Emmaljungan renkaiden vaihto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iitu

Vieras
Minulla on vanhat Emmaljungan yhdistelmät joissa on valkoiset täyskumipyörät. Olen kovasti miettinyt renkaiden vaihtoa, mieli tekisi vaihtaa uuden malliset renkaat, mutta niiden hinta/hyöty mietityttää. Soittelin lastentarvikeliikkeeseen ja he olivat sitä mieltä että sekä ilmakumi- että ilmakennorenkaat pitäisi sopia vanhoihin vaunuihin ja hintahaitari oli 23-25e/rengas. Toisessa liikkeessä epäiltiin että vain ilmakumit soveltuisivat.

Onko kenelläkään kokemusta täyskumipyörien vaihtamisesta uudemman mallisiin - kannattaako? Ovatko selkeästi paremmat? Onko ilmakumirenkaat herkästi puhkeavat ja kestävätkö hiekkatiellä ajelua? Vai onko vaihto vain vaunujen muodistamista ilman todellista hyötyä??

minä harkitsin myös vaihtoa uudempiin renkaisiin, mutta koska vaunut ovat suhteellisen vanhat ja arvoa ei kuitenkaan paljon ole niin kelasin et on aika turhaa vaihdella kalliita renkaita kun vanhatkin vielä pyörii. Ennemmin sitten ostaisi uudet vaunut.
Ystävälläni oli jotkut vaunut jossa oli ilmakumipyörät niitä sai täytellä viikon välein. Kunnes hän kyllästyi ja osti uudet vaunut jossa täyskumipyörät.

Samaa tässä olen miettinyt, jos ostaa uudet renkaat niin ne on periaatteessa kalliimmat kuin itse vaunut. Ja kun vaunuista aikanaan luovun ei niillä taida kauheasti olla jälleenmyyntiarvoa kun ikään niillä on silloin vähintään 8v.

Toisaalta houkuttelis noi uudemmat jos ne on paljon paremmat, sillä kävelen varsin paljon vaunujen kera (joka pv n. 10km lenkki + kaupunkireissut ym päälle). Vauvani on vielä pieni (3kk) joten ehtisin nautiskella uusista renkaista vielä pitkään (esikoisella käytin vaunuja rattaina yli 3 vuotiaaksi).

Mulla on noilla vanhoilla renkailla emmaljungat ja olen niihin ihan tyytyväinen. Kaverini, jolla on ne ilmakumipyörät, valitti, et jatkuvasti saa olla pumppaamassa ilmaa niihin.
Eipä tarvi ainakaan pelätä, et rengas pukeaa tms. ja aika kalliit tuntuvat olevan nuo ilmapyörät.

Varmaan vähän riippu renkaista. Meillä Emmaljungan ilmakumeista vuoti ventiilit heti ostettaessa. Jokaisen mies korjasi sitten itse, mutta harmitti maksaa valmiiksi risoista renkaista ylimääräistä.

Minä sinuna (jos kerran lenkkeilet paljon) satsaisin keskihintaisiin uusiin ilmakumirenkaallisiin vaunuihin tai rattaisiin. Myy vanhat pois. 400 eurolla saat jo laadukkaat uudet vaunut.

vanhoihin vaunuihin vaihdettiin meillä ilmakumirenkaat. Ja oltiin oikein tyytyväisiä. Kyllä kelpasi lykkiä lumessa ja sohjossa ihan eri tavalla kuin täyskumisia. Eikä tärisseet enää.

Emmaljungan renkaat on kyllä kieltämättä törkeän kalliit, mutta Emman renkaita saa neljä paria samalla hinnalla kuin yhden Emmaljungan renkaan.

Tai sitten netissä esim. Vauva-lehden myyntipalstalla näkee aina välillä myytävänä ilmakumirenkaita. Monellahan tosiaan on renkaat arvokkaammat kuin itse vaunut ja siksi yrittää myydä renkaat erikseen. EEsimerkiksi viisi vuotta vanhoista vaunuista voi olla hankala saada edes renkaiden hintaa...

Itse vaunuissa ei ole mitään vikaa, vaikka ikää onkin ovat tosi hyväkuntoiset ja mukavat. Niihin olen 110% tyytyväinen. Joten ei mielestäni kannata ostaa uusia vaunuja/rattaita renkaiden. Näistä 5v vanhoista vaunuista ei taatusti montaa kymppiä myydessä saa ja uudet yhtä laadukkaat maksaa maltaita. Lisää lapsia kun ei tod.näk. ole tarkoitus tehdä, joten tämä käyttö jää viimeiseksi. Siksi mietin näitä renkaiden vaihtoa. Käydään tänään miehen kanssa liikkeessä sovittamassa ja miettimässä asiaa. Katsotaan tarttuuko renkaat mukaan.

meillä 6 v vanha emman vaunu jossa oli ne valkoiset renkaat. vaihdettiin ilma kumi renkaisiin ja tosiaan vain käytetty vielä 2kk kun vauva niin vanha, mutta tosi tyytyväinen. kevyesti käy lykkääminen ja tuskin niitä ilmalla tarvii pumpata, ja kun ja jos se aika tulee, niin helposti ne sen liikkeessä tekee mistä ne renkaat ostettiinkin. eli minä edotan renkaiden vaihto. halvalla pääsee ja tosi hyvin toimii!

Ostettiin 2003 Emmaljungan Classic-mallin yhdistelmät ilmakumirenkailla. Kaduttaa nuo renkaat, kun ne tyhjenee parin kuukauden välein ja on kuulemma normaalia. Kaiken lisäksi niissä on autonkumiventtiilit, joten on tosi vaikea täyttää. On ostettu pumput, mutta niillä on tosi vaikea laittaa ilmaa. Ärsyttävää lähteä huoltoasemalle renkaita täyttämään. Soitin paljonko maksaa uudet täyskumirenkaat, kuulemma 100e yhteensä. Jos nyt ostaisin vaunuja ostaisin täyskumirenkaat. :(

Mun mielestä ne valkoset renkaat on paremmat. Meillä vaunuissa semmoset ja rattaissa ilmakumit. Pakkanen tuntuu syövän ilmaa ja lötsöillä renkailla on raskas kulkea.

Se on varmaan enemmän ulkonäkökysymys monilla. :)

Ja kauankohan ne on ollut käytössä? Ja kuinka ahkerassa käytössä?

Omat kokemukseni polkupyörän renkaista on, että ei niitä juurikaan tarvitse ensimmäisen vuoden aikana pumppailla, vaikka kilometrejä kertyykin. Vanhan pyörän renkaita sai olla pumppailemassa vähintään kerran viikossa, jos päivittäin ajeli.

Jos minulta kysyit kuinka ahkerassa käytössä nuo ilmakumirenkaat ovat olleet niin päivittäin kolmatta vuotta. Ihan alusta asti on saanut pumppailla tyhjeneviä renkaita + sitten kaksi kertaa on rengas puhjennut terävästä esineestä. Lastentarvikeliikkeestä sanoivat, että myös polkupyörän rengas tyhjenee itsestään samanlailla, mutta vaunujen renkaassa tyhjeneminen näkyy nopeammin pienemmän koon johdosta. Mielipiteitä on tietty monia, itse olen pettynyt noihin renkaisiin. Työläät...

Meillä on 10kk käytössä olleet (itsellä 4kk) Emmaljungan vaunut ilmakumirenkailla ja tasan kerran ollaan lisätty ilmaa. Ei ole kokemusta täyskumirenkaista, mutta näillä on ainakin kevyt lykkiä.

Tuo keveys riippuu kyllä aika paljon siitäkin, millainen laakerointi niissä renkaissa on. Meillä on kokemusta vanhoista täyskumipyöristä, joissa ei kai ole juuri mitään laakerointia, sekä uusista täyskumirenkaista, joissa on kaksoiskuulalaakerit. Arvatkaapa huviksenne, kummat on kevyemmät työntää?

Testailin kaverin uusia ilmakumirenkaallisia Emmaljungia rinnakkain omien kanssa ja päädyin sitten olemaan hankkimatta uusia renkaita. En huomannut mitään eroa renkaiden keveydessä, tärinässä tai muussa. Ja kaveri vielä kertoi olleensa aika tyytymätön ilmakumeihin, on puhjennut puolen vuoden sisällä kahdesti. Minun lenkistä isoin osa on hiekkatietä, joten puhkeamisvaara on ilmeisesti isompi. Joten en usko että kannattaa laittaa 100 euroa uusiin renkaisiin. Kiitos kaikille vastauksista!

Yhteistyössä