En jaksa enkä halua elää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix5"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitix5"

Vieras
Olen monta kertaa tullut tieni päähän,väkisin olen taistellut että pystyn jatkaman elämääni ja ainoa syy on lapset.Haluaisin tehdä oman päätökseni ja lopettaa taisteluni mutta miten kävisi lapsille senjälkeen?Olen jutellut näistä asioista muille mutta kukaan ei välitä tai ymmärrä että olen oikeasti sairas enkä jaksa enää!En enää jaksa olla lapsilleni se äiti joka halusin olla!

Elämääsi ja Sinua tuntematta ei pysty oikeasti ottamaan mitään kantaa. Kirjoituksesi mukaiset tuntemukset kertovat kuitenkin siitä, että tarvitset apua. Ymmärtänet sen itsekin. Lääkäri on oikea suunta! Ota siis yhteyttä ammattiauttajaan. Jos ensimmäinen lääkäri ei ymmärrä ohjata sinua oikealle taholle saamaan tukea ja apua, älä anna periksi vaan mene uudelle lääkärille, niin monta kertaa kuin tarvitsee. Sinulla on oikeus elämään. Sinulla on oikeus hyvään elämään. Älä luovu siitä, vaikka nyt tuntuu että haluaisit. Löydät vielä paljon hyvää ja elämisen arvoista! Myös lapsillasi on oikeus sinuun ja oikeus hyvään elämään. Yritä antaa heille se, tarvittaessa hyödyntäen kaikkia mahdollisia tukitoimia mitä on saatavissa. Lääketieteellisen avun lisäksi hanki itsellesi tukihenkilö. Jos sellaista ei lähipiirissäsi ole, mm. mielenterveysyhdistykset auttavat. Keinoja on. Kokeile ne kaikki ennen kuin luovutat!

Hae apua! Jossain vaiheessa helpottaa. Ole ihan rehellinen, kun kerrot tilanteestasi esim. mielenterveystoimistossa, lääkärissä tai mihin nyt otatkin yhteyttä.

Missä lapset eläisivät ilman sinua? Kuka heille kertoisi, miksi olet poissa? Kuka heistä pitäisi huolta? Miltä se lapsista tuntuisi? Oletko siis suunnitellut tällaisia asioita vielä?
Minä ajattelen, että sinulla itselläsi on oikeus päättää omasta elämästäsi, sehän on sinun omasi. Ei kukaan voi komentaa sinua jaksamaan. Mutta haluaisitko oikeasti kuitenkin jaksaa? Toki tiedät, että jotkut ovat löytäneet jotain, jonka avulla he oikeasti jaksavat. Ei väkisin, vaan ilman pakkoa ja ihan totisesti. Ne ihmiset eivät tahdo enää kuolla. Eikö se olisi mahtavaa?
Käyn itse läpi samoja ajatuksia. Ja haluan vain löytää sen jonkun kipinän, minkä avulla tahdon elää. Ja kyllä se tuolla jossain on, ehkä avioeron takana tai syntyy töihin palatessa. Nyt jaksan kuten sinäkin, lasten vuoksi. Uskomatonta, mutta nykyään joinain päivinä olen onnellinen siitäkin, että elän. Olen ollut henkisesti sairas jotain kymmenen vuotta ja saman ajan käynyt terapiassa, joskaan en kerro että edelleen on näitä ajatuksia.

Kiitos vastauksistanne!Apua olen koittanut hakea,tukiperhettäkin mutta ei olla sitä saatu vuosien odotuksenkaan jälkeen :( luulen että jaksaisin ottaa elämästä kiinni jos edes joskus,jota ei ole tapahtunut 11v sisällä kertaakaan,saisin nukkua kunnon yöunet ja saisin olla yhden yön aivan yksin tai kentieskokonaisen viikonlopunkin.Saisin miettiä asioita rauhassa ja hiljaisuudessa,se antaisi voimia olla se äiti joka haluaisin olla.Miehen varaan ei voi jättää lasten hoitoa koska hän juo joka ainoaa ilta ja juopuneen seuraan lapsia ei voi jättää

[QUOTE="äitix5";29685228]Kiitos vastauksistanne!Apua olen koittanut hakea,tukiperhettäkin mutta ei olla sitä saatu vuosien odotuksenkaan jälkeen :( luulen että jaksaisin ottaa elämästä kiinni jos edes joskus,jota ei ole tapahtunut 11v sisällä kertaakaan,saisin nukkua kunnon yöunet ja saisin olla yhden yön aivan yksin tai kentieskokonaisen viikonlopunkin.Saisin miettiä asioita rauhassa ja hiljaisuudessa,se antaisi voimia olla se äiti joka haluaisin olla.Miehen varaan ei voi jättää lasten hoitoa koska hän juo joka ainoaa ilta ja juopuneen seuraan lapsia ei voi jättää[/QUOTE]

Aika jännä jos et oikeasti ole saanut tukiperhettä tai mitään avohoidon tukitoimia tuossa tilanteessa. Luulen, että jos menet lääkärin juttusille ja kerrot suoraan miten asiat on, niin voisit saada edes jonkinlaista kriisiapua lastenhoitoon

Ai, sulla on semmonen mies...
No, oletko ajatellut eroa?
Voisit tehdä elämässäsi kokonaisvaltaisen remontin. Kaikki on mahdollista jos vain haluaa.
Tai ehkä mieskin haluaisi muuttaa elämäänsä paremmaksi.
Mene nyt aluksi keskustelemaan tilaneestasi jonnekin niin se vyyhti alkaa avautua.
Ja muista, että kaikki on mahdollista sille joka uskoo.
Kysymys on varmaan enemmän siitä, että onko sinulla oikeasti halu alkaa toimia niin että tilanne korjaantuu.
Ja apua hakiessa pitää joskus olla tosi jämäkkä ja tehdä selväksi että nyt sitä apua tarvitaan.