En antanut antaa vauvalleni rotavirus-rokotetta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rokotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen ajatellut siirtää tuon rota-rokotteen antamista..Ihan siitä syystä että vauvalla vielä maha sekaisin sairaalassa saaduista antibiooteista. Ja meillä ainakin edellisellä meni tuosta rotastakin ihan sekaisin. Olisi kiva saada vauvan suolisto-oireet vähäksi aikaa hallintaan että olis pyllyn ihokin paremmassa kunnossa...

Itse olen ajatellut siirtää tuon rota-rokotteen antamista..Ihan siitä syystä että vauvalla vielä maha sekaisin sairaalassa saaduista antibiooteista. Ja meillä ainakin edellisellä meni tuosta rotastakin ihan sekaisin. Olisi kiva saada vauvan suolisto-oireet vähäksi aikaa hallintaan että olis pyllyn ihokin paremmassa kunnossa...

Sitte se maha vasta sekaisin on jos tulee rota.

Te, jotka rokotetta ette ota, kumman valitsisitte omalle kohdallenne? Mahdolliset pari päivää kestävät lievät sivuoireet vai itse tauti joka voi viedä teidät sairaalaan tai jopa tappaa? Säälittää nää lapset jotka ei saa rokotteita kun eivät voi itse asiaan vaikuttaa.

No meidän tapauksessa ensimmäisestä rokotteesta monen viikon vatsavaivat. Sivuoireet samat kuin itse rotaviruksessa ellei jopa pahemmat ja voi viedä sairaalaan.

[QUOTE="Vieras";27152467]No meidän tapauksessa ensimmäisestä rokotteesta monen viikon vatsavaivat. Sivuoireet samat kuin itse rotaviruksessa ellei jopa pahemmat ja voi viedä sairaalaan.[/QUOTE]

Sivuoireet eivät ole kuitenkaan tappavia, niin kuin rota voi olla.

Itse kaksivuotiaana sairastin pahan rotaviruksen. Kuihduin pahan ripulin seurauksena ja jouduin tiputukseen joksikin aikaa. yhteensä viisi päivää jouduin olla sairassa.
JA minut on rokotettu rotavirusta vastaan + lukuisat muutkin rokotukset mamma minulle ottaneena..
Että ei ne rokotteet 100% suojaa anna vaikka ottaisikin, mutta saattaa kummiskin vanhempana sairastuttuaan lieventää tietenkin oireita.
En ole rokote vastainen, mutta luettuani kirjan Tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus kirjoittanut
Peter C. Götzsche (vaikka kirjassa ei rokotteita käsitelläkkään) niin vähän skeptisemmin olen alkanut näistä asioista ajattelemaan (etenkin suurimman osan lääkkeiden hyöty/haitta/tehottomuus/turhuus suhteesta)
PS: Oma poika saanut ohjelman mukaisen rotavirus rokotteen.

[QUOTE="...";30653455]Itse kaksivuotiaana sairastin pahan rotaviruksen. Kuihduin pahan ripulin seurauksena ja jouduin tiputukseen joksikin aikaa. yhteensä viisi päivää jouduin olla sairassa.
JA minut on rokotettu rotavirusta vastaan + lukuisat muutkin rokotukset mamma minulle ottaneena..
[/QUOTE]

Rotavirusrokote on saanut EU:ssa myyntiluvan 2006. Olen matemaattisesti hämmentynyt.

Rotavirusrokote on saanut EU:ssa myyntiluvan 2006. Olen matemaattisesti hämmentynyt.

Voihan kirjoittaja olla alakouluikäinen ;) Kokeilussa oli jo varmaan vuosisadan vaihteessa ja ulkomailla oli joku myynnissäkin. Meidän 2001 syntynyt oli rokotetutkimuksessa mukana, samaten 2003 syntynyt. Molemmat saivat aitoa rokotetta eikä lumeainetta. Tuon vanhemman tutkimussuostumuspapereissa oli juttua noista rokotuksista aika paljonkin, seuraavan kohdalla paljon vähemmän, samaten tehtyjen kokeiden määrä väheni huimasti.

Rotavirusrokote ei anna 100% suojaa, siinä on mukana pahimmiksi katsotut rotaviruskannat. Noita rotaviruksiahan on monenlaisia. Ja vaarallinen se on yleensä vain pienille lapsille, aikuiset sairastavat sen kuulema ihan normaalinoloisena vatsatautina, eivätkä joudu sairaalaan tiputukseen. Samaan aikaan, kun tuo isompi noista oli tutkimuksesta, niin yhdellä tutulla oli vähän vanhempi lapsi viikon verran pahassa rotassa ja sairaalassa tiputuksessa.

anteeksi, mutta ap:n kaltaisten takia jenkeissä kuolee lapsia tuhkarokkoon ! on vain ajan kysymys, milloin suomessa :( moni rokote on kuitenkin poistanut taudit, jotka veivät ennen satoja lapsia. ei niitä lapsia huvikseen tökitä neuloilla..

Minulla on viisi lasta, joista kaksi on saanut rotarokotteen. Kaikki ovat silti saaneet tartunnan ja taudin sairastaneet samanlaisina, yksikään ei ole onneksi sairaalaan joutunut. Rokotetuilla vaan on tullut voimakkaat sivuoireet rokotuksien jälkeen, kamalat viikkojen itkut ja ripuloinnit. :( näiden kokemusten perusteella en suosittele rokotuksen ottamista.

Meillä lapsi joutui tiputukseen rotaviruksen myötä, rokotetta eintuolloin ollut vielä saatavilla. Samana vuonna Suomessa kuoli vauva rotavirusripulinnaiheuttamaan kuivumiseen. Kyseessä on karu tauti, vaipat olivat täynnä ripulia, eikä pissan määrää pystynyt enää arvoioimaan, kun sitäkin kysyttiin ennen kuin lähdettiin päivystykseen. Lopulta lspsi oksensi ja oksennuksessa oli verta mukana.

Meidän 1,5 vuotias on saantut rotarokotteen.

Ei minkäänlaisia oireita.

Niinkuin ei muistakaan rokotusohjelman mukaisista rokotuksista. Eikä influenssarokotuksestakaan.

Rotarokotteen voisin hyvin jättää väliin koska siihen ei kuole vaikka sairastaa. Aikanaan kuitenkin otin sem vauvalle ja meni yhdellä löysällä vaipalla koko homma.

Pneumokokkiin sen sijaan voi kuolla tai vammautua vakavasti joten sitä en jättäisi väliin. Enkä Mprää tai muita perusrokotteita.

Influenssaa harkitsisin korkeintaan itselleni pysyäkseni työkunnossa. Lapselle vain jos tällä olisi joku perussairaus ja influenssa voisi olla vakava tai lähipiirissä olisi muu tälläinen henkilö joka pitää suojata tartunnalta eikä voi itse ottaa rokotetta. Sellaiseen ei kuitenkaan ole törmätty joten influenssat jäävät väliin.

Sikapiikin otin koska olin tuolloin pandemiaan kuolevaa ikäryhmää. Lapselle tauti voi olla parempi suoja myöhemmällä ikää.

[QUOTE="gekko";30655182]Rotarokotteen voisin hyvin jättää väliin koska siihen ei kuole vaikka sairastaa. Aikanaan kuitenkin otin sem vauvalle ja meni yhdellä löysällä vaipalla koko homma.

Pneumokokkiin sen sijaan voi kuolla tai vammautua vakavasti joten sitä en jättäisi väliin. Enkä Mprää tai muita perusrokotteita.

Influenssaa harkitsisin korkeintaan itselleni pysyäkseni työkunnossa. Lapselle vain jos tällä olisi joku perussairaus ja influenssa voisi olla vakava tai lähipiirissä olisi muu tälläinen henkilö joka pitää suojata tartunnalta eikä voi itse ottaa rokotetta. Sellaiseen ei kuitenkaan ole törmätty joten influenssat jäävät väliin.

Sikapiikin otin koska olin tuolloin pandemiaan kuolevaa ikäryhmää. Lapselle tauti voi olla parempi suoja myöhemmällä ikää.[/QUOTE]

Rotavirusripulin aiheuttamaan kuivumiseen on kuoltu myös Suomessa ja ihan 2000-luvulla.

Rotavirusrokotteen pääasiallinen tarkoitus on säästää kansanterveydelle rahaa, koska sairaalahoitojaksoja ei tarvita niin paljon. Rotavirus ei ole Suomessa tappava. Viikko sairaalassa on varmasti kamalaa, mutta rokote aiheuttaa myös koliikkia ja pahentaa allergioita ja sitä helvettiä jatkuukin monta kuukautta, parhaassa tapauksessa monta vuotta.

Rotavirusrokote ei ole mitenkään välttämätön. Jos on syytä epäillä pieniäkään suolisto-ongelmia, rotarokotteen väliin jättäminen kannattaa.

Ei ehditty rokottaa. Tulos: Molemmat lapset ( tuolloin 6 kk ja 2v) samaan aikaan tiputuksessa 4 vuorokautta. En oo ikinä nähnyt ketään noin pientä niin huonossa kunnossa. Olisin ollut kiitollinen jos lapset olisivat päässeet vähemmällä.

Yhteistyössä