En jaksa lapsiani

• Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti
Nyt on ihan pakko kommentoida tänne..
Mulla ei oo lapsia, mutt meijän perheestä sen verran että minulla on 6 vanhempi sisko ja 10kk nuoremmat kaksos siskot ja äiti oli yksinhuoltaja..
Että voin sanoa siitä ajasta mitä muistan että kaksosten kanssa ei ole yksin ainakaan helppoa.. me kolme minä ja pikku siskot olimme sellaisia riiviöitä ja sitten kun oltiin vanhempia niin isosisko oli murrosiässä ja me muuten vaaan rasittavia.. :D
eli siis meijän äiti on ollu neljän lapsen yksinhuoltaja äiti siitä lähtien ku kaksoset täytti vuoden, että kyllä se on varmaan ollu rankkaa sillon, ero pienet kaksoset ja vajaa vuoden vanhempi yks ja eskari ikäinen..

Ja tohon auttamiseen..
Äite pyysi itse sossun kautta apua meihin riiviöihin ku se oli ihan hermoromahduksen partaalla.. Ne kävi kerran kuussa meitä jututtamassa ja joinain kesänä oltiin pari viikko "sijaisperheessä" missä oli lapsia ja joinain kesinä viikon pari leireillä, ja sossu kustansi tietenkin tämä kaiken..

Te ette todellakaan ole huonoja äitejä jos pyydätte apua ulkopuolisilta..
Omasta mielestäniu oli ainakin kiva tulla aina leireiltä ym. kotiin kun äiti oli iloinen ja levännyt, arkikin luisti paremmin.. :D

Voimia teille kaksosten äiskille..

Mulla on vanhimmat 1v2kk ikäerolla ja seuraavat on kaksoset. Molemmissa on huonoja puolia ja molemmissa hyviä. Esim kun kaksoset on parivuotiaat he osaavat jo leikkiä yhdessä. Kun eriaikaan syntyneistä vanhempi oli 2 v ja teki tuhojaan oli nuorempi 10kk ja lähes täysin riippuvainen äidistä. Toisaalta 2 pienen syöttäminen, vaippojen vaihto , yö heräilyt jne on sellaista mitä eriaikaan syntyneiden vanhemmat EI VOI KÄSITTÄÄ. kaksosilla on myös se hyvä puoli (ei aina mutta usein) että jos heille tulee pientä kinaa lelusta tms. ovat kuitenkin saman ikäisiä eikä tarvitse pelätä että vanhempi teloo nuoremman vaan voi antaa heidän rauhassa selvittää tilanteen, jos ei kovin isoksi riidaksi paisu.

Tosiasia on se että raskasta on kummassakin tapauksessa ja apua ei kai voi liikaa saada. Muistakaa myös pyytää sitä ennen kuin palatte loppuun.

Tämä oli taas vaan mun mielipide ja omakohtainen kokemus, jollain toisella voi olla toisin :D

Yhteistyössä