En herää herätyskelloon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
En tiedä enää, mitä tekis, kun en herää herätyskelloon aamusin.

Puhelimeen olen valinnut mahdollisimman voimakasäänisen ja epämiellyttävän herätysäänen,
tämän lisäks laitan aamusin puhelimen täyteen "herätys" muistutuksia ja laitan äänet päälle (muistutusääneksi olen myös valinnut mahd. voimakasäänisen, mutta eri äänen kuitenkin kuin itse herätyskelloon).

Näiden lisäks on viel digitaalinen herätyskello... Joskus oli neljäskin herätyskello vielä, mutta eipä siitä hyötyä ollut niin otin pois.
Herätyskelloa pidän tyynyn vierellä eli sen verran lähellä korvaa, että pitäis kyllä jotain tapahtua, mutta ei..

Olen myös kokeillut laittaa kelloa kauemmaks, mutta sillon ääni on sen verran kaukana, että en ainakaan herää.

Jos on joku tärkeämpi meno tulossa, että on tosiaan pakko saada ittensä aamulla ylös, niin täytyy melkeinpä valvoa koko yö, jottei pääse nukkumaan pommiin.

Oisko kellään vinkkejä, millä sais ittensä ylös aamusin?
(Nukun keskimäärin 6 h yössä, mutta saattaa mennä arkisin kolmeenkin tuntiin ja viikonloppusin taas yli kymmeneenkin tuntiin..) Kuinka pitkät yöunet ylipäätänsä 17-vuotiaalle olisi hyvät?

Kuulostaa aivan tutulta. Itselläni on ihan sama juttu. vaikka kuinka puolisokin aamuisin herätyskellon huutaessa tönii ja huutaa, niin en vaan yksikertaisesti herää.. Sama juttu oli koko 9vuotta kun kävin koulua. Äiti joutui herättämään joka aamu, tai ainakin yrittämään.. Haluaisin myös kulla jonkun hyvän keinon, että mikä tuohon auttais.

Koko suku ym. mahdolliset apulaiset, jotka voivat olla kytiksellä, niin avuksi.
Lisäherättäjiksi siis varmistamaan.
Soittavat, kunnes vastaat tai miel. soitat itse takaisin, että varmistuu herääminen kunnolla.

Samasta ongelmasta nuorena kärsinyt - ja vielä vanhempanakin kyllä uni maistuis vaan täällä :P

en kehtaa edes sanoa, mihin en herännyt, noh, sanon kuitenkin.. helikopteri :( ja ei ole edes yllättävää minun tapauksessani :(
usein oon miettinyt, onko tässä jokin tauti kyseessä, kun nää unenlahjat on todellinen ongelma ollut etenkin nuorena-------
ja, ap.lle: HERÄÄ, pahvi :D

Mulla on ollut ihan sama ongelma! Ratkes sillä että laitan puhelimen soimaan herätystä 5 min välein. Onhan siinä herätyksessä se torkkukin, että se soi tietyn ajan päästä uudestaan kunnes sen sammuttaa, mutta mä aina unissani painan siitä väärästä napista, jolla se siis sammuu kokonaan eikä torkuta enää. Nyt siis laitan puhelimeen herätyksiä 5 min välein, ja jos vaikka pitää herätä viimeistään 7.30 niin puhelin soi jo 7.00. Mulla tää auttoi, koska kun se puhelin soi noin lyhyen ajan välein vieressä koko ajan niin väkisinkin jossain vaiheessa siihen herää.

Mulla on kans tuo sama ongelma ja ei auta edes 5min välein herätykset... Joskus jos pitää herätä klo 7 niin oon kokeillu laittaaa ekan herätyksen jo klo 6 ja siitä eteenpäin 5min välein aina 6.50 asti josta sitten minuutin välein klo7 asti mutta ei. Välillä ei ole edes mitään muistikuvaa että olisin edes sammuttanut kelloja joita on 2 (puhelin jossa monta herätystä pöydällä ja pöytäkello kauempana) jos nukun yhtenä yönä yli 8h niin seuraavana yönä ei tule uni sitten millään ja unet jää siihen 5-7h.... Mitä tehdä?

Joo mulla kans ihan sama homma. Oon miettiny, että joku tauti tässä on pakko olla, kun mulla menee ihan äärimmäisyyksiin, voin nukkua jopa 15 tuntia putkeen ilman herätyksiä. On kolme herätyskelloa soimassa, mutta menen unissaan sammuttamaan ne. Kokeilin sitä valo-herätyskelloa, eikä auttanut sekään. Mitä tehdä, kun terveyskeskuksessakaan ei osata sanoa mikä on kyseessä?

Yhteistyössä