En ole rasisti enkä imetysvastainen mutta nyt meni yli!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rajansa kaikella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rajansa kaikella

Vieras
Oltiin miehen kanssa ravintolassa lounaalla hääpäivän kunniaksi. Oltiin vasta ehditty tilata kun viereiseen pöytään rantautui kovaääninen seurue jossa oli ylipainoinen punakka suomalaisnainen, läski musta mies, ja pari lihavaa lasta. Työnsivät rattaat pöydän viereen vaikka ravintolan eteisessä on lappu jossa kielletään tuomasta vaunuja tai rattaita salin puolelle. Selvästi ylipainoinen noin 4v lapsi istui rattaissa ja aika muhkeassa kunnossa oleva n 1v taapero oli isän sylissä.
Taapero alkoi itkemään melkein heti ja kyllä ruokahalu meni kun lihava hikisen näköinen ämmä kaivoi tissin esille ja alkoi imettämään siinä keskellä ravintolasalia. Olisi ollut edes harso tai joku imetysvaate mutta ei ollut. Iso maha näkyi valkoisena ja tissiä ei voinut olla näkemättä.
Meiltä meni ruokahalu ja sanoimme tarjoilijalle että lähdemme pois viereisen pöydän idioottien takia.
En ole rasistikaan mutta outoa ettei säännöt koske mustia ihmisiä ja heidän porukkaansa. Olisi voinut imettää vessassa ja jättää rattaat sinne eteiseen johon ne kuuluu.

Mitäpä jos olisit viettänyt hääpäivääsi kotonasi jottet vahingossakaan näkisi ylipainoisia ihmisiä, kuulisi muiden aiheuttamaa melua, saati näkisi imeväisen rintaruokintaa!
Tai olisitte itse menny vessaan syömään, bon appetit vaan wc-pöntön päällä!

Mitäpä jos olisit viettänyt hääpäivääsi kotonasi jottet vahingossakaan näkisi ylipainoisia ihmisiä, kuulisi muiden aiheuttamaa melua, saati näkisi imeväisen rintaruokintaa!

Olet varmaan itse sitä porukkaa jota säännöt ei koske ja jotka käyttäytyy hienoissakin paikoissa kuin metsäläiset.

[QUOTE="vieras ap";23858315]Olet varmaan itse sitä porukkaa jota säännöt ei koske ja jotka käyttäytyy hienoissakin paikoissa kuin metsäläiset.[/QUOTE]

Mikään sääntö ei määrää imettämään wc:ssä. Rattaat olisivat voineet jättää ulos.
Ihan fiksua hakea vaikka noutokiinalaista ja käpertyä kotona oman kullan kainaloon niin ei tule niin paha mieli kun lapsi saa ruokaa...

• Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23858306:
No eikö se tarjoilija mitenkään puuttunut, jos kerran oli kielto tuoda vaunuja tms saliin?

Kuka uskaltaa kieltää mamuja rasistiksi leimautumisen pelossa?

Oli muuten aapeella hyvä kuvaus ns monikulttuurisen perheen ulkonäöstä ja käytöksestä.

Olen itse imetysmyönteinen, ihan mitä tulee julkisesti imetykseenkin mutta silti tykkään että se on mahdollista hoitaa vaatteiden ja/ai harson tms suojassa niin ettei ylimääräistä paljasta pintaa näy.

Mitä rattaisiin tulee, niin luulisi että niistä sanitaan jos ne on kielletty, ihan ihonväristä riippumatta. meille ainakin on sanottu ja useassa paikassa on saatu vääntää kättä kun rattaiden käyttäjä on kehitysvammainen lapsi. Kaikki kun ei suostu näkemään niitä pyörätuolina sitten millään ja siksi on jouduttu vaihtamaan ravintolaa ja jättämään käyntejä väliin. Ja se on yksi iso syy sille miksi nyt ollaankin pyörätuolia hommaamassa vaikak periaatteessa rattailla vielä pärjättäisiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lihava äiti;23858345:
Mikään sääntö ei määrää imettämään wc:ssä. Rattaat olisivat voineet jättää ulos.
Ihan fiksua hakea vaikka noutokiinalaista ja käpertyä kotona oman kullan kainaloon niin ei tule niin paha mieli kun lapsi saa ruokaa...
Niin iso lapsi (ja niin lihava) syö jo muutakin kuin tissiä ja tissiäkin voisi yrittää antaa niin ettei rinnat ja iso vatsa näy kaikille! Eräänlaiset äidit saa varmaan kunnon sävärit siitä kun eivät peittele itseään ollenkaan imettäessään.

Muut ihmiset voi kyllä ottaa huomioon, vaikka on lapsia. Jokin liina tai harso peittää aivan mainiosti, kun imettää. Silloin ei häiritse muita yhtään.

Suomalaiset naiset taantuvat gorillan tasolle saadessaan lapsia. Silloin ei muista tarvitse välittää pätkääkään. Lapsella oikeutetaan huonot tavat tai alkeellistenkin käytöstapojen puute. =)

[QUOTE="Lila";23858399]Muut ihmiset voi kyllä ottaa huomioon, vaikka on lapsia. Jokin liina tai harso peittää aivan mainiosti, kun imettää. Silloin ei häiritse muita yhtään.

Suomalaiset naiset taantuvat gorillan tasolle saadessaan lapsia. Silloin ei muista tarvitse välittää pätkääkään. Lapsella oikeutetaan huonot tavat tai alkeellistenkin käytöstapojen puute. =)[/QUOTE]

Olet järkevä! Kiitos siitä!
On meilläkin lapsia mutta me osataan käyttäytyä silti.

[QUOTE="viivi";23858357]

Oli muuten aapeella hyvä kuvaus ns monikulttuurisen perheen ulkonäöstä ja käytöksestä.[/QUOTE]

Ehkä se osuu helpommin silmiin monikulttuurisissa perheissä, mutta kuinka monta suomalaista perhettä olenkaan nähnyt kyseisellä kuvauksella.

[QUOTE="Lila";23858399]Muut ihmiset voi kyllä ottaa huomioon, vaikka on lapsia. Jokin liina tai harso peittää aivan mainiosti, kun imettää. Silloin ei häiritse muita yhtään.

Suomalaiset naiset taantuvat gorillan tasolle saadessaan lapsia. Silloin ei muista tarvitse välittää pätkääkään. Lapsella oikeutetaan huonot tavat tai alkeellistenkin käytöstapojen puute. =)[/QUOTE]

well said!

Mä olen kokenut samankaltaisen tilanteen, mutta nuorena jossain hampurilaispaikassa. Aivan hillittömän kokonen nainen iski tissit tiskiin ja nassikalle nännin suuhun. Ja siinä samalla näkyi sitten koko komea vatsa. Ylipainoa n. 30 kg ja hiki virtasi.

Kyllä siinä ruoka meni väärään kurkkuun ja hyvä, ettei oksu lentänyt. Imettää voi joo, mutta onko se pakko tehdä ruokapöydässä? Eikö voi mennä sivummalle? Vaikka muiden ihmisten tai käytöstapojen takia.

Julki-imetys on vaan junttia ja osottaa ihmisen harkintakyvyn puutetta. Näin se vaan on, eikä siitä mihinkään pääse.

[QUOTE="vieras ap";23858395]Jos söisin kuin sika ja aiheuttaisin oksetusta muissa ihmisissä niin ruokailisin vessassa.[/QUOTE]

Epäilen vahvasti menisitkö!

Mä oon niin vittuuntunut niihin lastenhoitovessoihin, kun ne on niin paskasia ja haisee ihan paskalle. Ei siellä oo kiva vauvaa ruokkia, mieluummin sitten vaikka keskelle ravintolaa(jos reunuksilla piilossa ei oo tilaa).

Aika harva 1v tai yli on niin tissinkipeä että tarvitsisi imettää keskellä ravintolaa. Tuon ikäinen osaa tavallisesti juoda jo mukista ja syödä ihan tavallista ruokaa, mun on vaikea uskoa että sitä tissiä tarttisi just ja siinä paikassa. Ja jos nyt sattuukin imettämään isoa lasta yleisillä paikoilla on kyllä kohteliasta tehdä se sivistyneesti, eli ottaa käyttöön harso tai muu näkösuoja siihen eteen.

Yhteistyössä