En haluais olla kyylä mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyyläkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyyläkö?

Vieras
Vähän nyt on pakko ihmetellä, kun todella usein tälläsinä kesäiltoina kuulee, kun jossain naapurissa kiukkuaa äänen perusteella taapero ikäinen lapsi. Vaikka kuinka kesä on, niin eikö sen ikäsen pitäs olla jo yhdentoista aikaan nukkumassa? Äsken saunasta tullessani menin terassille vilvotteleen ja sielä se lapse kiukkus. Eikä ole ensimmäinen kerta kun tähän aikaan ulkona kiukkuaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Ehkä sen pitäis vanhempienkin mielestä olla nukkumassa ja siks kiukkuaa? :) :)

Mutta eikös ton ikäsellä se nukkumis kiukuttelu pitäs olla tuntia-paria aikasemmin?

Tai sitten tooosi pitkä kiukuttelu ;) Tai jospa ovat tulleet vaikka reissusta tai jotain.. Ei voi tietää.

Ehkä heillä alkaa päiväkin vasta 11 aikaan aamulla?
Meillä ainakin ennen kuopuksen syntymää oltiin yhdentoista aikaan menossa nukkumaan, aamulla heräiltiin siinä 11 aikaan myöskin..

Alkuperäinen kirjoittaja mitäjos:
jos ne on lomalla ja nukkuu aamulla myöhään ja menevät vastaavasti illalla myöhempään nukkumaan. ja ihan sun kiusaksi vaan! :laugh:

Tän ihmeen kun näkis...nuo meitin lapsukaiset jos valvovat niin taatusti heräävätkin aikaisin... :headwall:

Ap, se kersa kiukkuaa koska on liian väsynyt kun vanhemmat eivät ole laittaneet sitä tarpeeksi aikaisin nukkumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja mitäjos:
jos ne on lomalla ja nukkuu aamulla myöhään ja menevät vastaavasti illalla myöhempään nukkumaan. ja ihan sun kiusaksi vaan! :laugh:

Eipä se mua kiusaa, ihmettelen vaan. Ei tosiaan ole ensimmäinen kerta, kun lapsukainen tuolla huutaa ulkona illalla.

Onko hyväksi lapsen kehitykselle jos valvoo äitinsä kanssa myöhälle yöhön ja nukkuu sitten puolille päivin?Lapsi on siis 3-vuotias.Mua tämmönen vähän ihmetyttää että eikö lapsella pitäs olla ihan järkevä päivärytmi eikä kukkua hereillä reilusti yli puolen yön?

pitäis olla nukkumassa, loma tai ei. Vanhemmat haluaa nukkua aamulla pitkään, niin ei voi laittaa lapsiakaan ajoissa nukkumaan, etteivät aamulla herätä. Sit sitä kiukutellaan kotona, kun ei ihan leikkikentällekään tietty viitsi klo 21 lähteä.

Mä oon ainakin ihan tyytyväinen, kun kerrankin saa nukkua aamuisin vähän pidempään.... eli vastaavasti iltaisin valvotaan pidempään. Koulujen taas alkaessa koittaa ne pakolliset aamuherätykset.
Mutta ei meillä kiukuta..... vaikka eikai siitä kukaan naapuri häiriintyisikään :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko hyväksi lapsen kehitykselle jos valvoo äitinsä kanssa myöhälle yöhön ja nukkuu sitten puolille päivin?Lapsi on siis 3-vuotias.Mua tämmönen vähän ihmetyttää että eikö lapsella pitäs olla ihan järkevä päivärytmi eikä kukkua hereillä reilusti yli puolen yön?

Unohtui mainita että tätä on jatkunut jo monta kuukautta, ainakin vuoden...

Noo, en tuosta kehityksestä menis mitään sanomaan.

Ihan samalla tavalla lapsella voi olla säännöllinen rytmi, vaikka menis myöhään nukkumaan ja myös nukkuis pitkään. Mutta tuo kiukuttelu sinänsä vaikuttaa siltä että nukkumaanmenoaika oli ja meni, eli lapsi kiukkuaa väsymystään.

Me elettiin lasten kanssa just pari viikkoa just tollein et illalla 23.00 nukkumaan ja aamulla 10-11 herättiin. Ei lapset kiukunnut illalla kylläkään, ihan hyvillä mielin mentiin nukkumaan ja päivällä oli ihan oikea rytmikin.

Nyt 2 iltaa olen aikaistanut rytmiä niin että aamulla soinut kello aina tuntia aikaisemmin ja myös illalla tuntia aikaisemmin nukkumaan, eli tunti/päivä aikaistunut nukkumaanmeno. Aamulla on kyllä herätettävä 8.30 jotta illalla maittaa uni ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja joku vain:

Ihan samalla tavalla lapsella voi olla säännöllinen rytmi, vaikka menis myöhään nukkumaan ja myös nukkuis pitkään. Mutta tuo kiukuttelu sinänsä vaikuttaa siltä että nukkumaanmenoaika oli ja meni, eli lapsi kiukkuaa väsymystään.

Me elettiin lasten kanssa just pari viikkoa just tollein et illalla 23.00 nukkumaan ja aamulla 10-11 herättiin. Ei lapset kiukunnut illalla kylläkään, ihan hyvillä mielin mentiin nukkumaan ja päivällä oli ihan oikea rytmikin.

Nyt 2 iltaa olen aikaistanut rytmiä niin että aamulla soinut kello aina tuntia aikaisemmin ja myös illalla tuntia aikaisemmin nukkumaan, eli tunti/päivä aikaistunut nukkumaanmeno. Aamulla on kyllä herätettävä 8.30 jotta illalla maittaa uni ajoissa.

Niin, kai sitä voi lasten kanssa vaikka yöt läpeensä valvoa jos ei tartte olla missään kosketuksissa muuhun maailmaan. :)

Taas sama narina, jokaisella perheellä on omat tapansa ja elämänrytminsä, turha niitä on kenenkään voivotella. Tää yhteiskunta kellottaa ihan liikaa ihmisten elämää muutenkin.

Kuka sen järkevyyden määrittelee? Jos asiat kuitenkin tapahtuvat tietyssä rytmissä, niin mitä väliä sillä on, eri asia sitten kun siirrytään valtion laitoksiin, jonne poloisten pitää mennä jo aikasin aamulla, ja kaikki tapahtuu muutenkin eri aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja joku vain:

Niin, kai sitä voi lasten kanssa vaikka yöt läpeensä valvoa jos ei tartte olla missään kosketuksissa muuhun maailmaan. :)

No mitäs tää nyt tarkotti? Ihan ollaan kosketuksissa muuhun maailmaankin, pöh :) Ulkona ollaan n. 11-11.30, pihassa on muutkin lapset silloin. Ruoka syödään 13-14 ja lapsi nukkuu päikkärit 14.30-16.00. Pihalla voidaan olla illasta klo 20 saakka ja siihen asti on muutkin, siis näin kesällä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Kuka sen järkevyyden määrittelee? Jos asiat kuitenkin tapahtuvat tietyssä rytmissä, niin mitä väliä sillä on, eri asia sitten kun siirrytään valtion laitoksiin, jonne poloisten pitää mennä jo aikasin aamulla, ja kaikki tapahtuu muutenkin eri aikaan.

Juuri näin. Jos yhtään taas katsotaan suomen rajojen ulkopuolelle niin löytyy paljonkin maita joissa päivä alkaa vasta 11 kieppeillä, syödään illalliset silloin kun meillä mennään nukkumaan. Ja työtkin alkavat myöhemmin. Tapoja kun on nään erilaisia.

Noh, meillä ainakin on tän kuumuuden kanssa ilmeisesti nytten ongelmaa sillä mä alotan ton tytön 1v. nukuttamisen puoli ysiltä,mutta se se vaan jaksaa huutaa kahteentoista yöllä, että näin. Ei se aina ole kiinni siitä että päivärytmit on päin persuuksia.Ja näin siis todellakin ollut 3 yötä et veikkaan tota kuumuutta.