Emme saa lasta nukkumaan omassa sängyssään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sannariina

Vieras
Hän on sentään jo 8v. Nukahtaa hyvin omaan sänkyynsä, mutta havahtuu jo 22-23 maissa ja tulee meidän sänkyyn.. Niin monesti on yritetty viedä takaisin omaan sänkyyn, mutta menee ihan pois itsestään kun pelkää niin paljon.

Mitä ihmettä alamme tekemään?! Aikuisten"kahden keskeinen aika" on kortilla kun koko ajan saa pelätä että joko se sieltä tulee..

Apua. Kaikki vinkit olisi tervetulleita..

Lapsi kaipaa ihan selvästi iltasatua ja paljon syliä ja haleja, näitä se hakee yöllä. <3 Ymmärrän kuinka tuskastuttavaa on jos lapsi hiimailee aina teidän väliinne just kriittisimpään aikaan. :( Kokeilkaa että harrastetta mahdolisimman paljon liikuntaa päivän aikana ja iltapalaksi puuroa marjojen kera. Luokaa lapsellenne turvallisia rutiineita, niitä lapsi kaipaa. Iltaisin ei esim. television katsominen tee lainkaan hyvää lapselle eikä myöskään aikuiselle.

No pitäs selvittää varmaan se pelkoasia, että nukkuis omassaan. Jos ei onnistu ihan perheen sisällä, niin sitten vaikka perheneuvolasta tai jostain vinkkiä moiseen.

Meillä nukkui lapsi tähän syksyyn asti samassa huoneessa kanssamme, tosin omassa sängyssään. Ja nyt hänet sitten siirrettiin omaan huoneeseensa nukkumaan. Ikää lapselle tulee loppuvuodesta 9v.

Tsemppiä sinullekin öihin!!

Äitini kertoi minulle että olin tehnyt samaa juuri samassa iässä. Olivat lopulta siirtäneet sänkyni heidän huoneeseensa jotta kaikki olisivat voineet edes nukkua. Tuo vaihe oli jotakin aikaa loppunut itsekseen, enkä siitä itse paljoa muista. Eli auttaako tuohon muu kuin aika ja kehitys!? Uskon että mitä enemmän yritätte estää tuota, sitä enemmän tyttö teihin takertuu. Itse yrittäisin olla mahd.kärsivällinen ja antaa turvaa vaikka enemmän kuin pyydetään, jotta ymmärtäisi ettei mitään hätää ole.

joku vaikka iso uni nalle+valo lapsen huoneeseen ei telkkaria vaikka 18 jälkeen(tulee uniin) vaikka cd soittimest hiljaisella musiikkia niin ei kuule omiaan :) itelläni viellä aikuisiässä pimeän pelko

Yhteistyössä