En kierrätä yhtään mitään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei voi olla totta, että joku on noin älytön ettei ymmärrä miksi ne sähkölaitteet kannattaa viedä serriin, lasit lasinkeräykseen, paperit ja lehdet...... Meitä on täällä pallolla niin paljon, että jos jokainen toimisi samoin kuin ap niin raaka-aineet loppuisivat ja hukuttaisiin jätevuoriin. Tarastejärvelle Tampereelle saa kohta laskettelurinteet jätevuoriin.
Jos persujen vaaliteemana on haistattaa pitkät kierrätykselle ja yleisille käyttäytymissäännöille niin kyllä osoittavat varsinaista tyhjäpäisyyttä. Ei ääniä.
 
vierailija
Ei voi olla totta, että joku on noin älytön ettei ymmärrä miksi ne sähkölaitteet kannattaa viedä serriin, lasit lasinkeräykseen, paperit ja lehdet...... Meitä on täällä pallolla niin paljon, että jos jokainen toimisi samoin kuin ap niin raaka-aineet loppuisivat ja hukuttaisiin jätevuoriin. Tarastejärvelle Tampereelle saa kohta laskettelurinteet jätevuoriin.
Jos persujen vaaliteemana on haistattaa pitkät kierrätykselle ja yleisille käyttäytymissäännöille niin kyllä osoittavat varsinaista tyhjäpäisyyttä. Ei ääniä.
Oma kierrätysasteeni oli ennen lähellä 100%, ja ajattelin että kaikkien velvollisuus on kierrättää. Olen jopa työkseni kouluttanut ihmisiä aiheesta. Nykyään olen ymmärtäväisempi erilaisia elämäntilanteita ja voimavaroja kohtaan. Oma kierrätysaste kävi nimittäin yhdessä vaiheessa lähellä nollaa (pois luettuna vaarallinen) koska voimavaroja ei vain yksinkertaisesti ollut :/ meillä keittiö pursusi täynnä jätettä, ja oltaisiin hukuttu siihen jos en olisi lapannut yhteen pussiin kaikkea. Nykyään olen saanut nostettua n. 75-80% taas, mutta esim likaisimmat kartongit ja muovit jotka pitäisi pestä, ne menee sekajätteeseen ainakin vielä..
 
vierailija
Aika kovaa kritiikkiä persuista tässä topassa.. Vaikka ne persut joita itse tunnen on enemmän "lainaat maan lapsiltasi, pidä siitä huolta" porukkaa. Mutta ehkä noi haukkujat ei ole koskaan tavanneet yhtään persua oikeassa elämässä.
 
vierailija
Biojätteet biokompostoriin, pullot ja tölkit kauppaan, sanomalehdet ja muu mainospaperi paperinkeräykseen, metalli metallikeräykseen, lasi lasinkeräykseen, sähkölaitteet serriin ja ehyt puhdas vaatetavara sekä esim huonekalut konttiin. Sekajätettä tulee muutamia pusseja ja Sulo tyhjennetään 8 viikon välein.
Heitän keräyspisteeseen keikan kun käyn kerran viikossa ruokaostoksilla. Hyvin toimii.
 

Yhteistyössä