En nyt ihan ymmärrä näitä "pysykää kotona ja suojelkaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis minun, terveen työssäkäyvän, pitäisi pysyä kotona suojellakseni riskiryhmässä olevia sairastumasta? Miksi? Miks he ei itse pysy kotona etteivät sairastu? En nyt ihan ymmärrä mitä hyötyä siitä on että minä pysyn kotona ja he liikkuvat normaalisti,ihan yhtä hyvin hekin voivat levittää virusta.

Siis minun, terveen työssäkäyvän, pitäisi pysyä kotona suojellakseni riskiryhmässä olevia sairastumasta? Miksi? Miks he ei itse pysy kotona etteivät sairastu? En nyt ihan ymmärrä mitä hyötyä siitä on että minä pysyn kotona ja he liikkuvat normaalisti,ihan yhtä hyvin hekin voivat levittää virusta.
Pidät etäisyyttä ihmisiin, kuten muidenkin nyt pitää pitää.

Alkaa olla ulkonaliikkumiskiellon paikka. 10 vuoden ehdoton vankeustuomio murhan yrityksestä jokaiselle kiellon rikkojalle niin eiköhän porukka ala pikkuhiljaa ymmärtää pysyä kotonaan. Vain kauppa/apteekkireissut sallittava ja poliisi valvomaan liikkumista.

Alkaa olla ulkonaliikkumiskiellon paikka. 10 vuoden ehdoton vankeustuomio murhan yrityksestä jokaiselle kiellon rikkojalle niin eiköhän porukka ala pikkuhiljaa ymmärtää pysyä kotonaan. Vain kauppa/apteekkireissut sallittava ja poliisi valvomaan liikkumista.
Niin, riskiryhmäläiset käy kaupassa päivittäin ja valittavat kun muut liikkuu ja he voi saada tartunnan (facessa on paljon näitä narisijoita, eivät ymmärrä että he itsekin voivat tartuttaa, pysyisivät itse kotona)
Parasta vaan kun kaikki kaupunkilaiset pysyvät kopperoissaan!

Mun on pakko käydä 2-3krt viikossa kaupassa yritykseni takia, ja lapsella on meneillään tutkimukset. Pysykää kaikki nyt kotona että mä saan asioida rauhassa!

Ranskassa tarvitaan jo lomake viranomaisille jos haluaa ulos kauppaan, apteekkiin, koiraa kusettamaan jne. Haluaako ap. samaa myös terveille työikäisille jotka vapaan liikkuvuuden ja maailmanomistajan elkein levittävät koronavirusta turhaan liikkumalla.
Häh, oot ymmärtänyt ihan väärin. Tahallisestiko, saadaksesi riitaa aikaan? Riskiryhmiin kuuluvat liikkuvat villisti ja vapaasti päivittäin pitkin kaupunkia, ja sun kaltaiset syyttää töissä käyviä ihmisiä taudin levittämisestä! Eiköhä sitä levitä ihan just ne, jotka siellä kaupoissa liikkuu! Eli ne riskiryhmäläiset jotka ei välitä omasta ja toisensa terveydestä!

Häh, oot ymmärtänyt ihan väärin. Tahallisestiko, saadaksesi riitaa aikaan? Riskiryhmiin kuuluvat liikkuvat villisti ja vapaasti päivittäin pitkin kaupunkia, ja sun kaltaiset syyttää töissä käyviä ihmisiä taudin levittämisestä! Eiköhä sitä levitä ihan just ne, jotka siellä kaupoissa liikkuu! Eli ne riskiryhmäläiset jotka ei välitä omasta ja toisensa terveydestä!
Kaikki ovat koronaviruksen riskiryhmää ja kaikkien turha liikkuminen ihmisryhmissä mm. kaupoissa on riskialtista. Mieluummin 1-2 kauppareissua viikossa kuin usein.

meillä on kotona riskiryhmäläinen joka ei juoksentele pitkin kaupunkia mistään syystä. Tämä kotona oleva riskiryhmäläinen tosin ei ole vanhusikäinen vaan alakouluikäinen vakavasti pitkäaikaissairas lapsi.

Riskiryhmien tapaamista suositellaan vältettäväksi tartunnan ehkäisemiseksi. Riskiryhmäläisille ja riskiryhmäläisten perheille suositellaan vapaaehtoista kotikaranteenia. Minä noudattaisin jos voisin, mutta en saa. Pakotetaan töihin hakemaan koronatartunta koska olen töissä hoitoalalla.

Joo, juokse vaan baareihin ja yökerhoihin kuten muutkin terveet. Bileet hiihtokeskuksissa ja ympäri Suomen yöelämää jatkuvat villeinä.

Mä kuulun astman takia riskiryhmään ja töissä mun on käytävä siitä huolimatta. Olen lähihoitaja vanhuspuolella joten kotiin en voi jäädä ja voi olla, että pian töitä tehdään normaalia enemmän.

Italiassa ei todellakaan kaikki 3500 kuollutta ole kuulunut riskiryhmään. Tämä tauti tappaa muitakin. Tai vähintäänkin ajaa siihen kuntoon että tarvitaan tehohoitoa. Ja valitettavasti sydänkohtaukset, kolarit tms eivät tule loppumaan tästä maasta siksi aikaa kun korona jyllää. Niitä tehohoitopaikkoja tarvitaan näihinkin, ei pelkästään ap:n kaltaisille idiooteille jotka kokee olevansa kuolemattomia.

On se niin saatanan vaikee elää hetki elämässä ilman jonnin joutavaa juoksemista. Psykologia nämä ihmiset kaipais kun sekunttia ei voi eristyksessä elää isomman hyvän nimissä. Toki itsekeskeisyyteen ei taida psykologitkaan pystyä antaan apua.

• Tykkää
Reactions: m1es
Niin sitä luulisi. Lähihoitajana en voi jäädä kotiin vaikka kuulun riskiryhmään.

niinpä. meitä riskiryhmäläisiä on hoitoalalla paljon. Meillä on myös riskiryhmiin kuuluvia perheenjäseniä.

Muille sanotaan että riskiryhmäläisiin kuuluvia henkilöitä ei nyt pidä mennä tapaamaan ja riskiryhmäläisten olisi hyvä jäädä kotiin karanteeniin. PAITSI jos olet hoitoalalla oleva riskiryhmäläinen, menet töihin ja tuot töistä taudin vielä syöpäsairaalle perheenjäsenellesikin. Koska hoitajan velvollisuus...

riskiryhmäläisiä pitää suojella PAITSI jos ne ovat hoitajia tai hoitajien perheenjäseniä.

Yhteistyössä