En ole edes kukkien arvoinen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha mieli

Vieras
Oli tässä muutama päivä sitten hääpäivä ja mies ei muistanut sitä. En minä mitään lahjoja odottanutkaan, mutta edes vaikka kukkia. Niitä olen pyytänyt miestä antamaan aina silloin tällöin tässä kymmenen vuoden aikana. Olen saanut ehkä viisi kertaa... ja silloinkin kun olen pyytänyt. En minä tiedä miksi aina jaksan odottaa... Nyt sitten eilen mies lähti käymään kaupassa ja ajattelin, että ehkä se tuo samalla kukkia. Ollaan nyt molemmat tämä viikko lomalla ja aiemmin on sanonut, että ei ole ehtinyt ostaa mitään kun on niin kiire töissä. Niin nyt eilen se lähti käymään kaupassa. Ja oli samalla käynyt itekseen syömässä ravintolassa. Eikä tietystikään hääpäiväksi mitään.

Tiiän, olen ihan surkea paska kun jaksan jostain kukkapuskasta unelmoida. Mutta ei mulle tarvi mitään muuta lahjaa ostaa... Jotenkin vaan takerrun johonkin naurettavaan "unelmaan" kukista. Kuinka säälittävää. Mutta ei, en ole edes niiden arvoinen. Ja voi että on paha olo :(

Ja tänä aamuna tämä kumpusi siitä, että luin täältä kuinka joidenkin miehet olivat tuoneet naisten päivänä kukkia. Mulle joku naisten päivä on ihan ja sama. Mutta minä en saa mitään edes hääpäivänä.

No sano miehellesi kuinka tärkeä tuo kukka-asia sinulle on! Tao se kertakaikkiaan sen kalloon!!

Selitä sille rautalangasta että SINUN ON PAKKO SAADA KUKKIA VÄHINTÄÄN JOKAISENA HÄÄPÄIVÄNÄ!! Sano ukolles että on yhdentekevää, YMMÄRTÄÄKÖ miehesi MIKSI kukkia on silloin tuotava, mutta niitä on jatkossa paras näkyä!!!

Oletko kokeillut hankkia miehelle jotakin, jos hän havahtuisi siihen, ettei hoitanut osuuttaan?

Meillä oli joskus rutiköyhänä vuonna sopimus, että ei hommata joululahjoja toisilllemme. Seuraavana vuonna ostin miehelle synttärilahjan ihan tavalliseen tapaan ja sain itsekin paketin. Joulun alla arvasin, miten tulee käymään, mutta en viitsinyt painostaa miestä. Ostin miehelle neulepuseron. Voi vitsit sitä ilmettä, kun hän hoksasi, että paketti on minulta. Hän ei ollut tajunnut hommata minulle mitään, oletti kai vain, että mennään edellisen vuoden mukaan. Ei mun jouluni siitä pilalle mennyt, mutta mies varmistelee nykyään jo lokakuussa, että "ostetaanko me tänä vuonna joulupaketit?"

Minä kirjoitan mieheni kalenteriin hääpäivän kohdalle joka vuosi viestin: "hääpäivä, muista vaimoa kukilla". Toimii!!

Viime vuonna oli puolisoni kirjoittanut minun allakkaan vuorostaan, että: "hääpäivä, muista miestäsi konjakkipullolla!". :D Toimi sekin!

Ystävänpäivänä minä ostan aina ruusut miehelleni ja mieheni ostaa suklaata minulle. :) Tämäkin on aina sovittu juttu.. minä en oleta, että mieheni muistaisi tuollaisia asioita automaattisesti.. on hän sen verran hajamielinen professori tyyliltään.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;23305287:
No, miten itse muisti hääpäivän???

Samaa kysyn. :saint:

Miksi juuri miehen se pitäisi muistaa ja vaimoa huomioida- ihan yhtä lailla se vaimo on aviossa miehensä kanssa.

Meillä on riittänyt mainita että tänään on hääpäivä, kihlapäivä, vuosipäivä, naistenpäivä, ystävänpäivä tms. JOKA sen muistaa :D

Syntymäpäivänä toki vedän herneet nekkuun ellen saa muistamisia koska mä itsekin muistan aina syntymäpäivänä lahjalla ja kakulla.

Jos mies ei normaalia puhetta/pyyntöä asiasta ymmärrä niin kokeile vähän suorempaa taktiikkaa.
Seuraavan kerran kun mies menee kauppaan niin anna hänelle rahaa ja sano että ostaa samalla sinulle kukkia hääpäivän kunniaksi, koska olet sen ansainnut.
Mies voi olla vähän suu auki mutta luulisi tuon jälkeen muistavan asian ja ymmärtävän vihjeen muutenkin.
Ties vaikka tajuaisi itse tuoda jotain extraakin.

Mä oon saanut kolmesti kukkia mieheltäni, ja ne kerrat on olleet sellasina päivinä ettei edes ole ollut mitään syytä. Sellainen on mukavaa. Mies ei oikein ole haka näissä lahja-asioissa muutenkaan, mutta muistaa kyllä tärkeät päivät.

Minusta on mukavampaa että saan kukkia tai lahjoja silloin, kun se on miehen päähän pälkähtänyt, eikä niin että itse olen niitä mankunut.

Ja kannattaa huomioida itsekin joskus miestä lahjoilla tai jollain muilla kivoilla jutuilla mistä tiedät miehesi tykkäävän. Eihän se muistaminen ole yksin miehen tehtävä, vai?! Metsällä on tapana vastata niinkuin sinne huudetaan.

Pieni itsesääli on toki silloin tällöin ihan virkistävä harrastus. Kukat nyt on kuitenkin sellainen juttu, että jos niitä tulisi, kaipaisitko sitten yhtä epätoivoisesti jotain muuta asiaa? Onhan suhteessa varmaan paljon muutakin, vai?

No eihän tässä siitä olekaan kysymys että "varmaan suhteessa on muutakin"... joo varmaan on mutta JOS vaimo haluaa niitä KUKKIA niin onhan hänellä täysi oikeus haluta kukkia!! Ei halusta saada kukkia tarvitse luopua hurskaasti ajatellen että "onhan tässä parisuhteessa niin paljon muutakin kuin kukkia..."

Mun mies on kans huonomuistinen tuossa kukka-asiassa, joten minä olen tehnyt hyvää ruokaa ja ostanut itse miehelle yhden ruusun hääpäivänä :D Mitä väliä kuka sen ostaa, meidän yhteistä kotiahan se koristaa ;)

Minä unohdin viime vuonna mieheni syntymäpäivän:( Sillä hetkellä oli paljon murhetta ja muistin sen vasta yli kuukausi myöhemmin. Sanoin ostavani lahjan ja mies sanoi ettei tarvitse. Lahja jäi ostamatta ja ehkä mies ymmärsi kun kaikki muukin oli elämässäni rempallaan.

Miksi meni yksin syömään ravintolaan? Miksi et kelvannu mukaan? Oliko teillä jokin riita?

Jotenkin vaan vaikuttaa, ettei teillä ole siellä asiat ihan kunnossa, jos ei mies muista mitenkään 10-vuotishääpäivää. Pitääkö sit muuten sua tärkeenä? Entä lapsia?

mä olisin suuttunut siitä että oli käynyt yksin ravintolassa syömässä vaikka teillä juuri oli hääpäivä. olis edes sillä tavalla sut yllättänyt.
meillä ei vielä yhtään hääpäivää ole ollut, mentiin aika hetki sitten vasta naimisiin. mutta olen varma että mitään on turha odottaa tänään naistenpäivänä..

Joo kiitti teillekin. Olen sanonut ja takonut päähän monet monet kerrat, että kukkia olis kiva saada. Ja annoin itse lahjan sille. Mutta antaapa olla, minä täällä itsesäälissä kierin niin kuin joku sanoi. Kiitti ja moi.

Meillä menee niin, että kumpikin muistamme toisiamme hääpäivänä ja synttäreinä, emme yleensä muina merkkipäivinä. Välillä kyllä tuo hääpäivä tuppaa unohtumaan kummaltakin...:D Tosin meillä menee niinkin, että välillä ostelemme toiselle jotain ihan ilman syytäkin. Tuota tapahtuu harvemmin, mutta joskus kuitenkin näitten tähänastisten 14 vuoden aikana.

Miusta on kyllä harmillista jos ei muista hääpäivää. :( Meillä puhutaan ja suunitellaan hääpäivää aina hieman etukäteen.Mies ostaa joka hääpäivä sormuksen hääpäivälahjaksi.Meille kuitenkin on hääpäivä aika tärkeä.Mie en ole joka vuosi ostanut miehelle lahjaa..Juttele miehes kanssa että siulle on tärkeää muistaa hääpäivä jollain lailla.

[QUOTE="aloittaja";23305378]Joo kiitti teillekin. Olen sanonut ja takonut päähän monet monet kerrat, että kukkia olis kiva saada. Ja annoin itse lahjan sille. Mutta antaapa olla, minä täällä itsesäälissä kierin niin kuin joku sanoi. Kiitti ja moi.[/QUOTE]

No tämä selvis ainakin mulle vasta nyt.

Joskus vain ajattelen että juuri naisilla on mielettömät ennakko-odotukset ja mietelmät miten jonkun asian pitää mennä ja jos mies ei tajuakaan ajatella samalla tavalla niin nousee mieletön sota.

Vastasin siis ihan tältä pohjalta.

Minä kirjoitan mieheni kalenteriin hääpäivän kohdalle joka vuosi viestin: "hääpäivä, muista vaimoa kukilla". Toimii!!

Viime vuonna oli puolisoni kirjoittanut minun allakkaan vuorostaan, että: "hääpäivä, muista miestäsi konjakkipullolla!". :D Toimi sekin!

Ystävänpäivänä minä ostan aina ruusut miehelleni ja mieheni ostaa suklaata minulle. :) Tämäkin on aina sovittu juttu.. minä en oleta, että mieheni muistaisi tuollaisia asioita automaattisesti.. on hän sen verran hajamielinen professori tyyliltään.

Kuulostaa hyvältä.

Tosiaan. Jos haluaa takuuvarmasti jonkin muistamisen niin paras vääntää se miehelle rautalangasta ja muistuttaakin tarpeeksi. Onneksi meillä sekä mies että minä kummatkaan ei perusteta noista muistamisista. Sitten kun toinen joskus ryhdistäytyy ja muistaa tai tuo muuten vaan jotain niin se onkin aika mukava yllätys. :)

ap, mulla on samanlainen mies. Mä pyydän kukkia, kaupassa sanon, ihana kukkakimppu, ostatko mulle. Aina saan. Mutta mies ei tajua antaa itse. Ei vain tule ajatelleeksi. Olen kysyny, ei ymmärrä itsekään miksi ei muista. Mutta tiedän, että rakastaa ja osoittaa sen muuten, esim. pesemällä mun auton, korjaamalla sitä, remppaamalla kotia, kun pyydän ja usein pyytämättäkin...tekee pieniä palveluksia minulle. Se, jos mikä on rakkautta häneltä minua kohtaan. Mulla kesti aikaa tajuta se.

[QUOTE="aloittaja";23305378]Joo kiitti teillekin. Olen sanonut ja takonut päähän monet monet kerrat, että kukkia olis kiva saada. Ja annoin itse lahjan sille. Mutta antaapa olla, minä täällä itsesäälissä kierin niin kuin joku sanoi. Kiitti ja moi.[/QUOTE]

Jatkossa et sano että kukkia olisi KIVA saada.

Sanot että kukkia on PAKKO saada. Tai teet miehesi elämästä vaikeaa.

Yhteistyössä