emme saa isompaa asuntoa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
sun pitäis valittaa tosta kelan jutusta jollekkin ylemmälle taholle koska mainitsemasi tulot eivät kuulu asumistukeen. ja teiän pitäis siltä ajalta (kun on tullut hylätty päätös) saada se asumistuki takautuvasti.

Kelan päätöksistä kannattaa aina valittaa jos ne vähänkään kummastuttaa tai tuntuu väärältä. Ne tutkii sen valituksen ensin omassa vierastossa ja oikaisee jos ovat tehneet selkeesti väärän päätöksen ja jos ei oikaustu siellä niin menee viralliseen käsittelyyn eteenpäin.

joo ja tossa on ihan selkee "virhe" jos kerran huomioidaan tuloiks sellaset mitkä sivuillakin lukee ettei huomioida. :headwall:

oikein kelaa taas :headwall:

kela on niin kela, kuopuksen vammaistukikin pysyi siin minimissä vaikka olikin neurologin ja psykologin lausunnot, että pitäis saada korotettua, mutta kun kelan lääkärin mielestä siihen ei ole tarvetta. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
sun pitäis valittaa tosta kelan jutusta jollekkin ylemmälle taholle koska mainitsemasi tulot eivät kuulu asumistukeen. ja teiän pitäis siltä ajalta (kun on tullut hylätty päätös) saada se asumistuki takautuvasti.

Kelan päätöksistä kannattaa aina valittaa jos ne vähänkään kummastuttaa tai tuntuu väärältä. Ne tutkii sen valituksen ensin omassa vierastossa ja oikaisee jos ovat tehneet selkeesti väärän päätöksen ja jos ei oikaustu siellä niin menee viralliseen käsittelyyn eteenpäin.

joo ja tossa on ihan selkee "virhe" jos kerran huomioidaan tuloiks sellaset mitkä sivuillakin lukee ettei huomioida. :headwall:

oikein kelaa taas :headwall:

kela on niin kela, kuopuksen vammaistukikin pysyi siin minimissä vaikka olikin neurologin ja psykologin lausunnot, että pitäis saada korotettua, mutta kun kelan lääkärin mielestä siihen ei ole tarvetta. :ashamed:

no mut tossa asumistukijutussa nyt ainakin on selvä virhe.

Etkai sinä tosissasi ihmettele miksi ette saa isompaa asuntoa?
Halvemman varmasti saisitte kun hakisitte, mutta kaikki nämä maksuongelmat mitä olet kertonut ... Et tietenkään saa kalliimpaa.
Ja vaikka kuinka sanot, että maksatte aivan itse ja jaadajaada, niin se on oikeasti ongelma, ettette maksa ajallaan.

Joko koitat sopia että eräpäivää siirrettäisi kuun loppuun, tai sitten vain maksatte etukäteen vuokran.
Kaikissa talouksissa se menee niin, että ekaksi maksetaan vuokra, sitten mietitään muut laskut ja ruoat.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
joo mulle tulee aina se sama määrä kun oon kk palkalla ja saan ekan tilin nyt vikapvä (550?) mutta ukko on tuntipalkalla ja joka tili on erisuuruinen, ja kun pitäis ruokaakin ostaa ja laskuja muitakin maksella, ei todellakaan tuhlata, vaan aina eka maksetaan laskut ja vuokraa ja sitten vasta ruokaa ostetaan ja kuopuksen lääkkeet, ja jos jotain jää niin hyvä asia, se oottaa siel sitten seuraavaa tiliä. =)
Mitä jos avaisit ylimääräisen tilin, jolle aina tuloistasi laitat sellaisen summan, että vuokranmaksupäivänä on koko vuokra tilillä?

miten voin laitta jos mulla on ulosotossa maksettavaa enemmän kuin kerralla saan ees palkkaa, nyt pari tiliä menee pelkästään niihin. katotaan sitten myöhemmin varmasti onnistuukin :ashamed:

luulis kyl aikuisen osaavan jemmata niitä rahoja tilille sen verran,et saa maksettua vuokran ajallaan..ja ton summan nyt pystyy helposti 2 ihmistä maksamaan,itse maksan 654? joka kk ihan yksin,ilman tukia..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkai sinä tosissasi ihmettele miksi ette saa isompaa asuntoa?
Halvemman varmasti saisitte kun hakisitte, mutta kaikki nämä maksuongelmat mitä olet kertonut ... Et tietenkään saa kalliimpaa.
Ja vaikka kuinka sanot, että maksatte aivan itse ja jaadajaada, niin se on oikeasti ongelma, ettette maksa ajallaan.

Joko koitat sopia että eräpäivää siirrettäisi kuun loppuun, tai sitten vain maksatte etukäteen vuokran.
Kaikissa talouksissa se menee niin, että ekaksi maksetaan vuokra, sitten mietitään muut laskut ja ruoat.

no en oo kalliimpaa enää ees ottamassa, mutta ei saada ees noita halvempia tuolta parin km päästä, joissa ois jo satasen halvempi vuokra ja silti parikymmentä neliötä enemmän. :headwall:

Kysyn uudestaan, että minkä kokonen on teidän nykynen asunto?
Ja jos palkka menee lähes suoraan ulosottoon, niin talous on siinä kuosissa, että koittasin sinnitellä niin kauan kuin mahdollista nykyisessä asunnossa ja hoitaa asiani kuntoon.

miten voin laitta jos mulla on ulosotossa maksettavaa enemmän kuin kerralla saan ees palkkaa, nyt pari tiliä menee pelkästään niihin. katotaan sitten myöhemmin varmasti onnistuukin :ashamed:
Ihan sillä samalla tavalla kuin nyt makselette vuokraa kahdessa erässä. Eli sen, mitä nyt maksatte ekassa erässä vuokraa, laitatte sivuun. Ja kun sitten tulee se raha, jolla olette maksaneet toisen erän vuokrasta, otatte sen säästössä olevan rahan ja maksatte vuokran kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Kysyn uudestaan, että minkä kokonen on teidän nykynen asunto?
Ja jos palkka menee lähes suoraan ulosottoon, niin talous on siinä kuosissa, että koittasin sinnitellä niin kauan kuin mahdollista nykyisessä asunnossa ja hoitaa asiani kuntoon.

3h+k 76neliötä kaksi lasta ja kolmas tulossa, esikko 8v ja kuopus kohta 5v plus hoitolapsi niin ja tietysti me kaksi aikuista =)

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
luulis kyl aikuisen osaavan jemmata niitä rahoja tilille sen verran,et saa maksettua vuokran ajallaan..ja ton summan nyt pystyy helposti 2 ihmistä maksamaan,itse maksan 654? joka kk ihan yksin,ilman tukia..

Helposti...??

No joo, kyll mä ymmärrän ett voi olla tilanteita ett se ei käy niin helposti. Muita velkoja ja sitä rataa.

miksi ihmeessä olette taas raskaana kun taloustilanteenne on tuo?meillä mies jää työttömäksi ja järkeä on olla hommaamatta toista lasta koska talous ei sitä kestäisi.

Ulosoton kanssa pystyy laatimaan maksusuunitelman. Jos vuokrat jää rästiin siksi että makselet niitä, kannattaisi varmaan sopia että maksat pienemmän erän kuukaudessa.

elän taas vain tuen varassa,

Tästä minä en ainakaan olisi kovin ylpeä. Ja jos et tiennyt, ihan yhtälailla niistä ulosotto ottaa osansa. ;)

Mutta niinkun joku muu sanoikin, jos on noin paljon ongelmia rahan kanssa, niin hoitaisin asiat kuntoon ja sitten vasta suunittelisin muuttoa.

Ulosoton kanssa pystyy laatimaan maksusuunitelman. Jos vuokrat jää rästiin siksi että makselet niitä, kannattaisi varmaan sopia että maksat pienemmän erän kuukaudessa.

elän taas vain tuen varassa,

Tästä minä en ainakaan olisi kovin ylpeä. Ja jos et tiennyt, ihan yhtälailla niistä ulosotto ottaa osansa. ;)

Mutta niinkun joku muu sanoikin, jos on noin paljon ongelmia rahan kanssa, niin hoitaisin asiat kuntoon ja sitten vasta suunittelisin muuttoa.

niin hoidankin. kerkeen saada maksetuksi ennen äippälomalle jäämistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:

Helposti...??

No joo, kyll mä ymmärrän ett voi olla tilanteita ett se ei käy niin helposti. Muita velkoja ja sitä rataa.

no,jos ap:n ja miehen tulot on 1900?/kk,niin kyllä noilla tuloilla luulis saavan vuokran maksettua..jos miettii,et mun tulot on 600 ? vähemmän..lainojahan ei ole pakko ottaa kuitenkaan kenenkään..

3h+k 76neliötä kaksi lasta ja kolmas tulossa, esikko 8v ja kuopus kohta 5v plus hoitolapsi niin ja tietysti me kaksi aikuista =)

Me pärjäämme 2aikuista ja 2lasta 3h+k, 65 neliötä. Mikä teillä tekee niin akuutin tilantarpeen? Vauva ei tilaa tarvitse, jos isommat alkavat kaivata omaa huonetta ja haluatte ne antaa, itse siirrytte olohuoneeseen, tai laitatte isompaan makkariin sermin/lipastot/mitä tahansa keksitte jakamaan huoneen omiksi yksiköiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
miksi ihmeessä olette taas raskaana kun taloustilanteenne on tuo?meillä mies jää työttömäksi ja järkeä on olla hommaamatta toista lasta koska talous ei sitä kestäisi.

no katsos kaikki eivät aina suunnittele lasten hankintaa, niitä kun ei voida tilata tosta vaan. ja kyse on nyt siitä että meiän talous paranee kunhan saan noi maksut pois. =)

Elämänlähde:
no katsos kaikki eivät aina suunnittele lasten hankintaa, niitä kun ei voida tilata tosta vaan. ja kyse on nyt siitä että meiän talous paranee kunhan saan noi maksut pois.

Kannattas ehkä suunnitella.
Tuohon tummennettuun viitaten, hommatkaa isompi asunto sitten, kun maksut on maksettu.

Me pärjäämme 2aikuista ja 2lasta 3h+k, 65 neliötä. Mikä teillä tekee niin akuutin tilantarpeen? Vauva ei tilaa tarvitse, jos isommat alkavat kaivata omaa huonetta ja haluatte ne antaa, itse siirrytte olohuoneeseen, tai laitatte isompaan makkariin sermin/lipastot/mitä tahansa keksitte jakamaan huoneen omiksi yksiköiksi.

pojilla on jo yhteinen huone ja se on muutenkin se huone jossa hoitalapsetkin on, olohuone on niin pien ettei tänne mitään enää mahdu, ja toi makkari on sellasen muotoinen ettei sitä saa millään oikein jaettua, ku ei oo yhtäkään ehjää seinää ja tosi pieni muutenkin... rupee vaan ahistaa kun esikoinen ei voi ikinä olla missään rauhassa ja nytkin hänen koulupöytänsä on eteisessä... no täytyy varmaan ruveta järkkäilee uudestaan, ehkä mä jätän tänne ainoastaan sängyt ja ruokapöydän, eihän ihminen muuta tarvitse. ;) :whistle:

Olisit miettinyt ettei ole tilaa ennenkuin taas aloit lisää lapsia hommaamaan.Voi olla,ettette uutta asuntoa saa ja siinähän sitten olette kaikki liian ahtaassa asunnossa.

Ruokakunnan kuukausitulojen määrään eivät vaikuta myöskään seuraavat tulot:

* lapsilisä
* opintoraha
* toimeentulotuki
* lapsen elatusapu
* lapsen elatustuki
* alle 16-vuotiaan vammaistuki
* lapseneläke
* 16 vuotta täyttäneen vammaistuki
* eläkettä saavan hoitotuki ja lapsikorotus
* rintamalisä ja ylimääräinen rintamalisä
* sotilasvammakorvaus
* eri etuuksiin liittyvät ylläpitokorvaukset

No ei voi pitää paikkansa. Olin opiskelijana kolme ja puoli vuotta, eikä mulla ollut mitään muita tuloja kuin opintotuki, lapsilisä ja elarit. Ja ne todellakin laskettiin mukaan tuloihin asumistukea haettaessa!!
Ja nyt, kun olen valmistunut ja töissä, mun asumistukeen edelleen lasketaan palkan lisäksi elarit ja lapsilisä mukaan tuloihin!

Yhteistyössä