En jaksa

  • Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt äiti
Minä en jaksa enää lastenhoitoa:( Lapset 3.v ja 1.v ja helmikuun alussa uusi vauva syntymässä... Oon niin väsynyt ja ympiintynyt... Harmittaa, kun en jaksa leikkiä lasten kanssa. 3-vuotias haluaisi leikkiä kanssani, mutta minä en jaksa... Äitiys ei ollutkaan miun juttu, vaikka niin luulin:(
 
toinen väsynyt, sisulla eteenpäin
Pyydä ihmeessä apua! Sukulaisilta, tutuilta, sosiaalipalvelulta... Sinulla on kohta kolme pientä ja ei ainakaan sen jälkeen helpota. Ymmärrän väsymyksesi, minusta tuntuu usein aivan samalta. Mistäpäin olet, voisin ehkä auttaa lastenhoidossa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tosi hyvin sitä ekan kanssa jaksoin, ja elämä oli ihanaa!! Ehkä toisen kohdalla vähän aloin väsyä... nyt olen ihan väsy...
Ja silti piti kolmas tehdä? Noh, sitä saa mitä tilaa ja niin makaa kuin petaa.
Kiitos, helpotti!!! Onneksi sinä et ole terveydenhoitaja!!
 
toinen väsynyt, sisulla eteenpäin
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tosi hyvin sitä ekan kanssa jaksoin, ja elämä oli ihanaa!! Ehkä toisen kohdalla vähän aloin väsyä... nyt olen ihan väsy...
Ja silti piti kolmas tehdä? Noh, sitä saa mitä tilaa ja niin makaa kuin petaa.
Onko pakko ilkeillä toiselle, jolla on vaikeaa???

Olen itse etelästä, harmi ettemme asu lähellänne. VOIMIA sinulle ap! Koita jaksaa, ehkä ajatuksesi muuttuvat vielä valoisammiksi, ajattele lähestyvää kesää!



 
Mää
Ihan normaalia noin pienten kanssa ja raskauskin noin pitkällä. Älä vaadi iteltäs liikoja, läkä ainakaan sano, ettei äitiys ole sun juttu. Kun vauva syntyy, saat levättyä ja lapset kasvaa, niin olokin siitä korjaantuu. Tiedän, että ei paljoa lohduta nyt, tuossa väsymyksessä.
Itellä 5 lasta, tällä hetkellä 2 vaipoissa, käyn töissä, teen kotihommat ym. Ei leikkimiselle jää paljoakaan aikaa tai voimia. Enkä koskaan oo ollu sellanen "leikkiäiti". Mies meillä hoitaa lasten kanssa leikkimisen ja joskus toki minäkin, mutta en kanna huonoa omaatuntoa siitä etten jaksa olla kiinnostunut leikkimisestä.
Jos lapset haluaa sinut leikkiinsä mukaan, niin heille varmasti riittää ihan pienikin aika päivässä, enkä usko, että kovin ihmeellisiä leikkejä tarvitsee keksiä.
Sohvalla makoilet ja pyydät heitä vaikka tekemään leikkiruokaa ja keittämään leikisti kahvia ja tuomaan sinulle siihen sohvalle. Katsot yhdessä lastenohjelmia tai luet jonkin kirjan.
Tee vaan pakolliset kotihommat ja sitäkinkautta säästät voimiasi.
Puhu neuvolassa ja yritä saada vaikka perhetyöntekijää avuksi.
 

Yhteistyössä