En jaksa tätä raskaana oloa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatsakipuinen esikoisodottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatsakipuinen esikoisodottaja

Vieras
Mikä avuksi, kun joka toinen päivä vähintään koskee päähän, migreeniksi asti ajoittain. Ja alavatsakivut vaivaavat lähes koko ajan. Supistelee myös, mutta harvemmin onneksi. Raskausviikkoja on kasassa vasta 23, joten siltä saralta ei parannusta odotettavissa. Panadolia siis kuluu, vaikka se ei oikein autakaan mihinkään noista kivuista.

Lääkärissä oon käynyt viimeksi viime viikolla, ei mitään ongelmia hänen mielestään :(

Kyllä ahdistaa tämä raskaana olo, haluaisin olla edes päivän ilman kipuja ja murheita!

Lapsi on kyllä hyvin toivottu, ei ole siitä kyse.

Otan osaa!
Ite oon kans puolivälistä saakka kärsiny samoista vaivoista (nyt rv 38), ei niille oikein mitään mahda - ja ne vaan pahenee raskauden edetessä, lisäks tulee liitoskivut sun muut mukavuudet.

Koita kestää, oot kuitenki voiton puolella jo!

No jos on kipeitä supistuksia niin suosittelisin lepäämään ja huolehtimaan riittävästä vedenjuonnista.
Jos oot töissä niin vois olla jopa sairasloman paikka. Minä oon ollu sairaslomalla rv24 asti kipeiden supistusten takia.

Mul on just 21 viikkoo kasassa ja tänään kyl supistelee oikein urakalla.. Haluisin jo vaakatasoon kun täs koneella on kamala istua ja olla työteliäs. Takakenossa nökötän. :ashamed:

Mut ap, lohduttaudu sillä että näiden kärsimysten jälkeen saat nauttia sellasesta ilosta, jota kukaan lapseton ei pysty ymmärtämään, oman lapsen kasvamisen seuraamisesta :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Mul on just 21 viikkoo kasassa ja tänään kyl supistelee oikein urakalla.. Haluisin jo vaakatasoon kun täs koneella on kamala istua ja olla työteliäs. Takakenossa nökötän. :ashamed:

Mut ap, lohduttaudu sillä että näiden kärsimysten jälkeen saat nauttia sellasesta ilosta, jota kukaan lapseton ei pysty ymmärtämään, oman lapsen kasvamisen seuraamisesta :heart:

Lytätkää vaan lisää meitä lapsettomia.... tarpeeks tuskaa siinäkin ettei saa omaa lasta ja te täällä vaan valitatte kun vähän kolottaa kun on raskaana.....vaihtaisin osia kanssanne koska tahansa....

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:

Lytätkää vaan lisää meitä lapsettomia.... tarpeeks tuskaa siinäkin ettei saa omaa lasta ja te täällä vaan valitatte kun vähän kolottaa kun on raskaana.....vaihtaisin osia kanssanne koska tahansa....

oli toi kyllä ajattelemattomasti sanottu: nauttia sellasesta ilosta, jota kukaan lapseton ei pysty ymmärtämään

Miksi avata tällainen ketju? Kyllä on oikeus valittaa jumalattomasta olosta vaikka raskaana onkin ja maailmassa on samaan aikaan lapsettomia ihmisiä. Toki tämän kestän kun tietää että siitä saa lapsen eikä se lapsen saaminen ole mikään itsestäänselvyys, mutta mielellään olisi ilman kipuja ja pahoja oloja.

anteeks nyt vaan, mutta miks sä avasit tän ketjun?

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Miksi avata tällainen ketju? Kyllä on oikeus valittaa jumalattomasta olosta vaikka raskaana onkin ja maailmassa on samaan aikaan lapsettomia ihmisiä. Toki tämän kestän kun tietää että siitä saa lapsen eikä se lapsen saaminen ole mikään itsestäänselvyys, mutta mielellään olisi ilman kipuja ja pahoja oloja.

Uteliaisuudesta ja kyllä kivuista saa valittaa....mutta toi yks irvi päin naamaa...:(

ikävää, että olet lapseton. mutta: lapsettomuutesi ei ole kenenkään, ei edes meidän raskaana olevien vika. myös meillä on oikeus keskustella näistä aiheista ja kokea olomme tukalaksi. suosittelisin välttämään kaksplussa keskustelupalstoja, jos olet jo noin katkera. ei millään pahalla.

Kiitokset sympatiasta. Ennen raskautta mulla ei ollut tietoa että raskaus voi aiheuttaa näin paljon kipuja, eipä niistä paljoa puhuta.

Töissä olen,nytkin töiden jälkeen makoillut 3 tuntia ja alkaa vähän helpottaa. Mutta hankalalta tuntuu kyllä. Lääkäri ei tosiaan oo nähnyt mitään syytä sairaslomalle, kun kohdunkaulan muutoksia ei ole.

Jos on vinkkejä miten tämän saisi kuriin niin ottaisin mielellään vastaan! Eka kolmannes raskaudesta sujui hyvin,mutta sen jälkeen on kyllä ollut tosi hankala olo.

ap

Vitun lapsettomuusongelmista kärsivät, perustakaa TÄYSIN oma palsta, jos teitä sapettaa kun muut saavat lapsia. Näin se mailma vaan rullaa kaiken ympärillä, eikä teidän lapsettomuusongelmien ympärillä. jos on niin kovin vaikeaa olla lapseton, niin miksi hel**tissä roikutte tällaisella VAUVA palstalla, saanen kysyä?
Ottaa vaan niin päähän kun AINA kun joku on raskaana tai puhuu näistä asioista niin lapsettomat räjähtää..huhhuh...olkaa iloisia toisten puolesta älkääkä katkeria, sillä katkera ihminen ei voi raskaaksi tulla!

Öhhh jos en oo väärin käsittänyt niin eikö tämä ole jonkin sortin perhefoorumi vai mitenkäs sen nyt sanoisi oikein niin eikös se ole aika odotettavissa että täällä puhutaan paljon raskausesta!!!! :DD

Kyllä teidän raskaana olevien kelpaa valittaa kolotuksista! Täälläkin 7 vuotta toivottu ja yritetty,tuloksena yksi kemiallinen elokuun alussa. Nämä jotka raskautuvat jo pelkästään sillä että alushousut kuivuu samalla narulla,niin valittavat vaan. Kyllä olen katkera!

Säkin nimim. kyllästynyt,todella. Mee ittees! Ehkä täällä notkuvat lapsettomat kuitenkin toivovat ja hakevat täältä (ei tältä palstalta) tukea ja muuta ajateltavaa,esim lukemalla teidän narinoita raskauden kamaluudesta.
Älkää tehkö lapsia jos se raskaana olo on niin kamalaa.Kortsut on keksitty! Ettekö voi olla vain kiitollisia siitä että ylipäätään pystytte tulemaan raskaaaksi ja olemaan raskaana,sen sijaan valitatte.

Suosittelen välttämään kaksplussan keskustelupalstoja..Just.Lapsetoomat ei saa keskustella täällä. Vain raskaana olevat saavat voivotella ja tuskailla.

Alkuperäinen kirjoittaja T:
Kyllä teidän raskaana olevien kelpaa valittaa kolotuksista! Täälläkin 7 vuotta toivottu ja yritetty,tuloksena yksi kemiallinen elokuun alussa. Nämä jotka raskautuvat jo pelkästään sillä että alushousut kuivuu samalla narulla,niin valittavat vaan. Kyllä olen katkera!

Säkin nimim. kyllästynyt,todella. Mee ittees! Ehkä täällä notkuvat lapsettomat kuitenkin toivovat ja hakevat täältä (ei tältä palstalta) tukea ja muuta ajateltavaa,esim lukemalla teidän narinoita raskauden kamaluudesta.
Älkää tehkö lapsia jos se raskaana olo on niin kamalaa.Kortsut on keksitty! Ettekö voi olla vain kiitollisia siitä että ylipäätään pystytte tulemaan raskaaaksi ja olemaan raskaana,sen sijaan valitatte.

Suosittelen välttämään kaksplussan keskustelupalstoja..Just.Lapsetoomat ei saa keskustella täällä. Vain raskaana olevat saavat voivotella ja tuskailla.

lapsettomille on tuo oma palsta. kyllä täällä saa _kaikki_ olla, mutta ilkeä ei tarvitsisi olla kenellekään. on oma valinta, tuleeko tälle kyseiselle palstalle vai ei. on kamala ajatella, että mun elämä ja mun raskaus olisi joltakin pois. oikeasti. ihmisiä me raskaana olevatkin ollaan, niin kuin tekin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja T:

lapsettomille on tuo oma palsta. kyllä täällä saa _kaikki_ olla, mutta ilkeä ei tarvitsisi olla kenellekään. on oma valinta, tuleeko tälle kyseiselle palstalle vai ei. on kamala ajatella, että mun elämä ja mun raskaus olisi joltakin pois. oikeasti. ihmisiä me raskaana olevatkin ollaan, niin kuin tekin.

Niin, oma valinta se tosiaan on kirjoitella tälle palstalle - turha siitäkään on suivaantua, jos joku mainitsee raskaana olevien valittavan turhasta. Näitä turhasta valittajia tälläkin palstalla vilisee harvinaisen tiuhaan. Lisättäköön vielä, että itse en ole kärsinyt lapsettomuudesta, mutta ainainen joka asiasta valittaminen kyllä risoo.. ;)

joo olen samaa mieltä ole onnellinen et olet raskaana ! ja sun vauvas voi hyvin ! antaisin mitä vain että saisin tuntea mitä tahansa kipua kunhan tietäisin et mun vauvat voisi vielä hyvin mun masussa ! ja niin tää oli etusivulla !

niin ja kyllä muuten rutkutin ja valitin, puolet raskaudesta hirvittävää pahoinvointia ja oksentelua, sitten pakkomakaamista sairaalassa, sitten jättimäinen kaksosmaha, turvotukset yms.. se rutkutus ei poissulje sitä, että lapsi on toivottu.

Yhteistyössä