En ole enää tervetullut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinäinen joulunviettäjä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksinäinen joulunviettäjä?

Vieras
Olemme ex mieheni kanssa eronnet jo monta vuotta sitten mutta meillä on ollut tapana viettää aina joulu yhtessä ex anoppilassa lasten kanssa. Juttelin eilen ex anopin kanssa puhelimessa ja otin tuon joulun puheeksi ja vähän kyselin aikataulua ruokailusta yms. Huomasin kuinka vaivautunut hän oli ja antoi ymmärtää etten ole enää tervetullut heille joulunviettoon. Lapset kyllä tottakai.
Me emme ole eksän kanssa sopineet eron jälkeen lasten joulunvietosta mitään koska olemme aina tosiaan olleet sen yhdessä erosta huolimatta.

Nyt on lapsilla kaksi vaihtoehtoa: Eli viettää perinteinen hieno joulu mummon luona isänsä kanssa tai sitten köyhä joulu minun luonani. Syynä tähän kaikkeen on se että eksä meni kesällä naimisiin puolenvuoden tuttavuuden jälkeen...

Lapset tietysti haluavat mummon luokse ja mullahan se jouluatto sitten vasta hieno onkin aivan yksin tyhjässä kämpässä. Omat vanhempani asuvat 500 kilometrin päässä ja itse olen vielä aattoaamuna töissä joten sinne matkustaminen on poissuljettu. Lapset ovat 9- ja 8-vuotiaat.

Juu tuli mieleen semmoista, että lapset mummolle isän kanssa ja lähdet viettämään sinkkujoulua soittoruokalaan :D jos vaikka löydät jonkun kivan jouluyllärin itsellesi sieltä ;)

Anteeksi mutta kuullostaa aika jännältä viettää joulu yhdessä kun ette kerta muuten ole yhdessä! Kai sä tajuat sen että jos ex-miehelläsi on jo uusi perhe=uus vaimo et voi edes vaatia että sinun pitäisi päästä samaan paikkaan! Ehkä olisi aihetta hyväksyä mitä ero oikeasti tarkoittaa ja aloittaa OMA elämä. Miksette voi jakaa vuoroja? lapset aattona toisessa paikassa ja joulupäivänä toisessa...ensivuonna toisinpäin?

No mä kyllä ymmärrän ex-anoppia hyvin. Hänen pojallaan on kuitenkin uusi vaimo, ja hänen pitää ajatellaan myös nykyisen miniänsä tunteita. Vaikka onkin hienoa, että olette kaikki hyvissä väleissä eron jälkeen, miehesi on siirtynyt eteenpäin ja löytänyt uuden rakkauden. Siinä kohtaa olis aika erikoista, että joulua vietettäisiin ex-vaimonkin kanssa.

Aattoaamun työvuoron jälkeenkin voi vielä lähteä 500km päähän, jos siellä viettää pari seuraavaa päivää. Mutta jos se on ihan poissuljettua, niin oisko sulla ystäviä, jotka ottaisivat mukaan joulunviettoon? Kyllä meidän joulupöytään ainakin mahtuisi ystävä, jolla ei ole omaa perhettä lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja näi on;29239737:
Anteeksi mutta kuullostaa aika jännältä viettää joulu yhdessä kun ette kerta muuten ole yhdessä! Kai sä tajuat sen että jos ex-miehelläsi on jo uusi perhe=uus vaimo et voi edes vaatia että sinun pitäisi päästä samaan paikkaan! Ehkä olisi aihetta hyväksyä mitä ero oikeasti tarkoittaa ja aloittaa OMA elämä. Miksette voi jakaa vuoroja? lapset aattona toisessa paikassa ja joulupäivänä toisessa...ensivuonna toisinpäin?
Minusta siinä ei ole mitään kummallista. Eron jälkeen - niin kauan, kun kummallakaan ei ollut uutta puolisoa - exä tuli vanhaan tapaansa viettämään joulua meidän ja mun sukuni kanssa. Mitä iloa siitä olisi lapselle ollut, että iskä on joulun yksin kotona?

• Tykkää
Reactions: Muua
Itse vietin pari joulua eron jälkeen eksän vanhempien luona koske he pyysivät ja asia oli eksällekin ok. Sen jälkeen kun hänellä oli uusi kumppani kuvioissa niin ei minun olisi tullut mieleeni edes ehdottaa mitään yhteistä joulunviettoa. Enkä olisi edes suostunut vaikka joku olisi sitä ehdottanut.

Yhteistyössä