En herää ilman sokeria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sokerihiiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sokerihiiri"

Vieras
Mistä voi johtua, että tuntuu etten pysty kunnolla heräämään aamulla(tai päiväunien jälkeen) ellen saa jotain sokerista? Yleensä minulla onkin yöpöydänlaatikossa suklaata tms. ja otan yhden tai kaksi palaa heti herättyä. Muutama minuutti ja olo on heti paljon parempi! Jos en saa herättyäni heti syötävää, olen jotenkin tokkurainen ja sekava aamupalaan asti.

Sama päivällä, jos olen liian pitkään syömättä, tulee hyvin nopeasti oireita. Alan täristä ja menen ihan kalpeaksi. Olo helpottuu nopeiten sokerilla, mutta mikä tahansa syöminen auttaa.

Ne pari lääkäriä mille olen ääneen miettinyt oisko mahdollista että mulla ois sokeritauti, ovat olleet sitä mieltä että on ihan normaalia eikä minulla voi olla sokeritautia, koska en ole ylipainoinen. Samoin äitini mielestä tuo on normaalia. Onko muillakin tällaista?

No jos verensokeri on alhaalla, niin tulee hutera olo, tärisyttää jne. Sokerilla saat tilanteen korjattua, mutta parempi olisi oikein kunnon aamupala tms.

Sokeritauti ei kai ole miteenkään sidoksissa ylipainoon..

Ei ihan normaalia, mutta voi silti olla, että olet kroppasi totuttanut vaan tuohon. Muutenhan tuo on sokerihiirulaisten ongelma; verensokeri nostetaan nopeilla hiilareilla (sokeri) pääsee vauhtiin, taas verensokeri tippuu ja väsyttää yms ja tulee hutera olo, ja taas tarvitaan sokeria. Voisit vaan yrittää päästä sokerikierteestä eroon säännöllisellä ruokavaliolla, joka perustuu muuhun kuin hiilareihin. Kyllä se onnistuu, jollei nyt mikään sairaus ole, mutta toki ekat päivät on hankalia.

Yhteistyössä