En mene sit töihin ollenkaan ku laspi ei saa hoitopaikkaa. Kiva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että sillee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että sillee

Vieras
Kerroin jo aijemmin,että kieltäydyin päiväkotipaikasta koska se mahdottoman matkan päässä ja joka kerta myöhästyisin töistä ja matkoihin menisi 4x1,5h

Nyt sit samaiselta suuunnalta,mutta niin,etä matkoihin menisi 0,5h enemmn aikaa/sivu sielä ja kaiken lisäksi perhepäivähoitajalta.

Olen laittanut tarkan selvityksen ,että miksi en halua pph lastani hoitoon. On todella todella huonot kokemuksent niistä ja ne kaikki on tämän samaisen perhepäivähoidonohjaajan tiedossa ja tämä pph sai silloin myös lähtöpassit koko pph:n hommista kunnallta.

Nyt sitten kuulemma joutuu tieson minulle kuitenkin antamaan ja kirjallisena sen joudun sit kieltäytymään ja sit uus hakemus ja 4kk odotusaika että voi uutta tarjota tai voi tarjota uutta aijemminkin jos niitäon ,mut eihän niitä ole.

Yksityisen päiväkotiin on jonossa mutta vielä sinne ei voi mennä kun se ei ole valmist ja toista yksityistä ei oel lähimainkaan.

pakko myöntää,et olen hieman kade kun naapurin samanikäienn lapsi sai lähi päiväkodista nyt paikan ja heillä on kuitnekin kaksi autoa millä kulkea. Eli en oikeasti tiedä mikä logiikka näissä päätöksissä oiekin on.

Olen hakemuksen laittanut jo 4kk sitten ja olen myös sanonut,että paikan voi ottaa aikaisemminkin vastaan.
nyt sit nurisi sitä,että kaikki haluaa tässä vuodenvaihteessa paikan ja niitä ei kertakaikkiaan ole ,et pari kk sitten oli paikkoja useampikin. jos olisi tiennyt,että voi tulla aikaisemminkin niin olisi tietty tarjottu.

Mulla hakemuksessa lukee nimenomaan,että voi aloittaa aikaisemminkin,mutta heiläe i kuulemma ole siitä tietoa. Mul on viel kopio tuosta hakemuksesta

En jaksa korjaa kirjoitusvirheita :D

Voi kun kurja, ja ymmärrän sinua. Virikepaikkoja pitäisi todellakin vähentää että työssäkävijät edes saisivat lapselleen haluamansa päiväkodin. En minäkään lastani pph:lle laittaisi.

Tiedät kyllä että kunnalla on velvollisuus tarjota paikkaa. Sinä voit ottaa sen ja jäädä jonottamaan parempaa paikkaa. Tai sitten pelaat nykyistä peliä ja 4 kuukauden välein hyllytät tarjotut paikat.

Voithan sinäkin hankkia auton niin ei tarvitse nurista naapurin kahdesta.

Vaikka sinulla on huonoja kokemuksia, leimaat silti kurjasti kaikki pph:t yhtä huonoiksi kuin potkut saanut. Nirsolle on vaikea tarjota haluamaansa jos resurssit ovat rajalliset.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea hyvää teille;29350927:
Voi kun kurja, ja ymmärrän sinua. Virikepaikkoja pitäisi todellakin vähentää että työssäkävijät edes saisivat lapselleen haluamansa päiväkodin. En minäkään lastani pph:lle laittaisi.

Niinhän se menee. Kun hoidossa olevien lasten määrä vähenee virikehoidon vähentämisen myötä, kunnat pitävät päiväkoteja tyhjillään odottamassa lapsia hoitoon. Hah mikä vitsi!

Sehän se ongelma onkin että kunta katsoo täyttäneensä velvollisuutensa mitä laki heille asettaa. Kuitenkaan yhtään inhimillisyyttä ei ole pelissä.
Kyllä mä olisin lasten kanssa mieluummin kotona, kun että joutuisi lapsia kuljettamaan hirveitä matkoja, ja päivät venyisivät pienellä ihan mahdottomiksi. Eikö siihenkin ole joku laki vai onko suositus, että lapsen hoitopäivä ei saisi ylittää jotain 9-10h.

Tiedät kyllä että kunnalla on velvollisuus tarjota paikkaa. Sinä voit ottaa sen ja jäädä jonottamaan parempaa paikkaa. Tai sitten pelaat nykyistä peliä ja 4 kuukauden välein hyllytät tarjotut paikat.

Voithan sinäkin hankkia auton niin ei tarvitse nurista naapurin kahdesta.

Vaikka sinulla on huonoja kokemuksia, leimaat silti kurjasti kaikki pph:t yhtä huonoiksi kuin potkut saanut. Nirsolle on vaikea tarjota haluamaansa jos resurssit ovat rajalliset.

No joo. Leimaan tosiaankin kun en yhtään luota mitä phh:t tekee kun saavat itse määrätä. Koska näihän se menee.

Minun kahta lastanit pidettiin pimeessä autotallissa rangaistuksena useampi tunti päivässä. Lapset oli tuolloin 1v ja 3v. kaikki tämä tuli ilmi kun yhtenä päivänä olin hakemassa lapsia hoidosta ja vanhemman lapsen poski oli mustelmilla ja kädessä naarmuja ja ruhjeita.
Tämä phh oli pahoinpidellyt lastani ja senjälkee en lasta saanut menemään hoitoon muuallekkaan. Jouduin jättäytymään töistä silloin pois hoitamaan lasta kotia.

Ap älä näistä kylmistä viesteistä väitä. Jokainen lastaan rakastava katsoo kyllä että lapsensa saa hyvän hoitopaikan, tai jää kotiin lasta hoitamaan jos näin ei tapahdu.

Pitäisi olla laki jossa saa päättää pphn ja päiväkodin välillä. Sen verran karmeita tarinoita pphista kuulee, meilläkin yksi, missä lapsi laitettiin nukkumaan kylpyammeeseen, pimeään kylpyhuoneeseen!!

Meillä ei siis lapset pphille mene. KOSKAAN.

Mä olen itse joutunut joka kerta taistelemaan lasteni hoitopaikoista, vaikka olen laittanut hakemukset parhaimmillaan 9 kuukautta aikaisemmin. Päivähoidossa eletään kädestä suuhun -systeemillä, ainakin mun kokemusten mukaan.

Mun mielestä on ihan kohtuutonta, että työmatkat venyy paljon sen takia, että matka on hankala tai että vaaditaan hankkimaan auto. Voisihan tilanne olla sellainen, että ap:lla ei ole ajokorttiakaan.

Itse kieltäydyin vastaanottamasta paikkaa, joka olisi pidentänyt mun työmatkaa 12 kilometrillä päivittäin. Sain toisen paikan työmatkan varrelta, mutta tiukkana piti olla, että tämä onnistui.

Tsemppiä ap:lle, ota uudelleen yhteyttä, selitä rauhallisesti miksi heidän ehdotuksensa eivät käy ja pyydä vielä uudelleen tarkistamaan tilanne lähialueilla.

Alkuperäinen kirjoittaja että sillee;29350937:
No en voit ottaa mitään lisä rahanmenoa sen takia,etää lapselle ei saa hoitopaikkaa ksoka tuo auto on ihan mahdotoomank allis vekotin

Siis ennemmin jäät kotiin pienemmällä rahalla kuin menet töihin ja hankit auton? Jännää logiikkaa.

[QUOTE="vieras.";29350970]Eihän sulla mitään töitä olekaan tiedossa, jos kerran jonotusaikasi on sen 4 kk. Jos saat töitä, niin kunnan on järjestettävä hoitopaikka 2 viikossa.[/QUOTE]

Siis tä,nyt en ymmärtänyt?
Minulla alakisi työt tammikuun alussa ja olen hakemusken laittanut jo 4kk aikaisemmin,että paikan lapselle saisin.
Nyt sitten kun on pakko kieltäytyä tarjotusta paikasta niin joudun ns jonon päähän ja odotusaika on sen 4kk.

Hoitovapaani loppuu koska lapsi täyttää 3v

[QUOTE="vieras.";29350970]Eihän sulla mitään töitä olekaan tiedossa, jos kerran jonotusaikasi on sen 4 kk. Jos saat töitä, niin kunnan on järjestettävä hoitopaikka 2 viikossa.[/QUOTE]

Eikös kunta ole jo järjestänytkin, mutta ap:lle ei kelpaa??? Ei liian kaukana oleva päiväkoti eikä lähellä oleva pph. Ei se ole kunnan vika jos asiakkaalla on (turhan) korkeat vaatimukset.

Eikös kunta ole jo järjestänytkin, mutta ap:lle ei kelpaa??? Ei liian kaukana oleva päiväkoti eikä lähellä oleva pph. Ei se ole kunnan vika jos asiakkaalla on (turhan) korkeat vaatimukset.

matka on turhan pitä minusta jos siihen menee päivästä lähemmä 6h ja joka kerta töistä myöhästyisin. Päivää ei voi venyttää ksoka sittne en kerkeä lasta hakemaan hoidosta ajoissa.
Onko tämä sitten kohtuullista?

Meillä oli kesällä niin, että kieltäydyttiin tarjotuista paikoista (siis lapsia enemmän kuin yksi), lähinnä kuljetusongelmien vuoksi. Luulin kans, että joudutaan jonkin jonon viimeiseksi, mikä ei meitä olis siinä mielessä haitannu, että sanoivat kaikkien kodin lähellä olevien paikkojen olevan niin täynnä, että joudutaan joka tapauksessa oottaan vuosi. Mutta yllättäen sitten lähimmästä päiväkodista kuitenkin vapautui paikat ja saatiin ne ja pääsin aloittaan työt...