En ole siivonnut neljään päivään ja alkaa pikkuhiljaa ahdistaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laiskimus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laiskimus maximus

Vieras
Oli viikonloppuna miehen kanssa kauhea riita koska hän oli vakaasti sitä mieltä, että töissä käyvänä osapuolena häneltä ei voi vaatia mitään kotona. Ei siis edes viikonloppuisin koska se on hänen vapaa-aikaansa. Minä sitten kysyin että koska mun vapaa-aikani sitten on? Kyllähän minä kotityöt hoidan kun kerran kotona olen, enkä ole kertaakaan vaatinut miestä ruokaa laittamaan tms. Mutta kyllä mun mielestä esim.viikonloppuisin pitäisi mullakin olla hetki rauhallista aikaa eikä se nyt ketään tapa vaikka saisin silloin vähän apua kotitöihinkin! Meillä on täällä kuitenkin 3 alle 4-vuotiasta joten ei se mun kotitöiden teko ihan ongelmitta hoidu vaan yleensä joku roikkuu imurissa tai pesukoneen luukussa ja ikkunoiden pesusta on turha unelmoidakaan kun muksut on kotona. Silityskin hoituu vain ilta-aikaan ettei kukaan saa kuumaa rautaa päälleen, eli se siitäkin vapaa-ajasta.

No, joo... Miehen kommentti siitä, että minä itse teen näistä asioista ongelmia ja loppujen lopuksi olen ainoa ketä se siisteys edes kiinnostaa sai mut näkemään sen verran punaista että lakkasin sitten siivoamasta kokonaan... Neljäs päivä menossa ja tänään oli pakko laittaa tiskikone päälle kun alkoi tuo tiskikasa olla sellainen ettei mahtunut ruokaa laittamaan. Leluja on joka puolella ja jotain ihme vaatekasoja joiden päältä mieskin vain pokkana kävelee. Nuorimmainen levitti aamulla kaikki kengät pitkin eteistä ja mies harppoi niiden yli ihan pokkana töihin lähtiessään. Eilen valitti kun ei ollut puhdasta paitaa silitetty, mutta eipä tuo muuten näytä haittavaan. Tänään pitää varmaan tilata pizzaa, ei tuo keittiö ole enää ruuanvalmistuskunnossa...

Kolahtaakohan tämä omaan nilkkaan ja saan kohta kuurata täällä monta päivää vai alkaako se häiritä jotain muutakin ennen sitä?

Mutta saapahan istua ja tuijottaa läppärin ruutua keskellä päivää kun lapset nukkuu! :D

oon harkinnut tuota kans. Olen tosin työssäkäyvä ja ei ole noin pieniä lapsia mut silti minusta kotityöt kuuluu koko perheelle. Mua vaan ärsyttää just tiskivuoret ja pinttyneet astiat jotka ei sitten puhdistu enää koneessa yhdellä pesulla...

Vaatteiden silitys on ihan turhaa ajanhukkaa, etenkin arkivaatteiden. Kauluspaidat ja juhlavaatteet on asia erikseen, mutta lopeta ainakin tavallisten kotivaatteiden silittäminen jos sulla on ollut tapana silittää kaikki. Muuhun teidän tilanteeseen en ota kantaa, paitsi että varsin k-päinen mies sulla!

mä oon kans joskus miettiny että jos vaan lopettais siivoomisen... mut musta tuntuu että luovuttaisin aika nopeesti :)

meillä ukko ei koskaan ees viitti tuoda tyhjää vessapaperirullan hylsyä pois vessasta. meinasin joskus alkaa koota niistä pikkuhiljaa kasaa pesukoneen päälle ja kattoo huomaako ukko ees niitä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oon harkinnut tuota kans. Olen tosin työssäkäyvä ja ei ole noin pieniä lapsia mut silti minusta kotityöt kuuluu koko perheelle. Mua vaan ärsyttää just tiskivuoret ja pinttyneet astiat jotka ei sitten puhdistu enää koneessa yhdellä pesulla...

Oon itsekin suunnitellut tätä monet kerrat mutta valitettavasti näyttää kolahtavan omaan nilkkaan! Täytyy kyllä sanoa että jää kummasti enemmän aikaa touhuta muksujen kanssa näin päivällä ja sitten toisaalta ei kulu tämä päikkäriaika kaiken maailman pyykkirumbiin. Voisi tähän tottuakin jos ei alkaisi jo pikkuhiljaa ahdistaa tämä kaaos... Kylään en kyllä kehtaisi nyt ketään ottaa! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Vaatteiden silitys on ihan turhaa ajanhukkaa, etenkin arkivaatteiden. Kauluspaidat ja juhlavaatteet on asia erikseen, mutta lopeta ainakin tavallisten kotivaatteiden silittäminen jos sulla on ollut tapana silittää kaikki. Muuhun teidän tilanteeseen en ota kantaa, paitsi että varsin k-päinen mies sulla!

Ei mulla niin paljoa ole luppoaikaa että kotivaatteita silittelisin! Mies käyttää kauluspaitoja yms. töissä ja niitä tulee siliteltyä. Joutui tänään aamulla kiireessä omansa silittämään...

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:
mä oon kans joskus miettiny että jos vaan lopettais siivoomisen... mut musta tuntuu että luovuttaisin aika nopeesti :)

meillä ukko ei koskaan ees viitti tuoda tyhjää vessapaperirullan hylsyä pois vessasta. meinasin joskus alkaa koota niistä pikkuhiljaa kasaa pesukoneen päälle ja kattoo huomaako ukko ees niitä. :)

Mä kans kasasin niitä kerran varmaan kaks viikkoa ja lopulta luovutin ja korjasin pois...

Miksi et tekisi niin että jätät miehen sotkut siivoamatta ja tiskit tiskaamatta, et siis tee mitään miehen hyväksi.

Oon tehnyt niin useamman kerran muttei se tunnu olevan tarpeeksi suuri herätys. Mulla meni vain totaalisesti nyt hermo tohon kommenttiin ettei se siistiys yms. ketään muuta kiinnosta kuin mua. Eli teen ihan turhaa työtä jota kukaan ei arvosta? Katsotaan arvostaako sitten kun jätän nämä turhuudet tekemättä...

jätä ne lapset isänsä kanssa ja lähde viikonlopuksi pois.
3 alle 4v on kyllä hurjan kuuloista. ei todellakaan ehdi eikä jaksa yksin eikä tarvitsekaan.

mies voi muuttaa hotelliiin ja käydä ravintolassa. koti ei ole kenellekään täysihoitola vaan se vaatii duunia.

Tämän ongelman ratkaisee roskakori vessassa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja rew:

Ei mulla niin paljoa ole luppoaikaa että kotivaatteita silittelisin! Mies käyttää kauluspaitoja yms. töissä ja niitä tulee siliteltyä. Joutui tänään aamulla kiireessä omansa silittämään...

Meillä mies silittää itse omat kauluspaitansa. Tästä ei onneksi ole tarvinnut edes keskustella.

Mä kans kasasin niitä kerran varmaan kaks viikkoa ja lopulta luovutin ja korjasin pois...

hemmetti että noi miehet on kummallisia :)

Voi ei! En osaa sanoa mitä tossa tilanteessa tekis. Kun sua ja lapsia se siivoomattomuus enemmän häiritsee. Miehen annat tosiaan itse pestä oman pyykkinsä. Yritä nyt sinnitellä vielä viikonloppuun asti ja kysy mieheltä, oisko kotona hänen mielestään silloin siivottavaa?

en mä niitä roskiin laita muutenkaan, kartonkikeräykseen ne menee. Ja millekään kierrätyslaatikolle ei meidän vessassa oo tilaa.

Miehelläs todellinen asennevamma!!! Paras jutella kunnolla sen kanssa asiasta.
Meillä ainakin hoidetaan yhdessä siivoamiset ja ruuanlaitot. Päivä ennään pojan kanssa ulkona, kylässä, millon missäkin ja 100% keskityn lapseen. Mies on samaa mieltä että lapsen kanssa ollaan eikä vouhoteta pyykkien, imurien kanssa siinä samalla. Mies kun tulee töistä niin vähän vuorotellen siinä laitellaan pyykkejä, tiskejä ym pikaimuroimista. Viikonlopulla sitten kunnon siivoukset!

Ei muuten ratkaise! :D

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
3 alle 4v on kyllä hurjan kuuloista. ei todellakaan ehdi eikä jaksa yksin eikä tarvitsekaan.

mies voi muuttaa hotelliiin ja käydä ravintolassa. koti ei ole kenellekään täysihoitola vaan se vaatii duunia.

Meillä mies on ollut esikoisen kanssa kotihoidontuella ja hänen mielestään meni lomalle kun meni töihin. Tosin hän opiskeli siinä samalla, ja piti myös kodin kunnossa. Mutta toki ihan eri juttu yhden lapsen kanssa.

Meillä ainakin hoidetaan yhdessä siivoamiset ja ruuanlaitot. Päivä ennään pojan kanssa ulkona, kylässä, millon missäkin ja 100% keskityn lapseen. Mies on samaa mieltä että lapsen kanssa ollaan eikä vouhoteta pyykkien, imurien kanssa siinä samalla. Mies kun tulee töistä niin vähän vuorotellen siinä laitellaan pyykkejä, tiskejä ym pikaimuroimista. Viikonlopulla sitten kunnon siivoukset!

ei tämäkään mielestäni ole ok. Kyllä lapsen pitää tottua normaaliin elämiseen eikä niin että hän on kuningas ja viihdytetään vaan. tasapaino pitäisi olla ja lapsen kanssa pitää tehdä työtäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Eikä meilläkään ole siivottu varmaan viikkoon;) Pyykit ja tiskit hoidetaan. Roskat on viety.

Mä en ole vienyt edes roskia... Enkä siivonnut lasten levittämiä leluja... Pöydässä oli aamulla edellisen päivän astioita jotka korjasin tiskialtaaseen kun en halunnut lapsia syöttää siinä pöydässä mutta muuten olisin antanut niidenkin olla. Voinhan tietysti kasata ne tuolta takaisin ennen kuin mies tulee töistä... Syököön siinä sitten päivällistä! ;)

ei tämäkään mielestäni ole ok. Kyllä lapsen pitää tottua normaaliin elämiseen eikä niin että hän on kuningas ja viihdytetään vaan. tasapaino pitäisi olla ja lapsen kanssa pitää tehdä työtäkin.

Näitä kun on sitten päiväkotiryhmässä 10 -20 tai koululuokassa, ja jokainen haluaa omaa viihdyttäjää koko ajan, tai alkaa rettelöidä jos ei saa olla keskipiste.

Ei kiva.Kyllä pitää olla kuri ja tehdä kotitöitä lasten kanssa.

Meillä mies on ollut esikoisen kanssa kotihoidontuella ja hänen mielestään meni lomalle kun meni töihin. Tosin hän opiskeli siinä samalla, ja piti myös kodin kunnossa. Mutta toki ihan eri juttu yhden lapsen kanssa.

En mä niistä jokapäiväisistä asioista valita. Toki laitan ruuan, pesen pyykkiä päivän aikana ja laitan vähän tavaroita paikoilleen. Mutta ei se munkaan "työviikko" voi jatkua 24tuntia vuorokaudessa ja 7päivänä viikossa! Joskushan munkin on vähän apua saatava! Edes sitten viikonloppuisin.

En mä niistä jokapäiväisistä asioista valita. Toki laitan ruuan, pesen pyykkiä päivän aikana ja laitan vähän tavaroita paikoilleen. Mutta ei se munkaan "työviikko" voi jatkua 24tuntia vuorokaudessa ja 7päivänä viikossa! Joskushan munkin on vähän apua saatava! Edes sitten viikonloppuisin.

sullahan menee perushoitoon jo aika ja ruoan tarjoiluun. 3 lasta on paljon kun noin pieniä.
ihan törkeä mies.

Yhteistyössä