En muista elämästäni juuri mitään?1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piu"

Vieras
Mikä on normaalia muistamattomuutta, mikä ei?
Mitä yleensä ihmiset elämästään muistavat?

Yhtäkkiä yhden artikkelin myötä aloin ajattelemaan tarkemmin, että en todella muista elämästäni juuri mitään. Tilanteita sieltä täältä. En muista esim. viime joulua tai sitä edellistä, missä oltiin ja mitä tehtiin. Puhumattakaan 5 tai 10 vuoden takaisista asioista.

Mulla on myös erikoinen muisti. Saatan muistaa jotain turhia pikku yksityiskohtia ihmisistä, mutta tuollaiset isommat tapahtumat, tilanteet jne jotenkin häipyvät muististani. ehkä jonkin pienen välähdyksen saatan muistaa, mutta siinäpä se. Ärsyttää oikein kun tavataan joskus esim. entisten lukioaikaisten ystävien kanssa ja jossain vaiheessa alkaa se vanhojen muistelu. Mä olen varmaan ollut mukana niissä jutuissa, mutta en muista mitään, en ketään...

Muistatteko te ensimmäisen koulupäivän?

Entä rippijuhlat?

Vaikkapa viime joulun, mitä teitte, missä olitte, kenen kanssa, mitä lahjoja saitte itse tai perheenjäsenet?

[QUOTE="vieras";27540919]Mulla on myös erikoinen muisti. Saatan muistaa jotain turhia pikku yksityiskohtia ihmisistä, mutta tuollaiset isommat tapahtumat, tilanteet jne jotenkin häipyvät muististani. ehkä jonkin pienen välähdyksen saatan muistaa, mutta siinäpä se. Ärsyttää oikein kun tavataan joskus esim. entisten lukioaikaisten ystävien kanssa ja jossain vaiheessa alkaa se vanhojen muistelu. Mä olen varmaan ollut mukana niissä jutuissa, mutta en muista mitään, en ketään...[/QUOTE]

Joo. Sama juttu. Olen aina kaikenlaisissa muisteloissa sivustakuuntelijana, suurin osa jutuista ei kuulosta tutuilta edes useampien kertomana. Tuntuu ihmeelliseltä, että olenko ollut niissä tilanteissa todella mukana ja miten muut voivat muistaa niin paljon?

[QUOTE="Piu";27540929]Muistatteko te ensimmäisen koulupäivän?

Entä rippijuhlat?

Vaikkapa viime joulun, mitä teitte, missä olitte, kenen kanssa, mitä lahjoja saitte itse tai perheenjäsenet?[/QUOTE]

Välähdyksiä sieltä täältä, mutta aina niitä samoja. Esim. rippijuhlistani saatan muistaa vain yhden pienen episodin kirkon pihalta, en muuta. Viime joulusta muistan myös tiettyjä hetkiä, ehkä tosin sen ansiosta että juuri äskettäin katselin kuvia viime joululta.

Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖÖ...mikä joulu???;27540943:
Joo,en minäkään noita jouluja muista...hik...!!!

:) Jep, alkoholilla vois tietysti olla tekemistäkin muistamattomuuden kanssa...jos olisi kyse jostakin toisesta ihmisestä. Minä käytän alkoholia todella vähän.

Yhteistyössä