En anna miehen korjata sukulaistensa autoja! Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono vaimo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono vaimo?

Vieras
Alunperin pelkäsin miehen sairastuvan burnouttiin, ja olen pyytänyt ettei tuhlaa kallista vapaa-aikaansa tuollaiseen. Jos mies autoja korjaili, järjestin kotiasiat niin että kotona sai vaan nukkua ja syödä. Itse hoidin lapset, laskut ym juoksevat asiat.
Todella tyhmää,eikö?

Enää en pelkää edes miehn burnouttia. jos sen saa,niin saa syyttää itseään.
Viikko sitten KIELSIN sukulaistensa autojen korjaamisen koska
a. omatkin automme ovat huoltamatta!
b.en jaksa tehdä ihan kaikkea kotona yksin
c.lapset kaipaavat isää. Päivätyössä käy kuitenkin klo 8-16,eikö se riitä!?

Mitä mieltä olette? Mies hyväksyi sen ettei korjaile enää vieraita autoja, mutta tämä on aiheuttanut välillemme närää. Mies siis on sitä mieltä,että sukulaisia pitää auttaa (mutta huomautin hänelle,että kukaan ei koskaan auta meitä!).

Olen kai ainoa ihminen,jonka parasta mies ei halua. Näännyn tähän työmäärään yksin. On erityislasta, pihatyöt,kaikki :(

Haaveilen miehestä joka viihtyy lasten kanssa,ja osallistuu kasvattamiseen. Oma mieskin tekee sen silloin,kun räjähdän ensin.

ja tämä ongelma on ihan uusi, vasta n.vuosi menty näin. En siis avioituessame tiennyt e tä saan viettää päivät keskenään lasten kanssa..

Miksi miehen pitää korjailla autoja, eikö tulot riitä kun kerran käy töissä? Ottaako hän pimeenä rahaa sukulaisiltaan/tuttavilta auton korjaamisesta?

Vaikea uskoa että miehesi tekee hyvää hyvyyttään, toki ymmärrän ettet halua sanoa suoraan että tekee pimeenä. Mutta tunnen tällaisia tapauksia tosi monta, että mies tekee vapaa-ajallaan autonkorjauksia ja ottaa maksun käteisellä.

Riippuu onko teillä isot velat ja menot. Sanot että on erityislapsi, pihamaata, jne. Ilmeisesti siis et ole itse töissä vaan hoidat kotia. Laskujen hoito ei mielestäni ole mitään työtä.
Jos kulutat rahaa niin jonkunhan se raha on hankittava. Jos taas rahasta ei ole kiinni, niin mies tuntuu pakenevan kotoa, liekö nalkutat hänelle jatkuvasti vai ahdistaako tätä jokin. Jos kotona on mukavaa niin kai sitä terve mies haluaa lapsiaankin nähdä välillä.

Mene ja tiedä, sun kertomusten perusteella ei voi tehdä johtopäätöksiä, ja tuskin kerrot kaikkea avoimesti.

Mies ei saa ienniäkään autojen korjaamisesta!

Olen aivan poikki :( Mulla ei ole vapaapäiviä lainkaan. Ilman lapsia en pääse edes lenkille.
Onko tätä pakko sietää?

Mä taas ymmärsin, että sukulaiset käyttää miestä hyväkseen eikä edes maksa työstä mitään. Ja se ei ole reilua. Munkin mies tekee tiettyjä hommia sukulaisille silloin tällöin, mutta meillä onkin vastavuoroisuuden periaate. Jos mies vaikka korjaa jonkun tiskikoneen, niin tiedämme, että sieltä saa vastavuoroisesti esim. lapsenhoitoapua. Kaikki tutuntutut hän on jo heivannut pois, jelppii niitä joita oikeasti haluaa jelppiä, ja jotka ovat myös valmiita meitä auttamaan.

Enkä mäkään tykkäis, jos miehen vapaa-aika menisi sukulaisten autoja korjatessa. Ap, mun mielestä et ole ollenkaan itsekäs.

Ihan oikeasti, otan kaikki vinkit vastaan.
Pitäisikö vaan antaa olla? Tiedän että silloin stressaan ja hermoilen koko ajan. Pelkään milloin puhelin soi.
Mutta onko mulla oikeutta tähän, kai jokainen vapaa-ajallaan tekee mitä haluaa?

Tällä hetkellä emme ole miehen kanssa puheväleissä.

Meillä mies korjaili veljensä kanssa autoja lähes joka päivä sillon kun saatiin kuopus.. Ja viime kesänä.. ja esikoisenkin aikaan.. Halusi tehdä muutakin kuin olla kotona ja töissä, yhdessä suututtiin miehille sitten kälyn kanssa jossain vaiheessa kun käly ilmoitti miehelleen että ilmoittaa veljelleen ettei kuukauteen saa tulla rassaamaan autoja kun meillä oli pieni vauvakin. mmmmm niih. Jatku se silti. Mutta nyt ei oo käyny lähes vuoteen ja nyt on tilanne että on pakko käydä, että saa pihaa tyhjäksi ja muita pakollisia pihahommia tehtyä.

En tiedä niistä rikkinäisistä autoista sen enempää, mutta viime viikolla mies teki 2 päivän autoremontin sukulaiselleen. Sovittin että se on viimeinen,.
Sukulainen möi sen auton hyvällä voitolla pois korjauksen jälkeen. ja tänään soitti,on ostanut taas rikkinäisen auton. Se pitää korjata..
Ja tosiaan miehelle EI makseta niistä korjauksista. Kuvittelee auttavansa.

Suhde on muuten hyvä, nalkutan vain ja ainoastaan tästä asiasta. Mutta nalkutankin sitten senkin edestä..

[QUOTE="nuuh";30038270]Aloita iltatyöt, viikonlooputyöt tai iltaopiskelut, mieluiten jossain autonkorjauslinjalla kun näyttäis siltä että työllisyystilanne ois taattu![/QUOTE]

Itseasiassa olen autoalalla itsekin,siellä tutustuttiin..Mutta olen nyt 4 lapsen kanssa kotona,äitiysloma jatkuu vielä.

kauheaa sanoa, mutta olen miettinyt eroa. En kuitenkaan haluaisi viedä lapsilta isää. Mutta voisin ehkä saada sellaisen miehen joka haluaa olla minun kanssani,touhuta lasten kanssa,ylipäätään haluan että on joku joka huolehtii!

Meillä mies korjaili veljensä kanssa autoja lähes joka päivä sillon kun saatiin kuopus.. Ja viime kesänä.. ja esikoisenkin aikaan.. Halusi tehdä muutakin kuin olla kotona ja töissä, yhdessä suututtiin miehille sitten kälyn kanssa jossain vaiheessa kun käly ilmoitti miehelleen että ilmoittaa veljelleen ettei kuukauteen saa tulla rassaamaan autoja kun meillä oli pieni vauvakin. mmmmm niih. Jatku se silti. Mutta nyt ei oo käyny lähes vuoteen ja nyt on tilanne että on pakko käydä, että saa pihaa tyhjäksi ja muita pakollisia pihahommia tehtyä.

Meillä mies saa vapaasti laitella omia autojaan, mutta nyt kun minun autoni on rikki, en todellakaan halua että mies jättää sen tekemättä (meiltä kauppaan 40 km...) ja korjaile vieraita!

Sanoit, että jokainen kai saa käyttää vapaa-aikansa kuten haluaa, mutta eihän se ole reilua, että vain toisella on sitä aikaa, jota käyttää. Sopikaa, että vuoroilloin käytätte ajan kuten haluatte. Tai esim. vuoroviikoin, jos mies haluaa nopeammin ne autohommat tehtyä.

Nalkuta sille sukulaiselle tai vie lapset sinne iltahoitoon. Toivottavasti ei vaan myy niitä hyvällä voitolla pois :D. Radikaalit aseet käyttöön kun toi piipityslinja ei näköjään tehoa.

[QUOTE="Vieraana";30038292]Sanoit, että jokainen kai saa käyttää vapaa-aikansa kuten haluaa, mutta eihän se ole reilua, että vain toisella on sitä aikaa, jota käyttää. Sopikaa, että vuoroilloin käytätte ajan kuten haluatte. Tai esim. vuoroviikoin, jos mies haluaa nopeammin ne autohommat tehtyä.[/QUOTE]

Alunperin ajattelin,että´annan´miehen tehdä niitä muita töitä sitten kun omat on kunnossa. muttei kerkeä niitä omiakaan tehdä..
Omien myynti,että kerkeää laittaa vieraita?

Ehdotin lopputilin ottamista, eli karenssiaika pärjätään kun myydään autoja pois,ja liiton rahoilla voi sitten laitella niitä autoja kotona.Rahallisesti pärjättäisi, jos minä saisin työpaikan ensi vuoden alusta.
Mulle se kävisi. haluan vaan että stressi loppuu!

Niin ja mies totesi tänään että hänellä ei ole omaa aikaa yhtään. Juuri tuli pois autotallista,teki siellä yli 6 tuntia.....Eikös se ole omaa aikaa?

[QUOTE="nuuh";30038293]Nalkuta sille sukulaiselle tai vie lapset sinne iltahoitoon. Toivottavasti ei vaan myy niitä hyvällä voitolla pois :D. Radikaalit aseet käyttöön kun toi piipityslinja ei näköjään tehoa.[/QUOTE]

Sanoin suoraan jo n.puoli vuotta sitten sukulaiselle,pisti välit poikki. Nyt kun emme ole väleissä,voi paremmin hyväksikäyttää miestä. Sanoin miehelle että voin kyllä soittaa jos se siitä on kiinni, ei tykännyt ideasta :D
Mutta kun näitä sukulaisia on enemmän kuin tämä yksi...

En tiedä niistä rikkinäisistä autoista sen enempää, mutta viime viikolla mies teki 2 päivän autoremontin sukulaiselleen. Sovittin että se on viimeinen,.
Sukulainen möi sen auton hyvällä voitolla pois korjauksen jälkeen. ja tänään soitti,on ostanut taas rikkinäisen auton. Se pitää korjata..
Ja tosiaan miehelle EI makseta niistä korjauksista. Kuvittelee auttavansa.

Suhde on muuten hyvä, nalkutan vain ja ainoastaan tästä asiasta. Mutta nalkutankin sitten senkin edestä..

Eli miehesi on vähän tossukka, eikä osaa ajatella omaa etuaan. Otan osaa. Monet voisivat ajatella että onpas auttavainen mies, ei tuollainen ole mies vaan hyväksikäytettävä tossukka jolla ei ole omia aivoja.

Tunsin vastaavanlaisen tapauksen, ajoi itsensä lopulta burnoutiin kun juoksi muiden asioita ja kännissä hakkasi sitten tyttöystävänsä kun ei enää kestänyt stressiä ja ainaisia palveluksia. Näille ihmisille itselleen ei uskaltanut edes korottaa ääntään vaan purki kaikki puolisoon.

Tyhmä mies se on. Ja tyhmästä päästä kärsii tyhmän lähimmäiset.

Taidankin antaa periksi...Lapsille on parasta varmaan se että keskityn vain heihin ja kotiin...Mies saa tehdä mitä itse haluaa. Kyllä me pärjätään lasten kanssa.

Kiitos kaikille vinkeistä :)

Eli miehesi on vähän tossukka, eikä osaa ajatella omaa etuaan. Otan osaa. Monet voisivat ajatella että onpas auttavainen mies, ei tuollainen ole mies vaan hyväksikäytettävä tossukka jolla ei ole omia aivoja.

Tunsin vastaavanlaisen tapauksen, ajoi itsensä lopulta burnoutiin kun juoksi muiden asioita ja kännissä hakkasi sitten tyttöystävänsä kun ei enää kestänyt stressiä ja ainaisia palveluksia. Näille ihmisille itselleen ei uskaltanut edes korottaa ääntään vaan purki kaikki puolisoon.

Tyhmä mies se on. Ja tyhmästä päästä kärsii tyhmän lähimmäiset.

Tämä on minun pelkoni. Mies jo rähjää meille. Tosin silloin kyllä loppuu nopeaan, meihin ei kiukkuaan pura, siitä olen pitänyt huolen.
Mutta kun itse olen huolehtinut ettei toinen pääse palamaan loppuun,en ole muistanut miettiä omaa parastani..Nyt on aika olla itsekäs :)
Ja olen samaa mieltä, tuo on tyhmyyttä eikä auttavaisuutta.

Lykkäät muksut isälleen ja lähdet sinne lenkille.

Tämä on minun pelkoni. Mies jo rähjää meille. Tosin silloin kyllä loppuu nopeaan, meihin ei kiukkuaan pura, siitä olen pitänyt huolen.
Mutta kun itse olen huolehtinut ettei toinen pääse palamaan loppuun,en ole muistanut miettiä omaa parastani..Nyt on aika olla itsekäs :)
Ja olen samaa mieltä, tuo on tyhmyyttä eikä auttavaisuutta.

Esimerkkitapauksessani tyttöystävä uhkaili jo niin tosissaan erolla, että ukko sitten lopulta asettui kun tajusi että mitä oli menettämässä. Mutta vakavan virheen kyllä teki. Oppi kyllä virheestään, ja katkaisi välit näihin hyväksikäyttäjiin.

Se että räyhää puolisolleen kun ei osaa pitää omia puoliaan on todella vakava ongelma ihmisellä.

Yhteistyössä