En mitenkään voi ymmärtää miten yksikään raskaus voi olla "yllätys" tai "vahinko".

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekin raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä sit ymmärrän, jos on käytetty tuplaehkäisyä ja silti on tuloksena ihmisalku.

(tosin minä en nai tuplaehkäistenkään idealla et sit aborttiin jos vahinko sattuu vaan sit saadaan vauva)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuri:
No ehkä se on yllätys että ehkäisy pettää, vaikka mahdollisuuden tiedostaisikin.

Juuri näin, sillä tottakai sitä kuitenkin luottaa käyttämäänsä ehkäisyyn.Mulla petti Mirena 1,5 vuoden jälkeen ja kyllä se oli iso shokki ja yllätys, että raskaana olin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Tottakai raskaus on yllätys, jos ehkäisyä on käytetty oikeaoppisesti. Ehkäisyn tarkoitushan on estää raskaaksitulo...ja jos tulee raskaaksi vastoin suunnitelmia, niin onhan se sitten vahinko ja yllätys.

Ja varmasti jokaiselle ehkäisyä hakeneelle on kerrottu, samoin kuin koulussa on jo aikanaan valistettu että mikään ehkäisymuoto ei ole 100%sti varma. Ainoa keino ehkäistä raskaus 100% on olla harrastamatta seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Ja varmasti jokaiselle ehkäisyä hakeneelle on kerrottu, samoin kuin koulussa on jo aikanaan valistettu että mikään ehkäisymuoto ei ole 100%sti varma. Ainoa keino ehkäistä raskaus 100% on olla harrastamatta seksiä.

Joo, kaikki varmaan tietää ettei mikään ehkäisy ole 100% varma.

Se ei mun mielestä kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö ehkäisyn petettyä saisi olla yllättynyt. On kuitenkin hyvin paljon todennäköisempää että ehkäisy EI petä, kuin että se pettäisi.

Kai te jotkut ootte ihan "joo, olihan tää odotettavissa"- fiiliksillä kun tulette raskaaksi hormonikierukasta tai oikein käytetyistä pillereistä huolimatta harrastettuanne keskeytettyä yhdyntää kerran ihan alkukierrosta. Mun reaktio olisi että täh, mitä?! :o :D

Voi helvetti mitä vääntämistä taas.... Jos ehkäistään ja harrastetaan seksiä (tiedostaen että ehkäisy voi pettää) ja tulee silti raskaaksi, niin eikö se ole vahinko? Eiks vahingon vastakohta ole tahallinen teko? Eli ei tahallaan tule raskaaksi, vaan vahingossa! Ja jos on lähestulkoon 100% varma ehkäisy käytössä, niin eikö se ole yllätys jos se pettää?????

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymmärrä sua. Sinä idiootti olet ollut ILMAN ehkäisyä, joten miten voisitkaan puhua yllätys- tai varsinkaan vahinkovauvasta? :D

Idiootti? Idioottimaista on harrastaa seksiä ilman ehkäisyä ja puhua siitä lapseta sen jälkeen vahinkona tai yllätyksenä. Minä harrastin seksiä täysin tietoisesti ilman ehkäisyä, vaikka en lasta yrittänytkään - jotkut toisen tämän kuultuaan ovat puhuneet tulevasta vauvastani vahinkona tai yllätyksenä, se on idioottimaista.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymmärrä sua. Sinä idiootti olet ollut ILMAN ehkäisyä, joten miten voisitkaan puhua yllätys- tai varsinkaan vahinkovauvasta? :D

Idiootti? Idioottimaista on harrastaa seksiä ilman ehkäisyä ja puhua siitä lapseta sen jälkeen vahinkona tai yllätyksenä. Minä harrastin seksiä täysin tietoisesti ilman ehkäisyä, vaikka en lasta yrittänytkään - jotkut toisen tämän kuultuaan ovat puhuneet tulevasta vauvastani vahinkona tai yllätyksenä, se on idioottimaista.

On idioottimaista harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, jos ei lapsi ole suunnitelmissa. TIETENKÄÄN lapsi ilman ehkäisyä ei ole vahinko, dille.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Samaa mieltä..nimim.jälkiehkäisyn tänään ottanut.

Niin otin minäkin jälkiehkäisypillerin vähän yli yhdeksän kuukautta sitten (reilusti alle vuorokausi yhdynnästä), sen jälkeen kun kondomi hajosi sen ainoan kerran kun seksiä meillä harrastettiin pitkään aikaan. Vauva syntyi viime viikolla. Aborttia en ollut valmis tekemään.

Ja voin sanoa että olihan se aika yllätys kun testi näytti kaikesta huolimatta plussaa. Nyt voin sanoa että paras yllätys on mitä kohdalleni on koskaan sattunut. :)

itselläni kanssa ollut 10v.kierukka ja nyt kävi näin..kondomi tosiaan oli palasina viime yönä.me ei myöskän edes harkittas,mutta mielummin meille riittäis nuo kaksi lasta:)

Odotas vaan =) Niin oltiin mekin päätetty että kaksi lasta riittää mutta toisin kävi. Olen kuullut muitakin tapauksia että jälkiehkäisy ei ole toiminut. Toivotaan kuitenkin että teillä toimii. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin raskaana:
Odotan kolmatta, joka ei ollut suunniteltu ja yritetty ja johon riitti yksi kerta ilman ehkäisyä. En voi millään tavoin puhua yllätyksestä tai vahingosta, olinhan käyttämättä ehkäisyä! Silti useat ihmiset puhuvat yllätysvauvoista ja vahingoista, vaikka mikään ehkäisy ei ole varma ja jokainen tietää, että seksiä harrastaessa voi tulla raskaaksi. Mikä yllätys se silloin on? Tai oho, vahingossa heitettiin housut pois :)

Mä voin kertoa mikä ylläriraskaus on.

Mun ei pitäisi saada lapsia. Näin on testeissä todettu. Mä olen ollut ilman ehkäisyä aikuiselämässäni reilu 10 vuotta. Viettänyt säännölistä seksielämää. Mä olen ollut tuona aikana sängyssä neljän eri miehen kanssa.

Kun mä aloitin uuden suhteen niin ylläri, ylläri suhdetta oli kestänyt 4 kk ja minä olin raskaana. Ja kaiken lisäksi mulla oli ikää jo 40v.

Että kyllä mä tuota kutsuisin yllätysraskaudeksi

Yhteistyössä