En mä vaan tajua, tekeekö se vauvasta huonomman jos sillä on korvikset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiluoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiluoja

Vieras
Vitutti taas vauvamuskarissa, kun eräskin melkolailla koppava "luomuäiti", joka mielellään jakaa kommenttia niille, joiden lapsilla on esim. farkut, H&M body ja huppari, koska ekologiset vaatteet ovat niin hyviä ja pehmeitä, pullolasten vanhemmille, kuin minulle, jonka 7-kuisella on korvakorut.

Mitä te ootte mieltä, onko mun tyttö tai vauvat, jotka ei saa rintamaitoa, koska sitä ei tule, tai vauvat, joiden äideille ei ole varaa esim. Natura Puraan?
Sen ymmärrän, että haukkuu vanhempia, koska sellaisia ääliöitä riittää ja niille ei voi mitään, mutta VAUVOJA?????
Onko vauvojen (ja äitien) haukkuminen ihan oikeesti oikein tälläisessa tapauksessa? :O

Hmm, miks sun lapsella on jo korvikset? Todennäköisesti ei ainakaan pariin vuoteen ois vielä osannut haluta niitä. Muuten en oikein ymmärtänyt mitä aloituksessa kysyttiin vai kysyttiinkö mitään.

Vauvalla on korvikset, koska haluttiin hänen isänsä kanssa ne jo nyt, tulevat ns. samassa paketissa :)
Olisi tyttö kyllä kaikenlisäksi ne joissan vaiheessa halunnut, ehkä vasta yläasteella, tiedä sitten.
3 kuukautta oli, kun laitettiin. Emlan kanssa, ja eivät ole ikinä kipuilleet niin, että olisi jotenkin reagoinut vauva niihin. Eikä ole niitä koskaan näprännyt, kun oli niin pieni kun laitettiin eikä isompana kiinnostanut kun ovat aina siinä olleet.

Ei ole suomalainen, mutta Irlannista, eli ei kyllä vaikuta tähän päätökseen. Sitä kysyin, että oletteko sitä mieltä, että se akka on oikeutettu arvostelemaan meitä&vauvojamme tuollaisten seikkojen perusteella? Tuntuu minusta aika uskomattomalta, jos on.

Siis mikä sun ongelmas oli? Se koppava äiti? Et ole voinut imettää? Vai nuo korvakorut?

Ei se vauvasta tee huonompaa, mutta oma henkilökohtainen mielipiteeni on että vauvalle suotta kivun tuottaminen on pahoinpitelyä. Esim. rokotteen antaminen vs. lävistyksen laitto. Sama se kuinka kulttuurisidonnainen juttu on, se on mun mielipide. Ja sehän ei ole vauvan vika vaan sen joka on sallinut moisen toimenpiteen.

Nooooh, olisitte laittaneet itsellenne korvikset mieluummin kuin laitatte viattoman vauvan kärsimään!!! Häpeäisitte, olin mikä luomuäiti hyvänsä. Tyttöni 10v, ja korvareiät saa varmaan rippilahjaksi.

Meillä on sellainen sääntö että ketään ei saa nimitellä eikä haukkua. Jos joku asia kiinnostaa, sitä saa ystävällisesti kysyä, mutta jos toinen ei haluu vastata ei saa udella.

Ei todellakaan tee vauvasta huomonpaa, eihän se vauvan syy ole. Eikä vauva ole edes itse voinut kertoa, halusiko hän korvikset vai ei :( Mutta kyllähän tuo vanhemmista kertoo aika paljon. :whistle: Kyllä mäkin olen valmis laitattamaan reiät korviin lapselle, mutta silloin lapsen täytyy ehdottomasti ITSE sitä haluta.

no en itse laittaisi korviksia pienelle vauvalle mutta et mielestäni ole huonompi äiti vaikka vauvallasi on korvikset, onhan joissakin maissa tapana laittaa heti kun vauva syntyy korvikset sille, onko sitten nekin kaikki äidit huonoja? mitä tulee taas vauvan arvosteluun niin yhtä suloinen ja ihana vauva on oli sillä sitten korvikset tai ei, ei kai sillä mitään väliä ole...

Yhteistyössä