En halua enää imettää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen vieras

Vieras
Vauva on nyt kohta 8 kk ja juo todella nihkeästi vettä nokkamukista, mutta pullosta ei mitään, ei koskaan.

Imetys on nyt viime aikoina mennyt ihan persiilleen ja vauva puree ja KOVAA (hampaita ylhäällä ja alhaalla).

Mikäs nyt sitten avuksi? Mistä sen 5-6 dl vaadittavia maitotuotteita saisi? Niitä vauvojen jogurtteja? Entäs ne valmispuurot? Lasketaanko ne siihen?

Auttaakaa nyt joku :(

Ei vauva varmasti nälkään/janoon tieten tahtoen kuole. Onhan sitä korvikemaitoa olemassa. Vaikka itse olenkin pitkän imetyksen kannalla, niin tee ihmeessä siltä kun tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja lumisade:
Turhaan sä itseäs kiusaat ja stressaat kun keinoja on muitaki

No just näitä keinoja kaipailenkin! Vauva kun ei suostu mukista juomaan kun parikymmentä milliä kerralla... Siitä ei päivän mittaan 5-6 desiä saa millään. Alkaa olemaan hermo loppu koko imettämiseen! Tai ei muuten, mutku se pureminen...

Mie lopetin viikko sitten imettämisen kun poitsu pureskeli jatkuvaan tissit rikki, niin mulle tuli mitta täyteen. Meilläkään poju ei huoli pulloa muuten kuin illalla juo vähän, ja yöllä se herää kerran aamuyöstä jolloin se vetäsee pullollisen maitoa. Eli juomalla menee noin 200ml/vrk. Sit mie teen vauvapuurojauheesta puurot aamuin&illoin maitoon, niin sehän on ravitsemuksellisesti aika tuhtia kun siinä vauvapuurojauheessa on samat vitamiinit yms. mitä korvikkeessa, ja niihin siis uppoaa noin 200ml yhteensä maitoa. Välipalaksi annan vauvajugurttia, ja ruoat lantraan aika löysäksi maidolla. Vettä tarjoan nokkamukista jokaisella ruoalla, sitä menee yhteensä ehkä desilitra päivän aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja :-):
Ne muksun vauvapuurothan on tehty maitoon, ne lasketaan sellaisenaan eli jos menee 2dl, niin se 2dl on pois siitä 6dl mitä pitää saada menemään alas.

Just näin, ja jos tekee vauvapuurojauheesta puuron maitoon, niin 1dl semmoista puuroa on sama kuin 2dl maitotuotetta.
Nestettä tietty pitäis yrittää sit saada vaikka vetenä menemään.

Meillä ainakin likan sai parhaiten juomaan ihan mukista ilman nokkaa, hetken on ton ikäsen kanssa harjottelemista mutta aika nopeesti oppi tekniikan. Meilläkään ei oikein nokkamuki ollut suosiossa....

Kiitokset kaikille kauheasti! Jos nyt sit rupeisin aamuisin ja iltaisin antaan tota puuroa 2 desiä ja juottaisin vaan joka kerta nokkamukista maitoa parhaani mukaan (yritän myös tuota normaalia mukia) niin enköhän mä sen loput 2 desiä saa menemään jotenkin!

Kiitän kiitän :)

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen vieras:
Vauva on nyt kohta 8 kk ja juo todella nihkeästi vettä nokkamukista, mutta pullosta ei mitään, ei koskaan.

Imetys on nyt viime aikoina mennyt ihan persiilleen ja vauva puree ja KOVAA (hampaita ylhäällä ja alhaalla).

Mikäs nyt sitten avuksi? Mistä sen 5-6 dl vaadittavia maitotuotteita saisi? Niitä vauvojen jogurtteja? Entäs ne valmispuurot? Lasketaanko ne siihen?

Mulle sanoi lastenlääkäri kun tytön imetyksen lopetin 9-kuisena ja pian sai kosvatulehduksen vastikkeeilla että vasikat vain maitoa tarvii.
Aikasisemmin oli jo edelliseltä lopetettu maidot ja kova dieetti korvatulehduksiin ja sillä asettuivat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitokset kaikille kauheasti! Jos nyt sit rupeisin aamuisin ja iltaisin antaan tota puuroa 2 desiä ja juottaisin vaan joka kerta nokkamukista maitoa parhaani mukaan (yritän myös tuota normaalia mukia) niin enköhän mä sen loput 2 desiä saa menemään jotenkin!

Kiitän kiitän :)

Ruokiin saat upotettua ne loput tarvittavat maidot. Tuleehan niistä vähän löysää, mut ei se haittaa ainakaan meillä.Tuntuu vaan että paremmin syö kun on lirua ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mie lopetin viikko sitten imettämisen kun poitsu pureskeli jatkuvaan tissit rikki, niin mulle tuli mitta täyteen. Meilläkään poju ei huoli pulloa muuten kuin illalla juo vähän, ja yöllä se herää kerran aamuyöstä jolloin se vetäsee pullollisen maitoa. Eli juomalla menee noin 200ml/vrk. Sit mie teen vauvapuurojauheesta puurot aamuin&illoin maitoon, niin sehän on ravitsemuksellisesti aika tuhtia kun siinä vauvapuurojauheessa on samat vitamiinit yms. mitä korvikkeessa, ja niihin siis uppoaa noin 200ml yhteensä maitoa. Välipalaksi annan vauvajugurttia, ja ruoat lantraan aika löysäksi maidolla. Vettä tarjoan nokkamukista jokaisella ruoalla, sitä menee yhteensä ehkä desilitra päivän aikana.

Älä ededs viitsi väittää että näin kauan olet imettänyt, huh! Juttusi ovat valheita.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen vieras:

Mulle sanoi lastenlääkäri kun tytön imetyksen lopetin 9-kuisena ja pian sai kosvatulehduksen vastikkeeilla että vasikat vain maitoa tarvii.
Aikasisemmin oli jo edelliseltä lopetettu maidot ja kova dieetti korvatulehduksiin ja sillä asettuivat.

No ompas ollut ihme lääkäri jos noin on sanonut :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:

Älä ededs viitsi väittää että näin kauan olet imettänyt, huh! Juttusi ovat valheita.

Katjaaaa!!Sun perskärpänen on täällä! :laugh: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:

Katjaaaa!!Sun perskärpänen on täällä! :laugh: :D

Joo, mun kultsipuppeli on jääny vähälle huomiolle viimeaikoina :heart:
Sil on jo ollu ikävä mua :laugh:

mä oon laittanu aina heti sormen vauvan suun ja tissin väliin ja irrottanu rinnan enkä oo heti jatkanu imettämistä jos vauva on purru. pureminen on loppunu aika nopeesti. kannattaa myös sitä koittaa jos imettämishalu on vaan siitä kiinni. vauvoil yleensä on ton ikäsenä halu purra.

Yhteistyössä