En jaksa enää

• Viestiketjun aloittaja Nyyh
  • Ensimmäinen viesti
Nyyh
...lapseni isää, entistä avopuolisoa. Mies teki TAAAAAAS oharit. Piti hoitaa lasta 2 viikon talvilomallaan. Oli sovittu yhdessä mitkä päivät hoitaa. Eilen tuli viesti että ei hoida, "pyydä äitiäs". Oli ukolla juomaputki päällä.
Tuli tukala paikka kun on hoitaja lomalla, vanhempani töissä, minä töissä...Tai siis piti olla mutta sain oonneksi palkatonta vapaata kun eilen itku kurkussa pomolle tilanteen selitin.
Mies tekee kaiken aikaa näitä ohareita juomisensa takia.
Asun kaukana sukulaisista, hoitoapua ei ole eikä oikein muuta kuin psyykkistä tsemppausta puhelimitsee ystäviltä -vähäistä sekin.
En tiedä miten saan tämän loppumaan, siis sen miten ukko lupaa ja sitten ihan vain kiusallaan ja kännistä pöljyyttään peruu kaiken ..
En voi luottaa.
Mulla on vaativa työ, kotihommat, energinen lapsi-joka raasu kaipaa sitä paskiasisää jolle pullo on tärkeämpi kuin pikkuinen.
En jaksais.. :headwall: vaikka jaksan kai kuitenkin päivän kerrallaan.
Miten saan tähän systeemiin jotain tolkkua ???
Arkisin ukko on suht ookoo, tapaa lasta, hakee hoidosta. Mutta KAIKKI viikonloput ja juhlapyhät..viinan kanssa viettää.
Meillä on yhteishuoltajuus, ei muuta virallista. On osallistunut jotenkuten taloudellisesti.
Yhteiselämä oli sellaista #&%?$!*ä, että en välitäedes elatusmaksuista ( palkkani on ookoo ) ja mies osallistuu jonkin verran taloudellisesti.
Ukon äiti ja isä ja koko klaani juovat, ei tukea sieltäkään.
Umpikujassako ?
Katkaisenko kaikki siteet ( lapsi kaipaa... ) vai elää sitkuttelenko vain kuten tähänkin asti ihmettä rukoillen.
Haluan siis VASTUUTA, osallistumista. Mutta ainakin sitä että lapsi menisi viinan edelle..
Onko jollain apua antaa sekavasti kirjoittavalle kurjimukselle...

Et pystyy muuttamaan tai pakoittamaan miestä ottaman lasta viikonlopuksi ja ihminen ei muutu....
Mulla oli sama tilanne kuin sulla olen eronnut 12v sitten meillä on papereilla yhteishuoltajuus ja tapaaminen joka toinen viikonloppu todellisuudessa mies tapasi lapsiaan ekerran vuodessa vaikka asui muutaman km matkan päässä. Ja sovitut tapaamiset se aina perutti varsinkin jos tiesi että mulla oli menoa.Yhteishuoltajuutta ei sitä kiinnostannut muuta kun mun kiristämisiin.Syksyllä lapseni joutui sairaalaan ja hupa huoltaja joka ei ollut näkynnyt moneen vuoteen ilmantui paikalle kertomaan miten asiat pitää hoitaa..
Voisit yrittää hankkia tukiperhettä mannerheimin lastensuojeluliitosta
Tarvitset itsekin lepoa ja vapaa aikaa ! Älä turhaan taistelee ex:än kanssa se harvemmin auttaa ja kuluttaa vaan turhaa energiaa..
Osoita sille että pärjäät ilman ´sen apua ja tee ihmeessä se elatussopimus asiat voivat vielä mutkistua Tsemppi sinulle !
:hug:

sama täällä
moi.tselläni auttaa se,että mulla on kaveri joka on myös samassa tilanteessa joten hoidetaan tarvittaessa toistemme lapsia.mun ex ei juo,mut on vain muuten hankala ja ilkeä. :hug:

Nyyh again
Voi sissus että VIHAAN sitä miestä !!! En tajua miten tän vihan yli oikein pääsee.
Itse heitin ukon ulos ja pitäis olla onnellinen ettei se enää asu saman katon alla. Mutta ne pahat muistot ja kaikki pahuus aina vyöryy mieleen kun näitä vastoinkäymisiä ja ohareita tulee -ja niitähän tulee.
Raskasta !!
Herään yöllä ja mun tekis mieli repiä ukon pää kappaleiksi. Sairasta tuokin, tiedän, mutta olen niin rikki..
Kukaan hänen suvustaan ei auta, ei välitä. Ainoa lapsenlapsi on ilmaa niille juopoille. Mieluummin juodaan kuin tavataan lasta, sekin on usein koettu.
Olen kai ylitunteellinen ja -suojeleva kun jo etukäteen itken pettymyksiä joita pikkuiseni tulee kohtaamaan. Hänen isänsä ei pidä lupauksia eikä välitä mistään silloin kun juo.
Joskus toivon ukon kuolemaa, mutta sitten on taas päiviä jolloin hän on ookoo ja rakastaa lasta, viettää aikaa. Lapsi on onnellinen ja isä on rakas aina.
Haluiaisin niin rangaista häntä, miten ? Haluaisin kostaa kaiken pahan minkä hän teki. Ja kostinkin, kun lähdin.
Mun pitää saada tää viha pois. Olla aikuinen ja vanhempi.
Mies sanoi perusteluksi kun teki oharit lapselleen . "mun pitää saada lomaa". Mistä ?? Ei vanhemmuudesta oteta lomaa !! Olen 361 päivää ja yötä lapsen kanssa. Mummo on pari päivää ja isä lapsensa kanssa huimat 2 vuonna 2006.
:headwall: :headwall:
minä puran pahaa oloa tänne, anteeksi, mutta toivon, että joku lukee ja auttaa.

ei mitään tehtävissä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 11:55 Nyyh again kirjoitti:
Voi sissus että VIHAAN sitä miestä !!! En tajua miten tän vihan yli oikein pääsee.
Itse heitin ukon ulos ja pitäis olla onnellinen ettei se enää asu saman katon alla. Mutta ne pahat muistot ja kaikki pahuus aina vyöryy mieleen kun näitä vastoinkäymisiä ja ohareita tulee -ja niitähän tulee.
Raskasta !!
Herään yöllä ja mun tekis mieli repiä ukon pää kappaleiksi. Sairasta tuokin, tiedän, mutta olen niin rikki..
Kukaan hänen suvustaan ei auta, ei välitä. Ainoa lapsenlapsi on ilmaa niille juopoille. Mieluummin juodaan kuin tavataan lasta, sekin on usein koettu.
Olen kai ylitunteellinen ja -suojeleva kun jo etukäteen itken pettymyksiä joita pikkuiseni tulee kohtaamaan. Hänen isänsä ei pidä lupauksia eikä välitä mistään silloin kun juo.
Joskus toivon ukon kuolemaa, mutta sitten on taas päiviä jolloin hän on ookoo ja rakastaa lasta, viettää aikaa. Lapsi on onnellinen ja isä on rakas aina.
Haluiaisin niin rangaista häntä, miten ? Haluaisin kostaa kaiken pahan minkä hän teki. Ja kostinkin, kun lähdin.
Mun pitää saada tää viha pois. Olla aikuinen ja vanhempi.
Mies sanoi perusteluksi kun teki oharit lapselleen . "mun pitää saada lomaa". Mistä ?? Ei vanhemmuudesta oteta lomaa !! Olen 361 päivää ja yötä lapsen kanssa. Mummo on pari päivää ja isä lapsensa kanssa huimat 2 vuonna 2006.
:headwall: :headwall:
minä puran pahaa oloa tänne, anteeksi, mutta toivon, että joku lukee ja auttaa.
Jos ei ota ei ota,pakko ei ole.

Nyyh plääh
Jos ei ota ei ota,pakko ei ole.

Olipas oikein sydämellä sanottu. Voi kiitos kun vaivauduitkin filosofoimaan :flower:
Jospas joskus apua kaipaat itsekin ja saat sitten vastaavia "viisaden sanoja" lukea, sitä toivon..

Maarit taas
Vihaa on raastava tunne joskus se vähenee vuosien mittaan joskus se kytee pinnan alla...
Tärkeintä on että et purkaa sitä lapseen..et pystyt hallitsemaan itseesi niin että lapsi es sun kautta opi vihamaa isäänsä....
Osta nyrkkeilysäkki ja purkaa se siihen ;) käy lenkillä ..jos mahdollista,,ainakin nämä asiat auttoivat mua silloin .

Ymmärän kyllä...asiasta on hyvää puhua jollekin vaikkapa psykologilla tai perheneuvolassa..ne osaavat yleensä kysyä oikeat kysymykset nje..
Mulla on itselläni takana rannkka liitto ja ero uhkapelurimiehestä...nähtiin nälkää nje...erosta on jo 12 vuotta mutta asiaa jäi käsitelemättä...Meillä on yhteishuoltajuus mutta isä ei ole pahemmin tavannut lapsiaan..Kun lapsi joutui sairaalaan ja laki velvoittaa ottamaan isää kuvioon mukaan ja lasten isä tuli sanomaan miten asiat pitää hoitaa ..ja jouduin käsittelmään vanhoja asioita jälleen meni mahdottomasti energiaa siihen ja yllätyin kuinka PALJON MÄ VIELÄ SITÄ EX.Ä VIHAAN
yritää siis saada asiaasi käsitelty että voit siirtyä eteenpäin,,vihaan kanssa ei ole mukavaa elää ymmärän hyvin miltäs susta tuntuu... :hug:

Pidä lapset tarhassa ja kerro ytilanne, jotta joustavat tiukan paikan tullen.

Parempi ettei ota lapsiaan, juoppolalli. Ajattele mitä tuollaisen isän kanssa voi sattua. Anna siis mennä hänen ja sukunsa.

Pärjäämisiä.

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut sun jutun!! Meillä on ihan sama tilanne paitsi, ettei isä ryyppää vaan jostain syystä ei pidä yhteyttä eikä sovituista kiinni. Muksu hokee et ikkä on töissä.. enkä viitsi sitä korjata kun on vasta 2-v. tosi sosi paljon sulle voimia, koska niitä tarvitaan :) Parempaa alkavaa vuotta!

Mä soitin ero aikanani ja myös viime syksynä paljon sossuun näissä tapaamis asioissa.Isä kun vetos et paperi vanha(vuosi sitten kirjotettu) ei päde tänä vuonna.Kirjoitimme uuden ehdotelman isälle josta poistettu kaikki mikä ei pitäny.. Paljon olen saanut sossulta apua ja jopa käyneet juttelemassa meillä..Itsellä helpotti viha ex-mietä kohtaan kun kävin eroseminaarin -06 syksyllä,silla sai luottamuksellisesti purkaa vihaa ja pettymystä sekä kuulla monta tarinaa erosta..ET OLE YKSIN!! :hug:

Yhteistyössä