en ole koiravihaaja mut...

  • Viestiketjun aloittaja zombi
  • Ensimmäinen viesti
zombi
Ei täst tuu mitään..!Ollaan 2vuotta asuttu täs turun lähiössä omistusasunnossa, ja kuunneltu päivin ja öin kahden koiran haukuntaa.Ne koirat siis samassa perheessä.. ne omistajat on kaikki ihan pölöjä..ei kaikki kotona muutenkaan. Kolme valitusta tehty täs asumisen aikana, ja nyt he kiukuttelee meille, ja puhuu varmaan kakkaa kaikille täs pihas.Kiva juttu.Mun mies herää joka aamu viideltä töihin ja tyttö 11kk ei saa nukuttua haukkumisen vuoksi.Eilenki heräs kolmekertaa taas, ihan hätääntyneenä.

Muuta vaihtoehtoa ei ole, kun myydä asunto ja muuttaa omakotitaloon, ehkä Loimaalle tms.Sais omaa rauhaa jne.

Alan olee niin kypsä saakeli sentään.
Adressia olen koittanu tehdä, mut yks tuttu täst pihast sano et näitten koirien omistajil on niin paljon kavereita täs pihas, ettei taida tulla valituskirjeestä mitään. :/ :/ :/
 
koirallinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:12 Alina kirjoitti:
Asutteko omakotitalossa? Jos, niin eipä kait auta kun kestää. Ja millä se omistaja toisaalta saa ne kuonot tukittua, koira on koira.

Kyllähän koirien kuonot saa "tukittua" esim. sitruunapannoilla. Ne toimovat yllättävän hyvin, eikä satuta koiraa...haju vain on koirasta epämiellyttävä aina haukahduksen jälkeen...

Ja vaikka asuisikin omakotitalossa, niin ei voi sanoa, että eipä kait auta muu kuin kestää...Taajama-alueella voi hyvinkin valittaa asiasta. Taajaman ulkopuolella voikin sanoa, että voi voi..koita kestää... Itse asutaan taajaman ulkopuolella möykkäävien koiriemme kanssa juuri siksi, ettei jaksa tapella naapureitten kanssa...nuo kun sattuvat olemaan hyvinkin äänekästä rotua...
 
Amaryllis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:12 Alina kirjoitti:
Ja millä se omistaja toisaalta saa ne kuonot tukittua, koira on koira.
Ihan varmasti saa, jos haluaa. Meillä on ollut useinkin koiria naapurissa, parhaillaankin kahdessa, eikä hiiskaustakaan kuulu normaalisti. Tokihan ne joskus haukahtaa, mutta se kuuluu asiaan.
 
Haukkuvatko ne siis öisinkin?

Tuohon sitruunapantaan.. aina ei sekään auta tiedän sen siittä kun ystäväni kokeili tuota vaihtoehtoa koiralleen. ei lopettanut koira haukkumista.
Meilläkin on koira ja haukkuu naapireiden koiria välillä, mutta ei milloinkaan öisin.
Jos kotona olemme niin uskoo käskystä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:19 Amaryllis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:12 Alina kirjoitti:
Ja millä se omistaja toisaalta saa ne kuonot tukittua, koira on koira.
Ihan varmasti saa, jos haluaa. Meillä on ollut useinkin koiria naapurissa, parhaillaankin kahdessa, eikä hiiskaustakaan kuulu normaalisti. Tokihan ne joskus haukahtaa, mutta se kuuluu asiaan.
Nimenomaan, koira haukkuun on aina joku syy ja kun sen syyn selvittää, saa haukkumisenkin loppumaan valtaosassa tapauksista. Mutta se toki vaatii vaivannäköä omistajilta.
 
Haukkuva koira on kyllä ikävä ongelma, jos omistajat ei yritä tehdä asian hyväksi mitään! Koirien haukkumiseen on syynsä ja jos asian haluaisi ratkaisun, se varmaan löytyisi jonkun koirakouluttajan avulla. Koiria kun on turha syyttää, siellä omistajien pääkopassahan se vika tällaisissa tilanteissa on :(

Sitruunapannasta.. Kyllähän sen koiran suun saa tukittua sillä sitruunapannalla, mutta meidän moppe on ainakin kun maansa myynyt jos näkeekin sen pannan, ja meillä on käytetty vielä sitä lempeintä mahdollista, puhasta ilmaa sisältävää suihketta. Koira on korvaat luimussa ja häntä koipien välissä jos sen laittaa kaulaan, kun on kokeillut miten se toimii. On se minusta aika julmaa koiralle. Tai riippuu varmaan koirasta, miten herkkä on ja mikä on se alkuperäinen syy haukkumiseen: jos koira haukkuu ahdistuneisuuttaan/yksinäisyyttään, suihkepannan käyttö TUSKIN helpottaa ahdistusta. Meillä on saatu ovikellon äänen haukkuminen opetettua pois pannalla, mutta en koiraa yksin jättäisi pannan kanssa ahdistumaan.
 
Koiran saa opetettua "laulajaksi" jos haluaa, mutta saa ne hiljaisiksikin. meillä koira on semmoinenlaulaja kun innostuu jostain, mutta yksi käsky riittää lopettamaan. Kerrostalossa asuessamme kukaan ei valittanut metelistä, kyseltiinkin ihan, että pitääkö koira meteliä yksin ollessaan.
 
zombi
Kiitti paljon kommenteista neuvoista yms... =)

Asutaan siis kerrostalossa, ne idioottiporukat asuu meijän yläkerrassa, ja niiden tytär joku vanhapiika meidän vieressä, sillä on ties mitä pakkotoimintoja yms... Huh huh!Olen hoitovapaalla tytön kanssa ja kuuntelen haukkumista aamusta iltaan, ja illast aamuun.Koirat on hiljaa vasta siinä klo 23.30 koska omistajat nukkuu... aina kun tulee posti ne haukkuu, ja vaikkei tuliskaan niin ne haukkuu.

Ei me turhasta olla valitettu.Ollaan rempattu tää asunto ja tykätään hirveesti täst, kurjaa ellei asial voi tehdä mitään.Olen puhunut huoltoyhtiöön, ja kertonu kaikki.Sanoivat että kyllä he tietää tyypit, niist on valitettu vuosien varrella, mutta kun adressia ei pysty tekee... osa niiden kaverei, osa ei avaa ovee ollenkaan.

Se likka joku 35 vanhapiika, ku ei töis tai missään, kai se käy jossai KIVAKIVA-KERHOS päivisin, kyl sen pääs niin pal heittää.
Ja kun koirat haukkuu, tämä vaan taputtaa ja rapsuttaa niitä ja antaa makupaloja, ja lässyttää niille kuin pikkulapsille.

Mun mielenterveys menee kohta lopullisesti, se on mennyt jo osittain. Heh! :eek:
 
zombi
lisään vielä tohon viestiini että Olen kuullut tost yläkerrasta yhdelt tutulta jonka tunnen ennestään, että ne kuulemma vie koirat heti lekuriin jos epäilee vähänkin jotain sairautta, ja syöttävät jotain kalliita terveyspillereitä ettei vaan kuole... ja kerran koira joka välillä on tän vanhapiian luona täs vieres niin koira ei suostunut tulemaan hissistä ulos, hän levitti mattoja ja sanomalehtiä ja houkutteli makupaloilla varmaan puoltuntia, ja ihmetteli sit siinä... ei ois maistunu ottaa koira syliin tai komentaa et nyt sisälle tms.. tän isä tuli yläkerrast kalsarit jalassa auttamaan koiraa ulos hissistä.

Omistajien päässä se vika just onkin, ei koirien.Koirat on ottanu vallan niistä, sen takia haukkuu ja komentaa jatkuvasti.
Kun tulen vaunuilla tytön kans pihalle. muija kääntää selän ja seisoo niin kauan et ollaan menty sisälle.Naurattaa lähinnä tollanen idiootti.

Mulla muutenkin paha synnytyksen jälkeinen masennus, eikä helpota ellei saa olla rauhassa, ja levätä.Mies on ihan pihalla aamuisin, kun ei saa nukuttua.

Veri nais homma... Loimaal olis edullisia taloja, ja nyt kun alan opetteleen autol ajooki mun mies opettaa niin sit pääsee turkuun ja muuallekin kun itelläki kortti.

Sori tää vuodatus. :\|


Kuinka moni teist asuu maalla, mitäs tykkäätte? ;)
 
zombi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:37 koirafani kirjoitti:
pääseekö ne koirat ikinä lenkillä ja miten niitä muuten hoidetaan? Jos niitä kohdellaan kaltoin niin ilmoita eläinsuojeluviranomaisille.
Kyllä ne pääsee lenkille, haukkuu koko lenkkimatkan.. tiedetään jo milloin tulevat, kun haukkuminen kuuluu monen sadan metrin päästä.
 
samaa vikaa
Meilläkin yks koiraperhe terrorisoi muuten rauhallista rivaria. Olen pari kertaa herännyt keskellä yötä niiden ulvontaan.

Päivisin räksyttävät kokoajan ja pihalla ei kärsi kenenkään liikkua kun heti on kamala räksytys päällä. Tosi raivostuttavaa. Mainittu on naapurille ja mitään ei tapahdu.

Onneksi meillä on omakotitalo tekeillä, sen voimalla tän jaksaa.
 
ihan sama ongelma
Me asutaan maalla, ja tässähän ei muuta naapureita ole kuin nuo yhdet ainoat joiden koirahäkki on aivan tien vieressä ja voi sitä räksötyksen määrää! Tänään alottivat kello viis. Ja hetikun joku kulkee ohi niin kauhee haukunta. Mä oon kanssa oikeesti ihan loppu tähän ja täytyy sanoa että päivä on pilalla kun aamulla ensimmäiseksi kuulee haukunnan. Monta vuotta kanssa ollaan kuunneltu sitä ja sanottukin asiasta. Mä oon aivan masentunut tän asian takia ja katselen kanssa asuntoja et jos myytäis tää pois. harmi vaan ettei oo sopivaa löytynyt. Mutta kannattaa kyllä tarkkaan valita mihin muuttaa, täällä maalla näköjään koirat räksöttää kanssa öin ja päivin. Ainakin täytyy pitää huoli et naapureita ei oo likimainkaan. Mä ainakin oon alkanut vihaamaan sekä noita koiria että naapureita. Oon kyllä aivan loppu. Ja voi pojat niin kateellinen niille jotka oikeesti saavat asua hiljaisuudessa! Oikein v:ttuaa käydä sellaisella paikassa missä on ihanan hiirenhiljaista ja todeta että kotona odottaa taas kauhea huuto!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:17 ei jaksa kirj kirjoitti:
Jos asut kerros- tai rivitalossa niin sitten tee valitus! Niinkuin joku mainitsi niin jos omakotitalossa niin eipä autaa muu kuin kestää.
Tähän pakko sanoo, et ei oo kestettävä, jos asuu omakotitalossa taajama-alueella. Koira ei saa haukkua tunnin sisällä, olikohan nyt tyyliin joku 30 kertaa, enempää. En nyt muista paljo se luku oli, mut aika vähän omasta mielestäni (koirien omistajana sanon), mut meillä oli omakotitaloalueella ongelmana naapurin pikkuräksyttäjä, joka haukkui aina kun näki jonkun tai kuuli jonkun äänen (oli siis pihalla päivät) ja joku soitti johonki ja teki valituksen ja koira hiljeni sit.. Ei näkynyt pihalla enää.

Mut ap:lle vaan sanon, et valitusta valituksen perään. Mut kuulostaa aika uskomattomalta, et ne haukkuu kokoajan, lenkilläkin..
 

Yhteistyössä