En ole hankkinut uusia vaatteita yli vuoteen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tai no, sukkapaketti ja yhdet alushousut. Se on kuitenkin pientä jos ajattelee että vaateteollisuus on maailman suurimpia saastuttajia.
Käytän vaatteisiin vähän enemmän rahaa ja panostan laatuun. Pidemmän päälle se maksaa itsensä takaisin. Mikä on sinun tekosyysi?
 
vierailija
En myöskään ole hankkinut uusia päällysvaatteita. Vaatteet ostan kirppareilta, jossa en ole käynyt vuoteen. Viisi vuotta sitten ostin uuden Jukka Rintalan suunnittelemaan takin siinä ostokset.
 
vierailija
Minä olen hankkinut vaatteita vuoden sisään. Vuosi sitten ostin puolipellavamekon ja pari ilmavaa kesäpaitaa. Kesällä ostin puuvillapaidan, jota tulen käyttämään myöskin kauan. Talvella ostin pellavahousut kesää varten ja alushousujakin olen ostellut useammat, entisiä menee vähitellen roskiin, kun kuluvat rei'ille vuosien käytön jälkeen.

Minusta se ei ole mikään itseisarvo, ettei niitä vaatteita osta. Kun ostaa käyttöön ja käyttää ne vaatteensa loppuun, niin mikä on parempi tapa vaatteita käyttää.
 
vierailija
Mä olen hankkinut enemmän kuin yleensä tänä vuonna, mutta ne on olleet lähinnä äitiysvaatteita, ja uuden takin ostin kun koit olivat tehneet tuhojaan pitkään käyttämättä olleelle villakangastakille. Myös lapsille olen ostanut. Vauvoille löytyy hyvin käytettyä mutta ei enää taaperoille (pojille) . En kyllä ihmettele sillä kuukauden aikana on neljät housut kuluneet puhki (tietysti se kuluminen on tapahtunut pidemmän aikaa mutta jostain syystä ne vaan on puhjenneet nyt samaan aikaan kaikki)
 
vierailija
Moneen vuoteen en itselleni ostanut uusia vaatteita. Nyt viime vuoden puolella oli pakko uusia isolla rahalla vaatteita. Käytän vanhat aina loppuun. Lapset toki eri asia, kun kasvavat ja pakko ostaa uusia.
 
vierailija
Mä olen hankkinut enemmän kuin yleensä tänä vuonna, mutta ne on olleet lähinnä äitiysvaatteita, ja uuden takin ostin kun koit olivat tehneet tuhojaan pitkään käyttämättä olleelle villakangastakille. Myös lapsille olen ostanut. Vauvoille löytyy hyvin käytettyä mutta ei enää taaperoille (pojille) . En kyllä ihmettele sillä kuukauden aikana on neljät housut kuluneet puhki (tietysti se kuluminen on tapahtunut pidemmän aikaa mutta jostain syystä ne vaan on puhjenneet nyt samaan aikaan kaikki)
[/QUOTE
Minulla reikiintyy leggingsien reisien sisäosat. Kangas on liian ohutta kovaan kulutukseen.
Harmi jos lastenvaatteet kuluvat puhki. En muista sellaista ongelmaa, kun lapsemme olivat kauan sitten taaperoita..
 

Yhteistyössä