En enää kestä tätä kutinaa!!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja raaps raaps
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Syyhy

Mikä minua vaivaa?? Kuukauden ajan olen saanut ihan hillittömiä kutinakohtauksia. Väliin oireet tulee urtikariana, eli iholla näkyy paukamia ja koholla olevia valkoisia viiruja joiden ympärillä iho on punainen. Kutinaa on päänahassa, korvissa, kaulalla, jaloissa, käsivarsissa, selässä, jokapaikassa!

Ensin luulin, että mulla on vaan iho kuiva, kun pahimmat kutinat tulee aina suihkun ja saunan jälkeen ja eilenkin melkein itkin, kun saunan jälkeenpiti raapia jalat vereslihalle. Mä kyllä käyn päivittäin tulikuumassa pitkässä suihkussa, mutta hiuksia en kastele kuin joka kolmas päivä ja silti päänahka on niin kuiva, että sitä ihan kirvelee. :(

Onko kohtalotovereita? Mikä tähän auttaa? Voiko stressi olla aiheuttanut tämän, oireet kun alkoivat juuri kun sisareni kuoli n. puolitoista kuukautta sitten...:(
 
Now vitamin D-3
Ei oo totta!! Kärsin keväällä kovasta kutinasta ja oire saatiin loppumaan korkealla kortisoniannoksella (suurimmillaan 30 mg, sillä sairastan myös colitis ulcerosaa) sekä valohoidossa. Samaan aikaan olen ilmeisimmin syönyt Iherbistä tilattua NOW D3-vitamiinia, jonka vahvuus 125 mikrogrammaa. Tuotteessa on juurikin Lanolinia, mistä keskustelua tässä ketjussa aiemmin.

Tänään otin pitkästä aikaa kyseistä valmistetta ja kutina on aivan hirveä. Päänahka, sieraimet, käsivarret, jalat, jalkapohjat ja jopa kasvot kutisevat!!

Aiemmin olen kärsinyt myös kovista vatsakivuista!!! Vatsakivut tulkittiin endometrioosiksi.

Heitän ton D3-valmisteen välittömästi roskiin..
 
vierailija
Ei oo totta!! Kärsin keväällä kovasta kutinasta ja oire saatiin loppumaan korkealla kortisoniannoksella (suurimmillaan 30 mg, sillä sairastan myös colitis ulcerosaa) sekä valohoidossa. Samaan aikaan olen ilmeisimmin syönyt Iherbistä tilattua NOW D3-vitamiinia, jonka vahvuus 125 mikrogrammaa. Tuotteessa on juurikin Lanolinia, mistä keskustelua tässä ketjussa aiemmin.

Tänään otin pitkästä aikaa kyseistä valmistetta ja kutina on aivan hirveä. Päänahka, sieraimet, käsivarret, jalat, jalkapohjat ja jopa kasvot kutisevat!!

Aiemmin olen kärsinyt myös kovista vatsakivuista!!! Vatsakivut tulkittiin endometrioosiksi.

Heitän ton D3-valmisteen välittömästi roskiin..
Voisitko kertoa lääkärillesi siitä, kun se voi hyvinkin olla yksi syy siihen, ettei maitotuotteet sovi CU-potilaille ollenkaan, eikä hanavesikään, koska siinä on niin paljon lääkejäämiä, lanoliinin lisäksi.
 
vierailija
Ei oo totta!! Kärsin keväällä kovasta kutinasta ja oire saatiin loppumaan korkealla kortisoniannoksella (suurimmillaan 30 mg, sillä sairastan myös colitis ulcerosaa) sekä valohoidossa. Samaan aikaan olen ilmeisimmin syönyt Iherbistä tilattua NOW D3-vitamiinia, jonka vahvuus 125 mikrogrammaa. Tuotteessa on juurikin Lanolinia, mistä keskustelua tässä ketjussa aiemmin.

Tänään otin pitkästä aikaa kyseistä valmistetta ja kutina on aivan hirveä. Päänahka, sieraimet, käsivarret, jalat, jalkapohjat ja jopa kasvot kutisevat!!

Aiemmin olen kärsinyt myös kovista vatsakivuista!!! Vatsakivut tulkittiin endometrioosiksi.

Heitän ton D3-valmisteen välittömästi roskiin..
Kyllä se purkki kannattaa tutkituttaa paremmin, kun taidat olla nyt ennakkotapaus! Tiesitkö, että jo vuonna 1975 on tiedetty, millä koe-eläimillekin saadaan tulehdus ym. tauteja?
 
vierailija
Täältä löytyy useita vastaavia kokemuksia, joiden mukaan D3-vitamiini on aiheuttanut kovaa kutinaa: https://www.easy-immune-health.com/can-vitamin-d-cause-itchy-skin-comments.html

Purkki meni jo roskiin. Kukapa tuota purkin sisältöä olisi alkanut tutkimaan tarkemmin? Tuote tilattu Iherbistä.
Kiitos!
Ajatteles, minkälainen vaikutus sillä voi olla suolistoon? Tai herkkääkin herkempään hermostoon, aivoihin? Ei voi luottaa mihinkään.
 
vierailija
Ei oo totta!! Kärsin keväällä kovasta kutinasta ja oire saatiin loppumaan korkealla kortisoniannoksella (suurimmillaan 30 mg, sillä sairastan myös colitis ulcerosaa) sekä valohoidossa. Samaan aikaan olen ilmeisimmin syönyt Iherbistä tilattua NOW D3-vitamiinia, jonka vahvuus 125 mikrogrammaa. Tuotteessa on juurikin Lanolinia, mistä keskustelua tässä ketjussa aiemmin.

Tänään otin pitkästä aikaa kyseistä valmistetta ja kutina on aivan hirveä. Päänahka, sieraimet, käsivarret, jalat, jalkapohjat ja jopa kasvot kutisevat!!

Aiemmin olen kärsinyt myös kovista vatsakivuista!!! Vatsakivut tulkittiin endometrioosiksi..
Oletko joskus syönyt mitään näistä valmisteista, aikaisemmin, kun sulla tuo CU on diagnoosina. Niissä on natriumlauryylisulfaattia, joka tekee aftoja limakalvoille, suolistoon tietysti, kun se nielaistaan.
 
vierailija
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/23/tehottomat-hoidot-turhat-laakkeet

Siis atooppiseen ihottumaan ei missään tapauksessa lanoliinia eikä villarasvaa eikä takrolimuusia.
Takrolimuusia ei siksi, kun syy ihottumaan voi olla noista muista. Sehän on voimakas myrkky, joka kulkeutuu vesistöissä juomaveteen!
Lanoliinia on näissä valmisteissa, mutta listasta puuttuu kokonaan ne lanoliinista tehdyt vitamiinit:
"Lääkevalmisteen nimi

Ibaril 2.5 mg-g emulsiovoide SPC 2018-01-02

Prioderm 1 prosenttinen shampoo SPC 2011-04-19

Rectogesic 4 mg-g rektaalivoide SPC 2016-05-20"
 
vierailija
Ei oo totta!! Kärsin keväällä kovasta kutinasta ja oire saatiin loppumaan korkealla kortisoniannoksella (suurimmillaan 30 mg, sillä sairastan myös colitis ulcerosaa) sekä valohoidossa. Samaan aikaan olen ilmeisimmin syönyt Iherbistä tilattua NOW D3-vitamiinia, jonka vahvuus 125 mikrogrammaa. Tuotteessa on juurikin Lanolinia, mistä keskustelua tässä ketjussa aiemmin.

Tänään otin pitkästä aikaa kyseistä valmistetta ja kutina on aivan hirveä. Päänahka, sieraimet, käsivarret, jalat, jalkapohjat ja jopa kasvot kutisevat!!

Aiemmin olen kärsinyt myös kovista vatsakivuista!!! Vatsakivut tulkittiin endometrioosiksi.

Heitän ton D3-valmisteen välittömästi roskiin..
Sulle on kysymyksiä tässä ketjussa. Muitakin kiinnostaa.
 
vierailija
[QUOTE="alkup";25808854]itseasiassa olen lisännyt, parin kk:n ajan olen syönyt neljä 100 mikrogrammaa d-vitamiinia joka päivä. Voiko siinä olla syy???
Itselleni kävi muutama vuosi sitten niin, että aloin syömään Kalcipos-D tabletteja aivan ohjeen mukaan, eli yhden tabletin päivässä. Parin kuukauden kuluttua tästä alkoi kutina. Kutina yltyi sietämättömäksi ja aikaa meni muutama kuukausi. Eniten kutisivat jalat, jalkapohjat, kädet ja lopulta koko iho ja päänahka. En osannut yhdistää D-vitamiinia kutinaan, eivätkä osanneet lääkäritkään. Olivat huuli pyöreänä.

Otettiin verikokeet. Havaittiin, että maksa-arvot olivat huomattavasti koholla. Vatsan oikealla puolella, ehkä sappitiehyeissä alkoi tuntua melko voimakasta kipua. Tässä vaiheessa lopetin D-vitamiinin syömisen, vaikka en osannutkaan yhdistää sitä kutinaan. Lopetin koska purkki tyhjeni. Maksa kuvattiin. Laite oli joku magneettikuvauslaite. Kuvissa ei näkynyt poikkeavaa.

Tuosta meni noin kuukausi kun oireet hellittivät pikku hiljaa ja maksa-arvot palasivat normaaleihin lukemiin. Tässä vaiheessa tajusin, että kyseessä on D-vitamiini. Mieleen palasi myös tapaus kymmenen vuoden takaa, jossa minulla oli valtava ihottumaläiskä rinnassa ja tuolloin olin syönyt joitain vitamiinilisiä. En tiedä olenko epätavallisen herkkä D-vitamiinille, vai onko niin että D-vitamiini aiheuttaa muillekin oireita, mutta sitä ei yleensä osata yhdistää.[/QUOTE]
Onko sekin tehty lanoliinista? Katsos:
"Epidermal Growth Factor is a small stable protein composed of 53 amino acid residues. EGF causes differentiation andgrowth of epidermal tissues. At the base of the wool follicle is a group of cells called the bulb matrix cells. These cellsproliferate and then differentiate into the wool fibre cells and the fibre sheath cells. CSIRO scientists at Prospect in Sydneyshowed that within 6 hours of treatment EGF produced a transient redirection and disruption of synthetic activity in the baseof the wool follicles and this led to shedding of fleece. From 4 to 8 days after treatment the follicles regenerated andrecommenced producing wool fibres. The Australian Wool Research and Development Corporation funded the preliminary development of the biological defleecingproduct and net/coat system which became Bioclip. Coopers Animal Health (Pitman-Moore then Mallinckrodt) were chosento commercialise the product and invested significant effort and resources into performing this task diligently. For corporatestrategy reasons they withdrew from the development process in 1995 and Biological Wool Harvesting Co Pty Ltd (BWH) wasformed to take the product to market. BWH obtained a registration for ‘Bioclip Biological Wool Harvesting Injection forMerino Sheep’ in September 1997. In 2007 a submission was made to the Australian Pesticides and Veterinary MedicinesAuthority to change to a ‘gel’ formulation. The current registration for Bioclip Biological Wool Harvesting Injection Gel® forSheep was granted to BWH in February 2010. BWH is a wholly owned subsidiary of Anagen Limited."
 
vierailija
"Bioclip
Bioclip
A system for harvesting wool, in which sheep are
injected with recombinant epidermal growth factor (EGF).
This causes anatural disruption of hair growth, allowing the wool to be slid, glove like, from the sheep 4 weeks after the injection. The system is used primarily for Merino sheep in which the wool grows 24/7,
in contrast to other breeds that do not have year-round growth of wool.

bioclip
A multimedia file or image with information about biological phenomena
which is intended for distribution to educators and students at all levels of sophistication."