en koskaan enää pyydä apua

• Viestiketjun aloittaja ls asiakas
  • Ensimmäinen viesti
ls asiakas
Tilanne on se että että kerroin neuvolassa olevani väsynyt ja neuvolan täti sanoi et saat apua ku tehdään ls ilmoitus,olin jo innoissani et saan apua kotiin ,mut ei se niin mennykkään, alkoi käymään perhetyö joka istuu sohvalla ja arvostelee mun elämää voin sanoa et oon ahistuneempi ku ennen avun pyyntöä tätäkö on lastensuojelu ahistaa lasten äitiä lisää ?Tästä on lasten suojelu kaukana ...

"harmaa"
semmoiseksihan se on mennyt kun mammat pusaa muksuja maailmaan ja sittenei jaksa hoitaa ja vingutaan yhteiskunnan maksamaan ls kautta ilmaista lastenhoitajaa.
Mutta hyviä puolia kun arvostelee sinua niin osaa kertoa missä järjestyksessä sitä kannattaa tehdä ne asiat.

[QUOTE="harmaa";28829169]semmoiseksihan se on mennyt kun mammat pusaa muksuja maailmaan ja sittenei jaksa hoitaa ja vingutaan yhteiskunnan maksamaan ls kautta ilmaista lastenhoitajaa.
Mutta hyviä puolia kun arvostelee sinua niin osaa kertoa missä järjestyksessä sitä kannattaa tehdä ne asiat.[/QUOTE]

Mitäpä jos sinä opettelet ensin kirjoittamaan.

"kisu"
Et jaksa?
Hyvä kun joku seuraa sinun toimiasi niin osaa sanallisesti antaa ohjeet kuinka toimia ja mitä kannattaa tehdä.
Aita olisikin liian matalin sieltä ylittää riman alta jos he tulisi vain hoitamaan teille lasta ;)
Hyvä että ongelmiin puututaan eikä tehdän sitä mistä aina matalin :)

"vieras"
[QUOTE="kirsi";28829158]No, jos vaikka sanot ettet halua enää tuota perhetyöntekijää kotiisi?[/QUOTE]

Ei onnistu, sitten sossu alkaa uhkailemaan huostaanotolla tai vähintäänkin kutsuu kuulusteluihin montaa kertaa viikossa, mikä on vähintään yhtä iso kiusa kuin se perhetyöntekijä.

Ihmisten tulisi oppia, ettei ls-ilmoitus todellakaan ole mikään avunsaamiskeino, vaan täysin siihen verrattava juttu, että sinusta on tehty rikosilmoitus. Tosin sillä poikkeuksella, ettei sossu kysy todisteita eikä valitusmahdollísuutta ole.

Meillä on toiminut perhetyö ihan mukavasti. Tällä hetkellä pojat on kalassa perhetyöntekijän kanssa, pariviikkoa sitten kiipeilemässä. Osa käynneistä toki on ollut sohvallaistumistakin, mutta pyytåmällä olen saanut sitä apua mitä olen tarvinnut.

kysymyksiä
Mitä apua sinä olisit halunnut?
Ei neuvoja?
Lapsenvahtejako? Miksi et palkkaa sitten hoitajaa vie sukulaisille tai kummeille mummeille.
Kyllähän sinun nyt pitää ymmärtää että maassamme asuu paljon ls piiriin kuuluvia asiakkaita joilla on oikeasti vakaviakin ongelmia.
Jos sinua vaivaa väsymys niin hanki hoitaja,
ei lastensuojelun varat tuohon riitä että jokaiselle mammalle annetaan kotiin 3v hoitajat.

Miksi et ota neuvoja vastaan jos kyse siitä että et pärjää?

ls asiakas
Kaikki oli hyvin ennen kuin yksi lapsistani sairastui oon yksin ja univelkaa on valtavasti lapset oon aina hoitanu hyvin ilm.teillä jotka ootte vastanneet on mummoja sun muita auttamassa mun vanhemmat on kuolleet

vieras nro 101
Joskus päiväunistakin olisi äidille apua, joten mielestäni lastenhoitopalvelutkin voisi olla paikallaan. Tietysti väliaikaisena ratkaisuna, mutta levänneenä jaksaa taas paremmin.
Luuleeko joku oikeasti että ls-on ilmainen lastenhoito rinki
eiköhän ne hoitajat voi hankkia MLL kautta 4H yhdistyksistä ja mitä näitä nyt on

Mäkin voisin kysyä
Alkuperäinen kirjoittaja kysymyksiä;28829212:
Mitä apua sinä olisit halunnut?
Ei neuvoja?
Lapsenvahtejako? Miksi et palkkaa sitten hoitajaa vie sukulaisille tai kummeille mummeille.
Kyllähän sinun nyt pitää ymmärtää että maassamme asuu paljon ls piiriin kuuluvia asiakkaita joilla on oikeasti vakaviakin ongelmia.
Jos sinua vaivaa väsymys niin hanki hoitaja,
ei lastensuojelun varat tuohon riitä että jokaiselle mammalle annetaan kotiin 3v hoitajat.

Miksi et ota neuvoja vastaan jos kyse siitä että et pärjää?
Missä ne isät oikeen luuhaa? Ei mammat varmaan olis niin väsyneitä jos isät hoitais lapsiaan tai olis auttamassa kun se väsymys iskee. Miksi he voivat olla vaikka näkemättä lapsiaan jos siltä tuntuu ja oletetaan et äidit vaan jaksaa?

?!?
No mistä ihmeestä sitä apua sitten saa? Minäkin olen pyytänyt lastensuojelusta apua, lähinnä tukiperhettä edes kerran kuukaudessa, mutta sitä en saa, koska olen työssäkäyvä 2 lapsen yh ja minulla asiat niin hyvin. Lasten isä ei suostu ottamaan lapsia luokseen edes pariksi tunniksi, eikä isovanhemmatkaan auta millään tavoin. Perhetyöntekijää tarjottiin, mutta en tarvitse mitään kahvitteluseuraa, siihen tarkoitukseen on kavereita. Vai pitäisikö olla ihan räjähtäneen näköinen kämppä, kaapit tyhjinä ja lapsilla likaiset vaatteet, että uskottaisiin äidin olevan väsynyt?????

samaa mieltä
[QUOTE="vieras";28829268]itse olen tän saman saanut oppia myös kantapään kautta ja en todellakaan enää koskaan sano että olisin väsynyt tms.[/QUOTE]

Samoilla linjoilla. Koskaan, en koskaan enää milloinkaan kerro mitään neuvolassa vaikka olisi kuinka vaikeita ongelmia. En koskaan valita väsymystä. En koskaan missään nimessä enää erehdy puhumaan yhdellekään viranomaiselle mitään henkilökohtaisista huolistani. En edes lääkärille!

Jos jotain elämässä olen oppinut, niin ainakin sen.

Kiitos kumarrus ja näkemiin!

"viuh"
[QUOTE="kirsi";28829158]No, jos vaikka sanot ettet halua enää tuota perhetyöntekijää kotiisi?[/QUOTE]

Sitten ne huostaanottavat lapset. Neuvolassa ei milloinkaan saa kertoa väsymyksestä tai masennuksesta, koska ne tekevät lastensuojeluilmoituksen joka johtaa vain kiusaamiseen ja usein huostaanottoonkin.

Yhteistyössä