En haluisi olla tissit paljaana koko ajan kun vauva (2kk) ei halua kun imeä rintaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti08

Vieras
Ei kelpaa tutti. Pullosta sentään suostuu syömään mutta silloinkin pitää syödä tissiä lohdukkeeksi kunnes nukahtaa.

Tätä jatkunut jo miltei 2kk kohta. Yöt menee nukkuessa vain tissi suussa. Herää siihen melkein heti jos irrotan tai hän päästää otteen irti.

Joka paikassa pitää olla tissi suussa. Onneks jaksaa hetken nyt olla ilman max 15-20min.
Ja silloin kun saan ulos nukahtamaan 1-3h.

Rintamaito ei vähän aikaa sitten riittänyt niin olen antanut korviketta.
Nytkin jää itkemään vaikka olis 3-4h yhtä menoo imettänyt niin pakko antaa sitten lisää maitoa pullosta.

Painoo tullut vauvalle vähän liikaakin neuvolan mukaan.

Millä saan vauvan osaksi päivää irti minusta? Lopetanko vähitellen imetyksen?

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mä en jaksa uskoa, että rintamaidolla ruokittu lapsi voisi olla liian lihava. Ja ei se kuule kauaa enää sussa roiku, kohta menee jo menojaan =)

Olen ihan kypsä kun en pääse suihkuun saati vessaan ilman et vauva huutaa pää punaisena. Ei kelpaa isi eikä tutti.

Ruokakin jää tekemättä jos en saa vauvaa ulos nukahtamaan.
Todella masentavaa tälläinen. Ei viitsi lähtee oikein kauppaankaan saati kylään kun vauva roikkuu tississä et saa nukuttua. :(

Eihän tää kai enään kestä kun vajaa puoli vuotta vai... >:(

Alkuperäinen kirjoittaja äiti08:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mä en jaksa uskoa, että rintamaidolla ruokittu lapsi voisi olla liian lihava. Ja ei se kuule kauaa enää sussa roiku, kohta menee jo menojaan =)

Olen ihan kypsä kun en pääse suihkuun saati vessaan ilman et vauva huutaa pää punaisena. Ei kelpaa isi eikä tutti.

Ruokakin jää tekemättä jos en saa vauvaa ulos nukahtamaan.
Todella masentavaa tälläinen. Ei viitsi lähtee oikein kauppaankaan saati kylään kun vauva roikkuu tississä et saa nukuttua. :(

Eihän tää kai enään kestä kun vajaa puoli vuotta vai... >:(

Mä tiedän, kuopus oli ihan samanlainen. Mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa kelpuuttaa muutkin kuin sut.

ootkos kokeillu kannella kantoliinassa? Siihen meiän tytöt on rauhoittunu silloin kun oikeesti ei ole nälkä. Ja sen kanssa sujuu kotityöt ja vessakäynnit (ei ihan suihku sentään)...

Voi se vauva parkua sun perääsi, vaikket enää imettäisikään :)

Aika normaalilta kaksikuisen touhulta kertomasi kuulostaa, mutta yleensä homma alkaa helpottaa, kun 3 kuukautta tulee vauvalle ikää. Kantoliinaa minäkin kehotan ainakin kokeilemaan. Saatpahan kädet vapaiksi.

Toiset vauvat ovat ns. suuritarpeisia, ja kaipaavat paljon läheisyyttä. Imeminenhän on vauvalle muutakin kuin ruokaa.

Jos uskot imetyksen lopettamisen helpottavan tilannetta, niin tee niin. Mikään takuuvarma keinohan se ei kuitenkaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja milka:
Voi se vauva parkua sun perääsi, vaikket enää imettäisikään :)

Aika normaalilta kaksikuisen touhulta kertomasi kuulostaa, mutta yleensä homma alkaa helpottaa, kun 3 kuukautta tulee vauvalle ikää. Kantoliinaa minäkin kehotan ainakin kokeilemaan. Saatpahan kädet vapaiksi.

Toiset vauvat ovat ns. suuritarpeisia, ja kaipaavat paljon läheisyyttä. Imeminenhän on vauvalle muutakin kuin ruokaa.

Jos uskot imetyksen lopettamisen helpottavan tilannetta, niin tee niin. Mikään takuuvarma keinohan se ei kuitenkaan ole.

Kyllä minä yritän imettää vielä ainakin 4kk ikään asti et sitten ruveta maisteleen muutakin sitten. Olishan se kiwa ja helpottais et riittäis oma maito niin ettei tarvi huudattaa lasta niin pakko lutrata pullojen ja korvikemaitojen kanssa.

Ostin liinan mutta en osaa vieläkään sitoa sitä tukevasti tai oikein. :(
Mutta eiköhän vauvalla silloinkin tarvii olla tissi suussa. :/

Ihanaa läheisyyttähän tuo imettäminen on mutta vie voimat. :(

Voi,mä niin tiedän tunteen! :hug: Mun tyttö oli pienenä ihan just samanlainen..Mä koin kans toooosi ahdistavaksi sen ainaisen imettämisen.Kavereilla ja joka paikassa piti vaan imettää.
Mutta se oikeesti helpottaa tossa 3-4kk ikäisenä.Tiedän,se tuntuu ikuisuudelta nyt..
Mun likka on nyt 8kk ja imetän edelleen.
Ja mä olisin varmasti lopettanut imettämisen jo aika varhain jos tyttö olis suostunut juomaan pullosta. :ashamed: Mutta nyt taas olen onnellinen,että jatkoin sinnikkäästi.

Nykyään toivon,että tyttö olis rinnalla vähän pidempään kuin muutaman minuutin.Olis ihana makoilla päivällä hyvällä omallatunnolla. ;)

Rekkaudu ja laita yyveetä jos kovasti ahdistaa. :hug:

Yhteistyössä