En ole rasisti enkä imetysvastainen mutta nyt meni yli!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rajansa kaikella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Lila";23858399]

Suomalaiset naiset taantuvat gorillan tasolle saadessaan lapsia. Silloin ei muista tarvitse välittää pätkääkään. Lapsella oikeutetaan huonot tavat tai alkeellistenkin käytöstapojen puute. =)[/QUOTE]

Rasistinen yleistys! Yritä päästä yleistävistä ennakkoluuloistasi eroon.

Kuullosti kyllä, että olitte luonaalla ihan tavallisessa perheravintolassa.

Jos olisitte halunneet hääpäivän takia hieman enemmän rauhaa, olisi kannattanut valita "tasokkaampi" ravintola.

Mutta asiaan, mielestäni imetys ravintolassa on ok, jos sen tekee huomaamattomasti muita ruokailijoita ajatellen. Itse en imettäisi 1-vuotiasta ravintolassa, hänelle kun voi jo antaa muutakin syötävää. Rattaat olisi pitänyt ystävällisesti pyytää siirtämään ravintolan ulkopuolelle, mikäli säännöt näin edellyttivät.

[QUOTE="kahden äiti";23858487]Kuullosti kyllä, että olitte luonaalla ihan tavallisessa perheravintolassa.

Jos olisitte halunneet hääpäivän takia hieman enemmän rauhaa, olisi kannattanut valita "tasokkaampi" ravintola.

Mutta asiaan, mielestäni imetys ravintolassa on ok, jos sen tekee huomaamattomasti muita ruokailijoita ajatellen. Itse en imettäisi 1-vuotiasta ravintolassa, hänelle kun voi jo antaa muutakin syötävää. Rattaat olisi pitänyt ystävällisesti pyytää siirtämään ravintolan ulkopuolelle, mikäli säännöt näin edellyttivät.[/QUOTE]

Olimme tasokkaassa ravintolassa, Puistola dining.

Mustakin on törkeää olla välittämättä muista ihmisistä vaikka sattuisikin olemaan imeväisen äiti. Musta imetys (julkisillakin paikoilla) on ok, kunhan tosiaan peitetään jollain harsolla tai vastaavalla. Kyllä multa menis ruokahalu jos ravintolassa nenän edessä joku pullauttaa tissin esille, eikä ole mitään merkitystä onko lihava tai tummaihoinen.

[QUOTE="vieras ap";23858519]Olimme tasokkaassa ravintolassa, Puistola dining.[/QUOTE]

Sitten kyllä ymmärrän, että harmittaa. Niin minuakin harmittaisia, jos olisin suunnitellut viettäväni rauhallisen lounaan miehen kanssa.

Vaikka eihän tuolle minkään voi. Ehkä ns. perheravintolassa voisi vielä jotenkin sietää.

Osanotot Ap:lle. Hyi helvetti. Itse en kyllä aio muiden ravintolahetkiä mennä pilaamaan noin. Siis HYI! Sille ei voi yhtään mitään jos ruokahalu kärsii jonkun läskin paljaista rasvamakkaroista tai lypsyhikneistä. *puistatus*

onhan se imetys ihan ok ja luonnollinen asia, MUTTA onko oikeasti ihan pakko imettäessä kaivaa se koko tissin lörppö esiin? Miksei voi käyttää imetyspaitaa tms? Ihan oikeesti? Jotkut kaivaa molemmat tissit esiin imettäessään, miksi? toisesta sitten suihkuaa sinnetänne maito kun vauva imee toisesta...

Minulla on kolme lasta ja nuorin 3 viikon ikäinen eikä kyllä tulisi mieleenkään mennä minnekään ravintolaan imettämään. Pitää ottaa muutkin asiakkaat huomioon. Ei voi olla vaan minä, minä minä ja minun perheeni. Pienellä vauvalla voi toki tulla nälkä missä tahansa, mutta silloin imetyksen voi hoitaa huomaamatta, siirtyä muualle imettämään ja ottaa muut ihmiset huomioon. Kasikki eivät tykkää tuosta imettämisestä julkisella paikalla. Minä ainakin ymmärrän tämän ja siksi en tee sitä....ainakaan tekisi 1v lapsen kanssa joka voi jo syödä muutakin.

Nää mammat ei voi varmaan ikinä alastomina peiliin katsoa, tai käydä rantalomilla, kun siellä voi olla topittomia naisia. Hui kamalaa! Kumpi on hirveämpää? Vauvaansa imettävä äiti, vai täysin häpeilemättä tissejään esittelevä nainen rannalla?

Minulla on niin valtavat rinnat, että imettäminen huomaamattomasti ei onnistu. Siksi en imetä julkisesti eikä se ole elämääni vaikeuttanut yhtään. Hyvin olen pystynyt vauvani ruokkimaan ilman, että pitää ravintolapöytään mennä imettämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Häikäilemätön imettäjä;23858659:
Nää mammat ei voi varmaan ikinä alastomina peiliin katsoa, tai käydä rantalomilla, kun siellä voi olla topittomia naisia. Hui kamalaa! Kumpi on hirveämpää? Vauvaansa imettävä äiti, vai täysin häpeilemättä tissejään esittelevä nainen rannalla?

Tuskin ne rannalla tissejään esittelevät tulevat tissit paljaana ravintolaan. Ja btw yleensä näillä rannoilla esittelevät omaavat yleensä hyvät tissit, eikä mitään imetys arpisia lapasia.

Kyllä tosiaan voi julki-imettää huomaamattomastikin, mutta jos tietäisin että paikalla on ap:n kaltaisia "hyivittumikäsatanarumaläskiyäkoksennuskokoelämäpilalla"-ihmisiä, niin luultavasti ottaisin ja läimäyttäisin jättitissini ihan kirjaimellisesti pöytään.

On jotenkin huvittavaa, että ämmät jotka haukkuu ja reuhaa tuollaisella tyylillä vaativat muita käyttäytymään kunnolla ja ottamaan toiset huomioon.

Mua tuo ei ois haitannut. Oma ruokahaluni oli koetuksella kun olin harjoittelussa päihdeongelmaisten päiväkeskuksessa ja ruokailin samassa pöydässä alkoholistien kanssa jotka ei ollu ihan puhtaammasta päästä. Mutta siitäkin selvisin.

Tuskin ne rannalla tissejään esittelevät tulevat tissit paljaana ravintolaan. Ja btw yleensä näillä rannoilla esittelevät omaavat yleensä hyvät tissit, eikä mitään imetys arpisia lapasia.

Ai jaa, et jos on hyvän näköiset tissit, niin sit saa imettää? :D Joo, en mäkään tulisi tissit paljaana ravintolaan, jos en imettäisi, mutta jos tilanne sitä vaatii, niin imetän kyllä vauvaani. Sama juttu, kuin että talvella en kulkisi kesävaatteissakaan, vaan TILANTEEN VAATIMALLA TAVALLA.

EI OLE OLEMASSA NIIN VIATONTA NÄKYÄ, KUIN VAUVA RINNALLA.

Jos tämä herättää jotain muita tuntoja jossain, niin se on sitten ihan siitä omasta päästä kiinni.

[QUOTE="Vieras";23858972]Ai j

EI OLE OLEMASSA NIIN VIATONTA NÄKYÄ, KUIN VAUVA RINNALLA.

Jos tämä herättää jotain muita tuntoja jossain, niin se on sitten ihan siitä omasta päästä kiinni.[/QUOTE]

Vauva on kuitenkin eri asia kuin joku yli 1-v. Kyllähän toiset imettää vielä kolmevuotiaita "vauvoja". Ihan eri asia jos puhutaan täysimetyksellä olevasta muutaman kuukauden ikäisestä, kuin jo taaperoikäisestä joka syö tavallista ruokaa.

Vauva on kuitenkin eri asia kuin joku yli 1-v. Kyllähän toiset imettää vielä kolmevuotiaita "vauvoja". Ihan eri asia jos puhutaan täysimetyksellä olevasta muutaman kuukauden ikäisestä, kuin jo taaperoikäisestä joka syö tavallista ruokaa.

Täytyy kyllä olla pipo tosi kireällä, jos pahoittaa mielensä jonkun imettämisestä, oli se lapsi sitten 4 kk tai 2 v. Yksikään tietämäni ihminen ei ole ikinä ainakaan ääneen maininnut minulle, että heitä häiritsisi toisten imetys missään. Jos joku minulle tällaisen mielipiteen tunnustaisi, niin kyllä katsoisin sitä ihmistä hyvinkin eri silmin siitä eteenpäin. En todellakaan tunne ketään, jota imetys häiritsi, ja olen ihan täältä Helsingistä, mistä löytyy kaikenmaailman hienostelijoita.

Kyllä tosiaan voi julki-imettää huomaamattomastikin, mutta jos tietäisin että paikalla on ap:n kaltaisia "hyivittumikäsatanarumaläskiyäkoksennuskokoelämäpilalla"-ihmisiä, niin luultavasti ottaisin ja läimäyttäisin jättitissini ihan kirjaimellisesti pöytään.

On jotenkin huvittavaa, että ämmät jotka haukkuu ja reuhaa tuollaisella tyylillä vaativat muita käyttäytymään kunnolla ja ottamaan toiset huomioon.

Senkus.

Mun on pakko myöntää että lapsettoman silmin se imetys ei ole mikää kaunis ja herttanen tapahtuma. Ei se mua ällötä millään tapaa koska tiedän että kyse on ravinnon antamisesta mutta ap:n kuvailemassa tilanteessa se on aika epäkohteliasta. Jaa juu, asiakkaana mua häiritsis enemmän ne tissit kuin rattaat käytävällä.

[QUOTE="Ihmetys";23859120]Täytyy kyllä olla pipo tosi kireällä, jos pahoittaa mielensä jonkun imettämisestä, oli se lapsi sitten 4 kk tai 2 v. Yksikään tietämäni ihminen ei ole ikinä ainakaan ääneen maininnut minulle, että heitä häiritsisi toisten imetys missään. Jos joku minulle tällaisen mielipiteen tunnustaisi, niin kyllä katsoisin sitä ihmistä hyvinkin eri silmin siitä eteenpäin. En todellakaan tunne ketään, jota imetys häiritsi, ja olen ihan täältä Helsingistä, mistä löytyy kaikenmaailman hienostelijoita.[/QUOTE]

jaa, kyllä mua vaan häiritsee jos se tehdään huomiota herättävästi, kun sen kerran voi tehdä muut huomioiden.
mä en näe mitään syytä sille että se tissi kaivetaan esiin siihen ruokapöydälle oikein metelin kanssa, kun sitä paitaa voi tosissaan raottaa siinä harson alla ihan ilman teatteria ja draamaa

[QUOTE="Ihmetys";23859120]Täytyy kyllä olla pipo tosi kireällä, jos pahoittaa mielensä jonkun imettämisestä, oli se lapsi sitten 4 kk tai 2 v. Yksikään tietämäni ihminen ei ole ikinä ainakaan ääneen maininnut minulle, että heitä häiritsisi toisten imetys missään. Jos joku minulle tällaisen mielipiteen tunnustaisi, niin kyllä katsoisin sitä ihmistä hyvinkin eri silmin siitä eteenpäin. En todellakaan tunne ketään, jota imetys häiritsi, ja olen ihan täältä Helsingistä, mistä löytyy kaikenmaailman hienostelijoita.[/QUOTE]
Ehkäpä tässä on syy miksi kukaan ei ole asiasta maininnut. Ja on kuitenkin ihan eri imettää jossain perhekahvilassa kuin hienostoravintolassa.

Mulla on sitten vaan pipo kireällä tässä asiassa. Se on siihen asti kunnes joku kertoo jonkun pätevän syyn siihen miksi ei voi
a) käyttää imetyspaitaa tai
b) laittaa harsoa tai muuta rättiä näköesteeksi.

Ja yleensäkin, miksi ihmeessä joku normiruokaa syövä taaperoikäinen tarvitsee ravintolassa tissiä. Eikö ravintolaan mennä syömään ruokaa? Edelleen, on ihan eri onko kyseessä (täysimetyksellä) oleva vauva vai isompi lapsi joka pärjää varmasti kotiin asti ilman rintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Häikäilemätön imettäjä;23858659:

Ymmärrätkö sä urpo eukko, että on vähän eri asia nähdä niitä hinkkejä jossain rannalla kun viereisessä pöydässä ravintolassa kun on SYÖMÄSSÄ??

Hitto sä olet just tommone urpo. Häpeäisit edes mutta et taida osata.

Ymmärrän ja suvaitsen täysin imettämisen julkipaikoilla. Kuitenkin se tapa, millä sen tekee, voi olla huomaamaton tai suorastaan huomionhakuisen kiero. Kannattaa miettiä miten ko. ihmiseen suhtauduttaisiin jos asetelmasta napattaisiin vauva pois. Eli onko iso, ylipainoinen ihminen koko vatsa ja suuret rinnat paljaana keskellä tilaa vai onko vain tarvittava osa otettu esiin vauvaa varten. En menisi normaalitilanteessakaan näyttämään tissiäni tai vatsaani julkisilla paikoilla, en ymmärrä miten tilanne muuttuu jos imetän?

Niin provo kuin voi olla. Ei kukaan normaali ihminen käyttäydy tuollaisessa ravintolassa ap:n kuvaamalla tavalla, se tuskin on mikään normaali perheravintola. Ehkä ap ei itsekään ole kyseisessä ravintolassa syönyt, kunhan haaveilee, Mäkkärin pöydästä käsin!

Yhteistyössä