en edes keksi otsikkoa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
tuossa aamulla luin iltalehteä, ja isompi likka tuli viereeni, katsoi etiopialaisten lasten kuvaa ja sanoi 'mustia naamoja, hyi.'
olin aivan äimänkäkenä ja pakko oli kysyä, mitä sanoit. likka toisti ja siinä vaiheessa paineet kiehui korkealla. kysyin, keneltä tuommoisia oppinut ja sanoi papan sanoneen noin.

ei jumankiste!! |O siis minäkin olen jonkinsortin rasisti, mutta minäkin vanha hölösuu, osaan pitää naamani ummessa tuommoisista asioista lapsen kuullen. |O

siinä sitten selitin, että lapset vain asuvat eri maassa,puhuvat eri kieltä ja ovat tummempia kuin me. likka kysyi miksi ovat tummempia, siihen vastasin, että siellä maassa, missä asuvat, paistaa aurinko voimakkaammin ja kuumemmin joten heidän ihonsa on siksi tummempi kuin meidän. suojaa auringolta. ei sen takia saa ketään nimitellä.

onneksi likka ymmärsi, ja lupasi ettei koskaan enää sano niin rumasti. :)

niin ja todellakin soitin äidilleni, ja annoin kuulua että se pappakin miettii mitä suustaan päästää likan heillä ollessa!

tais muori ottaa itseensä, mutta ottaakoon. pirhana.

Toi on niin helvetin raivostuttavaa, kun yrittää lapsestaan kasvattaa kaikki ihmiset hyväksyvää, ja sitten joku vatipää laukoo tollasia |O Mä en käytä neekeri sanaa, mutta kyllä nuo vaan tuolla kaveripiirissään äkkiä oppivat, ja heti jos tulee maahanmuuttajien kanssa jotain kähinää, niin sitten otetaan tämä neekeri sana käyttöön :kieh: Pojan kanssa miljoona kertaa asiasta puhuttu, mut se on vaan niin helppo haukkua sillä kun siitä toisesta suusta tulee jotain loukkaavaa.

No kyl mäki olisin kiehunu ja oon jo sanonu et kaikkee ei tarvi ääneen sanoo mitä ajattelee. Yks lausahdus josta nään punasta on "pyörii ku hullun mulkku mielettömän perseessä" yms.
Meillä onneks rasismi ei tod näk pääse niin tarttumaan ku samas pk ryhmäs on ihan tumma poika josta tirppa tykkää kovasti :heart:

Pahamaineinen Ku Klux Klan yritetään ajaa konkurssiin
Julkaistu: 8:43

stt

Washington. Yhdysvalloissa meneillään olevassa oikeusjutussa yritetään saada Ku Klux Klan tuomittua jättikorvauksiin. Kaksi valkoihoisten ylivaltaa korostavan klaanin jäsentä on oikeuden edessä Kentuckyssä, ja heitä syytetään latinosyntyisen Jordan Gruverin kesällä 2006 tapahtuneesta pahoinpitelystä.

Kyseessä on siviilijuttu, jossa haetaan vahingonkorvauksia, ei siis rikosoikeus.

Gruverin puolesta syytteen nosti Southern Poverty Law Center -järjestö, joka on ajanut aiemminkin menestyksekkäästi vastaavanlaisia klaanin vastaisia korvaussyytteitä.

Syytteessä vaaditaan vastuuseen toisen pahoinpitelijän, Ron Edwardsin johtamaa Klans of America -ryhmää. Syytteen mukaan Edwards käyttää ryhmän rahoja kuin omiaan ja sen alueella lietsotaan vähemmistöjen vastaista vihaa ja yllytetään väkivaltaan.

Järjestöltä, toiselta pahoinpitelijältä ja Edwardsilta haetaan kuuden miljoonan dollarin korvauksia, ja tämän toivotaan kuihduttavan Ku Klux Klanin toimintaa. Klans of America on tiettävästi Yhdysvaltain toiseksi suurin Ku Klux Klan -jäsenryhmä.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Pahamaineinen+Ku+Klux+Klan+yritet%C3%A4%C3%A4n+ajaa+konkurssiin/1135241114938

Mun isä käyttää aina "neekeri"-nimitystä. On niin vanha ja ei tajua muka että se ei oo ookoo. :headwall:

Ärsyttää vaan ettö tartuttaa moisen typeryyden lapsiin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Nyt mä olen aito blondi enkä ymmärrä miten toi lepsan juttu liittyy Pinkin aiheeseen muuten ku molemmissa viitataan rasismiin

Ei sen välttämättä tarvitsekaan liittyä, kunhan yritän heittää lisää vettä kiukaalle:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä. Mitä enemmän ikää tulee lapsi oppii asioita myös muualta kuin kotoaan. Ja silti vanhempia "syyllistetään" milloin mistäkin. Surullista!

Lapset kuulee kyllä kaikenlaista kaikkialta, mutta onkin vanhempien vastuu kertoa, mikä niistä kuulemista on oikein ja mikä ei, niin ku pinki esim. teki.. ja sitä kautta vaikuttaa mikä menee lapsessa läpi ja mikä ei, joten on se siltikin vanhempien vastuulla kuuli ne vaikka mistä.. tietysti kaikkeen ei vanhempienkaan mahdoliisuudet riitä..

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Niinpä. Mitä enemmän ikää tulee lapsi oppii asioita myös muualta kuin kotoaan. Ja silti vanhempia "syyllistetään" milloin mistäkin. Surullista!

Lapset kuulee kyllä kaikenlaista kaikkialta, mutta onkin vanhempien vastuu kertoa, mikä niistä kuulemista on oikein ja mikä ei, niin ku pinki esim. teki.. joten on se siltikin vanhempien vastuulla kuuli ne vaikka mistä..

Sitten päästään itse asiaan kun aletaan miettiä mikä ihan oikeasti on oikein ja väärin.

Mun äidin miesystävä käyttää myös neekeri-nimitystä, on "tottunut" siihen. Äiti kyllä asiasta huomauttaa ja poika ei onneksi ole koskaan mun kuulleen ainakaan sitä sanaa käyttänyt vaan joko mustaihoinen tai tummaihoinen-"nimitystä".

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:

Lapset kuulee kyllä kaikenlaista kaikkialta, mutta onkin vanhempien vastuu kertoa, mikä niistä kuulemista on oikein ja mikä ei, niin ku pinki esim. teki.. joten on se siltikin vanhempien vastuulla kuuli ne vaikka mistä..

Sitten päästään itse asiaan kun aletaan miettiä mikä ihan oikeasti on oikein ja väärin.

no joo, kyllä.

mua alkaa kauhistuttaa lapsien kasvaminen, osaanko mä opettaa niille kaiken mitä pitää jne :ashamed:

ehkä lopetan valittamisen siitä, että niissä paljon hommaa kun ovat pieniä :snotty:

Se on jokaisen vanhemman oikeus opettaa lapselleen omat arvonsa... sitten kun lapset kasvaa niin ne kuitenkin valitsee sitten mitkä arvot ottavat omikseen ja mitkä eivät.. ei siitä tiedettä kannata tehdä.. kuitenkin ottavat vaikutteita muualtakin ja sitten ovat erimieltä lopunikäänsä vanhempiensa kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

no joo, kyllä.

mua alkaa kauhistuttaa lapsien kasvaminen, osaanko mä opettaa niille kaiken mitä pitää jne :ashamed:

ehkä lopetan valittamisen siitä, että niissä paljon hommaa kun ovat pieniä :snotty:

Varmasti osaat, sitähän sä teet joka päivä.. :flower:

kaikki ei perille mee kuitenkaan.. mieti esim. mua ja systeriä, ollaan niiiiin erilaisia ja silti sama kotikasvatus joten ei aina kaikki ole kiinni vanhemmistakaan..

kunhan ei tule hopparia mun kummipojasta ;)

P.S IHAN oikeasti oikein :laugh: :laugh: ei sellaista käsitettä ole maailmassa olemassakaan.. se on aina suhteellista..

Varmasti osaat, sitähän sä teet joka päivä.. :flower:

kaikki ei perille mee kuitenkaan.. mieti esim. mua ja systeriä, ollaan niiiiin erilaisia ja silti sama kotikasvatus joten ei aina kaikki ole kiinni vanhemmistakaan..

kunhan ei tule hopparia mun kummipojasta ;)
njää, pojasta tehään kunnon rokkari B)

P.S IHAN oikeasti oikein :laugh: :laugh: ei sellaista käsitettä ole maailmassa olemassakaan.. se on aina suhteellista..

On olemassa:) Ihan oikeasti oikein=absoluuttinen totuus=)

Yhteistyössä