En ilmoittaudu työttömäksi, muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kiitos työkkärille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kiitos työkkärille

Vieras
Mulla loppuu kohta määräaikainen työsopimus, jatkoa ei ole näkyvissä. Aikaisemmin oon "kiltisti" marssinu työkkäriin tämmöisissä tilanteissa, mut nyt aattelin että en halua. Oon joutunu osallistumaan kaikennäköisille kursseille karenssiuhan takia, enkä halua enää samaa. Rahaa ei tulis taloon muuta ko miehen palkka ja lapsilisät, mut menoja tinkimällä varmaan pärjättäis ja toki haen töitä koko ajan.

Onko täällä muita jotka ei oo ilmoittautuneet työkkäriin vastaavassa tilanteessa? Voiko siitä aiheutua jotain ongelmia myöhemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla ei olisi varaa olla kotona ilman ansiosidonnaista päivääkään.

En saisi edes ansiosidonnaista vaan työmarkkinatukea, töissäoloehto ei täyty... Siihenkin miehen tulot vaikuttaa, laskin että parisataa euroa/kk jäisi käteen.

Mä oon ehkä yhden kerran eläissäni ilmottautunut työttömäksi kun sitä oon ollut. Useasti olen kuitenkin ollut työtön, mutta pisin aika jonka olen ilman töitä joutunut olemaan oli varmaan kuukausi..

No miksi sinne tarvitsisi mennä? Tai no minkä en ainakaan tiedä, että mitä muuta siitä seuraa, kun että ei tule rahaa. Jos mä joudun joskus työttömäksi tai lähden tästä nykyisestä paikasta kävelemään, niin tuskin ilmoittaudun työkkäriin. Jo 2 vko:n työttömyyden jälkeen ne ristii täällä jo pitkäaikaistyöttömäks ja alkaa ne idioottimaiset koulutukset - vaikka olisit miten kouluttautunut aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla ei olisi varaa olla kotona ilman ansiosidonnaista päivääkään.

En saisi edes ansiosidonnaista vaan työmarkkinatukea, töissäoloehto ei täyty... Siihenkin miehen tulot vaikuttaa, laskin että parisataa euroa/kk jäisi käteen.

No tuossa tapauksessa en miettisi pitääkö johonkin ilmoittautua, olisin jo etsinyt työpaikan vaikka paikallisesta räkälästä siivoojan pestiä ellei muuta ole tarjolla.

Tottakait ilmoittaudut, saathan sentään sen parisataa euroa kuukaudessa, jos et mene et saa mitään. Mitä se karenssi sitten sua haittaa, jos olisit valmis olemaan kokonaa ilman omia tuloja!

Yhteistyössä