En kyllä ymmärrä noita kissojensa itkijöitä.

  • Viestiketjun aloittaja Voijee
  • Ensimmäinen viesti
Voijee
Itse päästetään ne kulkemaan irrallaan ja sitten itketään facessa kuinka joku ilkeä ihminen on ajanut yli ja vingutaan miksei sitä ruhoa tutkita ja lähdetä etsimään omistajaa:eek: Ihan oma on syynsä, vaan ei kukaan mene itseensä.
 
vvvvvvvvvv
Vähän loivemmin, mutta olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä. Jos se kissa on niin ihana ja rakas perheenjäsen, niin miksi päästää se irralleen? Ja jos kissan elämään pitäisi kuulua vapaus, miksi ottaa ollenkaan lemmikiksi?
 
Ite en ymmärrä metsästäjiä, jotka itkevät krokotiilin kyyneleitä facessa tai lehdessä jos metsästyskoira on kuollu. Se on kuolleena yhtäkkiä muuttunut "rakkaaksi perheenjäseneksi", vaikka on elänyt 24/7 häkissä.. mitä nyt kuolemaa ennen hylätty jonnekin jorpakkoon tai tapettu itse, sitten laitetaan petojen syyksi ja sesse muuttuu niin niin rakkaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30328859:
Ite en ymmärrä metsästäjiä, jotka itkevät krokotiilin kyyneleitä facessa tai lehdessä jos metsästyskoira on kuollu. Se on kuolleena yhtäkkiä muuttunut "rakkaaksi perheenjäseneksi", vaikka on elänyt 24/7 häkissä.. mitä nyt kuolemaa ennen hylätty jonnekin jorpakkoon tai tapettu itse, sitten laitetaan petojen syyksi ja sesse muuttuu niin niin rakkaaksi.
Ei kaikkien metsästäjien koirat elä häkeissä. Parhaat metsästykoirat tulee rakastavista perheistä. Tiedän useammankin maineikkaan sellaisen.

Mitä kissoihin tulee, meillä on TAAS alkanut kuljeksia joku sellainen pihassa kun ilmat on kylmenneet. Edellinen löysi kotiinsa (oletettavasti) löytöeläintalon kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;30328873:
Ei kaikkien metsästäjien koirat elä häkeissä. Parhaat metsästykoirat tulee rakastavista perheistä. Tiedän useammankin maineikkaan sellaisen.

Mä puhunkin nyt niistä 90%sta jotka elää ihan muuta kuin "rakkaan perheenjäsenen" elämää, vaikka kuoleman jälkeen muuttuvat suorastaan pyhimyksiksi, että saadaan kinuttua kaatolupia kun pahat pedot vei rakkaan sessen.
 
Justiinsa
Kissan kuuluu saada olla villi ja vapaa, vaikkei kuulu luontoon ja tappaa rauhoitettuja eläimiä sen kun kerkiää? No mitäs niistä pikkulinnuista, tai naapurin kustuista tavaroista ja sotketuista hiekkalaatikoista. Saati jos vaikka aiheuttaa ihmisillekin vahinkoja syöksyessään auton eteen kun joku onneton yrittää väistää.
Heitteillejättäjiä näin piittaamattomat kissanomistajat ovat.
 
jooooiikk
En ylipäänsä ymmärrä, miten aikuiset ihmiset itkevät kissojensa ja koiriensa perään. Ei ihan tervettä ole, että aikuiselle ihmisille joku nelijalkainen räksyttäjä/maukuja on niin tärkeä.
 
jooooiikk
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30329601:
Nää nelijalkaiset on perheenjäseniä, niihin kiintyy. On kuin ihminen kuolis, ku lemmikistä aika jättää
Niinkuin sanoin, mielestäni tuo ei ole ihan tervettä.
Siis ymmärrän, että lemmikkiin kiintyy, mutta se kiintymyksen määrä on useimmilla esim. koiranomistajilla epäterve.
 
vierass
Ja lievemmassakin maarin kaiken elavan hoitamisessa tarvitaan herkkyytta. Paitsi tietysti jos on vaikka turkistarhan hoitaja. Niillehan riittaa se, etteivat elaimet jarsi omaa jalkaansa tai tule vaahto kurkusta.
 
Nohh
Eipä kukaan päästä taaperoitakaan toivottavasti tielle ryntäilemään itsekseen (vaikka toisaalta on niitä turhan pieniä lapsia tiellä itsekseen nähty, tosin osasivat kai kulkea laidassa ja säilyivät hengissä), ja sitten vingu kun käy huonosti. Todella outoa kyllä verrata eläintä ihmisiin.
 
jooooiikk
Ei varmaan kannata ottaa lemmikkia, jos ei ole ihminen, joka itkee niiden peraan. Kesakissan ottajia ja koirien potkijoita on lemmikinomistajissa ihan liikaa.
Jostain syystä sairaanloisesti lemmikkeihin kiintyvät ovat yleensä myös melko yksinkertaisia muutenkin... en tiedä, onko syy vai seuraus siinä, että viettävät aikansa eläinten eivätkä toisten ihmisten kanssa.

Vaikka ei sairaanloisesti kiinny eläimeen, ei se tarkoita sitä, ettäkö kohtelisi eläimiä huonosti. Päinvastoin, monesti liikaa eläimeen kiintyneellä on vaikeuksia mm. kouluttaa koiraansa kunnolla.
 
vierass
Jos joku esim. mielenterveysongelmainen on "liikaa kiintynyt" lemmikkiinsa, niin onko se sinulta pois? Oletko joku parka, jonka aiti antoi mustille enemman rakkautta vai mika on? Kylla lemmikit tuottavat kuitenkin enemman iloa kuin huonoja asioita.
 
jooooiikk
Jos joku esim. mielenterveysongelmainen on "liikaa kiintynyt" lemmikkiinsa, niin onko se sinulta pois? Oletko joku parka, jonka aiti antoi mustille enemman rakkautta vai mika on? Kylla lemmikit tuottavat kuitenkin enemman iloa kuin huonoja asioita.
Ei ole minulta pois, kirjoitin vain, että en ymmärrä tuollaista. Kuten en ymmärrä montaa muutakaan asiaa. Sen ymmärrän, että hermostumisestasi ja kirjoitustyylistäsi päätellen sinunkin kannattaisi harjoitella sosiaalisia taitoja enemmän ihmisten kuin niiden nelijalkaisten kanssa.
 
...............
Olen aivan samaa mieltä, ettei kissaa pidä päästää vapaaksi ja vaaroille alttiiksi. Minulta ei heru tippaakaan myötätuntoa sellaisille kissanomistajille, joiden tunteikas asenne kissan "vapautta ja villeyttä" kohtaan perustuu jonnekin agraariyhteiskunnan verkkaiseen elämäntapaan- ja jolloin kissaa ei edes pidetty lemmikkinä. Ja sitten kun kissa kuolee auton yliajamana tai joku heittää kovilla esineillä/upottaa jäteöljytynnyriin/katkoo hännän (niin kuin meidän kissalle tehtiin), niin ketä siinä syyttää kuin itseään. Eläinsuojelurikoksesta voi koettaa tehdä poliisille ilmoituksen, jos kissa vain oppisi puhumaan ja näyttämään kuka sitä pahoinpiteli. Vieraaseen kissaan on helppo purkaa pahaa oloaan!
 
"nanemone"
No meillä oli just perheriita eilen illalla, kun mies meni aukomaan päätään meidän (mun) kissoista. On ennenkin heittänyt jotain suht tunteetonta, ja muutenkin hänellä on sellainen opetettu suhde eläimiin, että ne on enemmän jotain hupitavaraa ja kivoja koriste-esineitä kuin perheenjäseniä. Vaikka siis muuten on sinänsä eläinrakas, ja tykkää että meillä on koiria ja kissoja.

Mut eilen meni sit heittämään, että ei halua kissojen viettävän aikaa meidän sängyssä. Ei siinä mitään, tästä on keskusteltu ennenkin ja vaikka itse pidän siitä että ne nukkuvat välillä viekussa niin on mulle ihan ok että niitä ei sänkyyn kutsuta. Mut sit äijä meni liian pitkälle, kun tokaisi, että jos joku kerta löytää punkin sängystä kissan tuomana, niin kuuluu vaan rääkäsy ja niskan naksahdus neljä kertaa (meillä on neljä kissaa). No vähänkö vedin sit raivarit. Ja pääsi mies sit nukkumaan vierashuoneeseen yöksi, yksi kissa nukkui mun vieressä. :D

Mut joo. Yksi meidän kissoista käy ulkona, ja olen sinut sen asian kanssa ettei välttämättä joku kerta tule enää kotiin. Pari kissaa on tosiaan jäänyt sille tielle. Tämä kissa on kuitenkin sellainen tapaus, että sille olisi kidutusta joutua olemaan pelkästään sisällä. Naapureille kissan ulkoilu on myös ok. Muut kissat ovat sisäkissoja, joista yksi käy pihalla ehkä 5-10 min kerrallaan ja toinen (sokea) ulkoilee omalla pihalla aidatulla alueella. Yksi on kokonaan sisäkissa.

Vaikka kissani ovat minulle rakkaita ja perheenjäseniä, en vertaa niitä lapsiin. Ehkä suhtautumiseni niihin on jotain kultaista keskitietä sitten. Ennen lapsia ne tuntuivat rakkaammilta ja tärkeämmiltä kuin nyt, lasten saanti on suhteuttanut ne rakkauden tunteet. Kyllä minä jokusen kyyneleen vuodattaisin jos ja kun kissoista aika jättää, mutta en siitä sen suurempaa numeroa kyllä tekisi. Enkä myöskään ymmärrä sitä, että kissan kuolemaa valitellaan ja puodaan viikkotolkulla esim. Facessa (joku puolituttu näin hiljattain teki, ja kyllä tuli silmiä pyöriteltyä).
 
"Wolf"
En minäkään ymmärrä sitä että ollaan vihaisia ja surullisia kun eläin kuolee tapaturmaisesti, jos sen on kerta ensin itse annettu vaellella yksin. Kissat usein jää autonalle kun saavat juoksennella vapaana. Ne saa myös punkkeja ja matoja. Usein ne ulkokissat on ihan huonokuntoisia, paskaa roikkuu takareiästä jne. Semmoista saatetaan sanoa omaksi kissaksi, mutta oikeasti se tulee kotiin vaan joskus syömään ja näyttämään mitä naapurin ilkeä poika on taas tehnyt.

Metsästyskoira päästetään isännän laiskuuden takia kuselle yksin takametsään tai säilytetään aitauksessa, jossa se on aina yksin, josta se ei ylety hyppäämään pois, mutta johon susi kyllä pystyy hypätä. Tätä rakasta kirppusäkkiä omistaja sitten suree kun se löytyy takametsästä kuolleena. Susi tietysti asialla. (Vaikka olikin ehkä naapurin äijä joka on kyllästynyt kun koira paskoo kuistille)

Vähän panostusta, mutta suuri poru.
 
"Jep"
Naapurin koira tuli puremaan meidän pihalle lasta. Mies hoisi piskin kirveen hamaralla pois päiviltä. Kehtasi naapuri tulla itkemään asiasta ja soitti poliisitkin. Poliisi totesi vain että ihan oikeutettu teko ja pitäisit koirasta parempaa huolta.
 
Yli-Ihminen
Itse päästetään ne kulkemaan irrallaan ja sitten itketään facessa kuinka joku ilkeä ihminen on ajanut yli ja vingutaan miksei sitä ruhoa tutkita ja lähdetä etsimään omistajaa:eek: Ihan oma on syynsä, vaan ei kukaan mene itseensä.
Sama juttu kehareissa.. ensin hoidetaan down-lasta 27v ja sit itketään että kuoli..Ei se mikään ihminen sentään ole!
 
Mun ymmärrys ei riitä sellaaseen, että ku ihminen näkee kissan tai jonku muun tuon kokoluokan eläämen tiellä niin sitte painetaan kaasua ja ajetaan ylitte. Ja jos elukka perkele yrittää väistää, niin sitte koukataan että varmasti osutaan.

Sairasta.
 

Yhteistyössä