En halua mennä neuvolaan 6v kanssa,voinko ostaa rokotukset itse?

  • Viestiketjun aloittaja M
  • Ensimmäinen viesti
---
Siinä sun lapsessa on sitten jotain vikaa vai? Et voi ostaa rokotuksia ilman reseptiä, eikä kukaan kirjoita sulle sitä, kun samalla vaivalla käytät lapsen tarkastuksesssa. Jos et halua neuvolaan, mene yksityiselle.
 
No jos on noin kamalaa ni
sä voit soittaa sinne neuvolaan ja sanoa että sä haluat vaan tulla hakemaan ne rokotukset.

Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa? ei ajatella oman lapsen parasta!
 
Jos neuvolassa on jotain ongelmia, esim. hoitajan kanssa, kannattaa koittaa ennemmin hoitajan vaihtoa kuin jättää kokonaan menemättä.

Varsinaiseen kysymykseen en valitettavasti osaa vastata. Terveyskeskuksessa varmasti tiedettäisiin tästä enemmän :saint:
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja maria76:
Jos neuvolassa on jotain ongelmia, esim. hoitajan kanssa, kannattaa koittaa ennemmin hoitajan vaihtoa kuin jättää kokonaan menemättä.

Varsinaiseen kysymykseen en valitettavasti osaa vastata. Terveyskeskuksessa varmasti tiedettäisiin tästä enemmän :saint:
On ongelmia hoitajan kanssa. En enää jaksa häntä :(
 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maria76:
Jos neuvolassa on jotain ongelmia, esim. hoitajan kanssa, kannattaa koittaa ennemmin hoitajan vaihtoa kuin jättää kokonaan menemättä.

Varsinaiseen kysymykseen en valitettavasti osaa vastata. Terveyskeskuksessa varmasti tiedettäisiin tästä enemmän :saint:
On ongelmia hoitajan kanssa. En enää jaksa häntä :(
sulla on oikeus pyyttä toista neuvolantätiä tekemään tutkimus.
 
Tuntuu siltä, että haluat salata jotain. 6-vuotis neuvola on tärkeä käynti, koska siinä katsotaan lapsen sopeutumista kouluun. Ihmettelen...no, mutta jokainen tyylillään... itse et voi rokotuksia pistää, ellei sinulla ole siihen koulutusta. Nuo rokotukset lapsille on ihan eri juttu kuin joku insuliini... Soita terkkariin ja kysy...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maria76:
Jos neuvolassa on jotain ongelmia, esim. hoitajan kanssa, kannattaa koittaa ennemmin hoitajan vaihtoa kuin jättää kokonaan menemättä.

Varsinaiseen kysymykseen en valitettavasti osaa vastata. Terveyskeskuksessa varmasti tiedettäisiin tästä enemmän :saint:
On ongelmia hoitajan kanssa. En enää jaksa häntä :(
Vaihda terkkaria.
 
joo joo mutta
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maria76:
Jos neuvolassa on jotain ongelmia, esim. hoitajan kanssa, kannattaa koittaa ennemmin hoitajan vaihtoa kuin jättää kokonaan menemättä.

Varsinaiseen kysymykseen en valitettavasti osaa vastata. Terveyskeskuksessa varmasti tiedettäisiin tästä enemmän :saint:
On ongelmia hoitajan kanssa. En enää jaksa häntä :(
Ihan ymmärrettävää, näin joskus käy mutta voit vaihtaa terveydenhoitajaa. Älä jätä henkilökemioiden vuoksi lapsesi etua täyttämättä.
 
Soita toisen kaupunginosan neuvolaan ja pyydä saada aika sinne, tai varaa aika yksityiselle lääkärille. Mun kaveri sai ekassa raskaudessa neuvolassa niin huonoa kohtelua että kävi toisen raskautensa aikana yksityisellä lääkärillä "neuvolassa" omakustanteisesti.
 
Ei onnistu
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Pyydä resepti rokotteita varten ja käy yksityisellä pistämässä. Ei neuvolassa ole pakko käydä. Saman arvioinnin pystyy suorittamaan lääkärikin.
Niitä rokotteita varten ei saa yksityishenkilö reseptiä, sori vaan.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja äitylitar:
Tuntuu siltä, että haluat salata jotain. 6-vuotis neuvola on tärkeä käynti, koska siinä katsotaan lapsen sopeutumista kouluun. Ihmettelen...no, mutta jokainen tyylillään... itse et voi rokotuksia pistää, ellei sinulla ole siihen koulutusta. Nuo rokotukset lapsille on ihan eri juttu kuin joku insuliini... Soita terkkariin ja kysy...
Jaa,mitäköhan salaisin jota päiväkodissa eivät näkisi.. Enkä ole vieläkään pistämässä itse,kysyin jos terveyskeskuksessa tekevät sen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äitylitar:
Tuntuu siltä, että haluat salata jotain. 6-vuotis neuvola on tärkeä käynti, koska siinä katsotaan lapsen sopeutumista kouluun. Ihmettelen...no, mutta jokainen tyylillään... itse et voi rokotuksia pistää, ellei sinulla ole siihen koulutusta. Nuo rokotukset lapsille on ihan eri juttu kuin joku insuliini... Soita terkkariin ja kysy...
Jaa,mitäköhan salaisin jota päiväkodissa eivät näkisi.. Enkä ole vieläkään pistämässä itse,kysyin jos terveyskeskuksessa tekevät sen.
Yleensä muut ei rokota terveyskeskuksissa kuin terveydenhoitajat.
 
---
Miksi aloituksia ei voi tehdä "selviksi", ettei tartte loppupäivää selitellä... Esim. ap:n tapauksessa tyyliin; En tule toimeen neuvolatädin kanssa, kuinka hoidan 6-v rokotukset?
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei onnistu:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Pyydä resepti rokotteita varten ja käy yksityisellä pistämässä. Ei neuvolassa ole pakko käydä. Saman arvioinnin pystyy suorittamaan lääkärikin.
Niitä rokotteita varten ei saa yksityishenkilö reseptiä, sori vaan.
No ihan varmasti saa, ainakin perusrokotteita. Ainakin esim meidän työterveys ei maksa niitä jos ei ole työnpuolesta tarvetta (vaikkapa polio/jäykkäkouristus), mutta voidaan hakea itse apteekista ja mennä pistättämään ne työterveyteen. Tosin samalla vaivalla menisi terveyskeskukseen. Mutta kuten sanottiin, yksityiselle voi mennä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei onnistu:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Pyydä resepti rokotteita varten ja käy yksityisellä pistämässä. Ei neuvolassa ole pakko käydä. Saman arvioinnin pystyy suorittamaan lääkärikin.
Niitä rokotteita varten ei saa yksityishenkilö reseptiä, sori vaan.
No ihan varmasti saa, ainakin perusrokotteita. Ainakin esim meidän työterveys ei maksa niitä jos ei ole työnpuolesta tarvetta (vaikkapa polio/jäykkäkouristus), mutta voidaan hakea itse apteekista ja mennä pistättämään ne työterveyteen. Tosin samalla vaivalla menisi terveyskeskukseen. Mutta kuten sanottiin, yksityiselle voi mennä.
6v rokotus on MPR ja siihen ei mielestäni reseptiä saa. Ja tuon jäykkäkouristuksen saa ainakin meillä ihan ilmaisekis kunnalisessa terkassa.
 

Yhteistyössä