerran. huoh.

miten muilla menee rantajutut?

No ei pienten lasten kanssa saakaan löhötä rannalla, kyllä ne vaativat perään katsomista vaikka eivät ihan päättöminä juoksisikaan. Ota rannalla oleminen liikunnan kannalta ja lepää sitten illalla kotona, kun olet saanut uimisesta ja ulkoilusta väsähtäneet lapset ajoissa nukkumaan :)

Tosiaan laita päiväkotiin ja kerro että te muut menette rantaan. Pari kertaa kun menee ohi suun kivat päivä rannalla, uskoisin että alkaa tottelemaan.

Meillä menee hienosti 3,5 vuotiaan kanssa, tietää veden vaaroista ja aina on kellukkeet kun vedessä on. On myös varovainen ja tottelee käskyjä, tykkää ppulikoidan matalassa vedessä.

Minäkään en ymmärrä sen rannalla löhöilyn päälle, sehän on tosi tylsää?? Vaikka varmasti onkin raskasta vahtia kahta vilkasta lasta, niin minun mielestä se ranta on ihan hyvä paikka juoksenteluun ja leikkimiseen eli paikallaan ei tarvitse pysyä. Laituri on ehdottomasti kielletty paikka (etenkin jos ei osaa uida tai juoksentelee siellä liikaa), mutta noin muuten antaisin lasten leikkiä ja itse vahtisin niitä koko ajan (ei siis löhöilyä). Mikset ap menisi yksin joskus rannalle ja mies vahtisi lapset?

Mä en edes haluaisi löhötä rannalla. Puuhaan lasten kanssa, sit syödään viltillä eväitä ja sitten taas rantaan. Lehtien lukemiset voi näillä rantareissuilla unohtaa, eikä itse pääse oikein uimaankaan. Helteillä käyn illalla uimassa kun lapset jo nukkuvat (mies on silloin kotona).

No jos lapsi mukana, niin vahdittava häntä on. Vaikka osaa vähän uida, osaa sitä ja tätä, niin kuitenkin hän on lapsi ja vahdittava on. Ihan liian usein kesien aikan saa lukea, kuinka moni lapsi on rannalla hukkunut, vaikka aikuinen on ollut mukana. Silloin vain ihmettelen mitä tämä aikuinen on oikein puuhannut?

Eli jos haluaisin vain yksin tylsistyä niin en ottaisi lasta mukaan, mutta en kaipaa sellaista. Yksin rannalla lojumassa, ei vain ole enään minun tapani rentoutua, se kuului siihen teiniaikaan.

No minä en löhöilisi ikinä rannalla jos olen siellä lasten kanssa. olivat sitten minkä ikäisiä tahansa. Meillä 6v ja 5v ja osaavat olla rannalla. isompi on muutenkin arka vedessä. Itse en kyllä ymmärrä koko löhöilyn päälle. Aurinkoa en ole viitsinyt ottaa vuosiin (en kauheasti edes ulkomailla ) palan vaikka laittaisin mitkä rasvat.

Mitä te luulette antavanne tähän ketjuun? Ap haluaa maata rannalla, kysyy vinkkejä. Lähes jokainen kertoo kuinka itse ei halua maata, ilman mitään rakentavaa sanottavaa..ihmeellistä.

Mä en välitä auringon ottamisesta, mutta kirjaa on mukava lueskella rauhassa rannalla. Meillä se onnistuu, vaikka on 6- ja 3-vuotiaat lapset. Voin siis mennä yksin lasten kanssa rannalle. Lapset lotraavat hiekkalelujen kanssa vesirajassa ja minä luen vieressä kirjaa :)

Lasten kanssa ei löhötä rannalla, se on ihan normaalia. Esikoiseni on 8v, todella luotettava lapsi, joka osaa uida uimahallissa 100 metriä yhtäkyytiä. Silti hänenkin vierellä ollaan rannalla siis lähietäisyydessä. Vesi on arvaamaton elementti ja luonnovedet on tummia, sinne jos sattuu kaatumaan tmv, niin.....

no kyllä mä olen ollut huoomaavinani että isompien lastn vanhemmat saavat istua siinä viltillä ja riittää että lapsi on näkö ja kuulo etäisyydellä, että ei tartte juosta siinä 5-10cm päässä, niinku meillä, en ihan oikees ole nähnyt yhtään lasta joita täytyisi vahtia yhtä läheltä.

onhan se vähän eri asia istua viltillä vahtimassa kun lapsi kahlaa rannassa,menee polviin asti tulee rantaan,päin kun äiti hihkaisee. ihan pienetkin näyttää touhuavan välillä ihan rauhassa hiekkaleikkei, riittää että aikuinen on metrin päässä istumassa, ja huutelee ohjeita.

meill äei oo ikinä koskaan yksikään rantrareissu tai mikään reissu mennyt niin että saa istuav vaikka sen 5-10min rauhassa.

koko ajan ees sun taas,sinne tänne tonne, oho laiturille. aarg. ei kyl oo vielä osunut yhtä levottoman näköstä meiningiä silmiin rannalla ollessamme,kuin meidän lapsilla(varsinkin isommalla)

mun kaveri voi mennä vauvan, 3vuotiaan,5vuotiaan ja 6vuotiaan kanssa rannalle, joista vain 3vuotias vipeltää niin että täytyy äidin olla siinä lähellä. 5 ja 6vuotiaat pysyy parin metrin päässä äidistä ja tuulee aina käskystä/pyynnöstä lähemmäksi äitiä.

ja mä en voi mennä 2lapsen kanssa yksin rannalle, kyllä mä luulen että suurinosa pärjää parin lapsen kanssa yksin rannalla. mutta tulkoot ottaa nää meidän pikku tyypit, tottakai uimataidottomia pitää vahtia ja nähdä heidät,mutta en usko että muiden kohta 7vuotiaat on jatkuvasti aivan päättömiä rannalla ollessaan, vai joutuuko joku vahtimaan sen ikäistä yhtä intensiivisesti kuin vilkasta 2vuotiasta?

sun täytyy järkätä nille toinen hoitaja mukaan tai sitten viedä ne hoitoon ja mennä yksin rannalle.
olin eilen kaksin 7v lapsenikanssa rannalla enkä mä voinu maata ja ottaa aurinkoo,pitihän sitä vahtia. kyllä mä istuin viltillä,mutta katselin sen menoa kokoajan. se osaa uida jotenkuten.

jos mulla ois mun 3 ja 4 vuotiaatkin mukana ni en vois ees istua, vaan pitäs olla vieressä kokoajan. en lähde yksin niiden kolmenkanssa, kyllä mä haluan ukon mukaan vahtiin.

mutta joo,ei pienten lastenkanssa voi olla rannalla ja ottaa aurinkoo. toivottavasti saisit ne johki hoitoon ni pääsisit itte makaan.

sun täytyy järkätä nille toinen hoitaja mukaan tai sitten viedä ne hoitoon ja mennä yksin rannalle.
olin eilen kaksin 7v lapsenikanssa rannalla enkä mä voinu maata ja ottaa aurinkoo,pitihän sitä vahtia. kyllä mä istuin viltillä,mutta katselin sen menoa kokoajan. se osaa uida jotenkuten.

jos mulla ois mun 3 ja 4 vuotiaatkin mukana ni en vois ees istua, vaan pitäs olla vieressä kokoajan. en lähde yksin niiden kolmenkanssa, kyllä mä haluan ukon mukaan vahtiin.

mutta joo,ei pienten lastenkanssa voi olla rannalla ja ottaa aurinkoo. toivottavasti saisit ne johki hoitoon ni pääsisit itte makaan.

niin mut pointti on se että en voi ton 7vuotiaankaan kanssa edes istua,en hetkeäkään. muut vahtii istuvaltaan mä oon 10cm päässä kun se tekee ihan älyttömiä tempauksia.

eikä se auta jos ukko on mukana toinen kattoo pienempää ja toinen isompaa, aina.
mä vaan niin haluaisin että saisi istua sen 5minuuttia vaikka sitte hiekkakakkuja tehden samalla,mut ei aina noi vaan juoksee ja juoksee. en tykkää yhtään näistä pitkistä kesälomista. no täytyy kattoo ei vaan oikein oo ketään kelle laittas hoitoonkaan.

jaha. Kuten sanottu, lapset vaativat jatkuvaa silmälläpitoa rannalla. Ei sinne löhöämään mennä. Tosin kahdesta lapsesta pitäisi yhden aikuisen pystyä huolehtimaan edes hetki. No, tiedän, ettei meidänkään 7v. kovin aloillaan pysy ja ohi korvien menee paljon. Silti tuon ikäisen pitää jo vähän osata totella. Esim. sen verran, että ui tietyssä paikassa tai leikkii rannalla kunnes saa luvan mennä veteen. Itse aiheutettu ongelma on, jos lapset eivät tottele.