En käsitä....miehestä ja vauvan itkusta...

Janoschin tarinatuokio

Aktiivinen jäsen
19.08.2009
1 227
0
36
MIten voi olla mahdollista, että mies ei herää vauvan itkuun (LUE:suoraan huutoon) vaikka vauva on alle 5m päässä :o ? Kävin nimittäin pikaseen lenkillä (alle 10min) koiruuden kanssa ja vauva oli sitterissä, mies torkkui melkein vieressä. No kun tulin pihaan, kuulin ulos asti, että vauva huusi. Mies ei kuullut muutaman metrin päähän....nukkui vaan. Miten helvetissä se herää kuitenki aamulla kännykän pieneen herätysääneen?!?!

Joku sisäänrakennettu juttu varmaan,minä herään kun lapsi viereisessä huoneessa yskäisee ja miehen on aina saanut potkia hereille jos on ollut hänen vuoronsa mennä lasta rauhoittamaan. :D

Johtuu siitä, että sinulla on nk. viimeinen vastuu. Mieheen on niin iskostunut tieto siitä, että äiti hoitaa/herää joka tapauksessa, ts. sellaista tilannetta ei ole, etteikö äiti heräsi, niinpä mies voi nukkua heräämättä, kun ei ole PAKKO, niin kuin kellon kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Täällä sama homma! Sillon kun tyttö oli vastasyntynyt niin sillon heräsi, mutta ei enään ja tyttö nyt vähä yli1v. :/

Meillä toisinpäin, vastasyntyneen itkuun heräsin minä herkemmin, nyt taas minä saatan nukkua vaan ja mies herää. :ashamed::D

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Johtuu siitä, että sinulla on nk. viimeinen vastuu. Mieheen on niin iskostunut tieto siitä, että äiti hoitaa/herää joka tapauksessa, ts. sellaista tilannetta ei ole, etteikö äiti heräsi, niinpä mies voi nukkua heräämättä, kun ei ole PAKKO, niin kuin kellon kanssa.

Pakko olla joku tällänen.... Nimittäin ku esikoista opetan omaan huoneeseen nukkumaan ja oon muutamana kertana nukkunut siellä pojan vieressä, niin ukko ei korvaansa lopsauta, vaikka vauva itkee meidän makkarissa. Minä sitte kömmin pojan huoneesta makkariin rauhottelemaan, laittamaan tuttia tai syöttämään :headwall: On se kyllä ihme juttu....

Meillä mies ei ikinä herännyt vauvan itkuun jos minä olin kotona :D mutta jos en ollut paikalla, niin heräsi heti, selitti sen sillä että on alitajunnassa se että pakko herätä :D

Ei meilläkään mies herännyt vaikka lapsi oli ehkä 2m päässä, ei herännyt vastasyntyneen itkuun eikä nyt yli vuoden ikäisen. Ei kyllä herää herätyskelloon, ei vaikka tykki ampuisi vieressä...

Yhteistyössä