Emmaljungan ceroxit vai duo edget?

  • Viestiketjun aloittaja kohta 3xäiti
  • Ensimmäinen viesti
kohta 3xäiti
Kertokaapa kokemuksianne kyseisistä malleista, niin plussia kuin miinuksia. Kaikkine lisävarusteineen (ceroxiin lux-jalkapeite, duopussi, kova kantokoppa, aurinkovarjo, hoitolaukku; edgeihin aurinkovarjo, hoitolaukku, duopussi) hinnat näyttävät liikkuvan aika samoissa lukemissa.

Niin ja jos päädyn ceroxeihin, kannattaako valita duolift- vai kova kantokassi? Halvemmaksi tietysti tulisi valita duolift, koska siitä tulee lämpäpussi, mutta kumpi parempi?

Meillä tullaan vaunuttelemaan todella paljon, joten rungon pitää olla tukeva, kestävä, vakaa ja työntämisen "kevyttä". Ns. kaupunkikäyttöä(shoppailu-) tulee olemaan vähemmän. Eli pyörä-, maanteitä ja pururatoja enimmäkseen kulutetaan. Ovatko kyseiset vaihtoehdot tuollaiseen käyttöön yhtä hyvät?
 
Meillä on duo edget ja oon ollut tosi tyytyväinen! :) Ceroxista ei oole kokemusta joten paha sanoa siitä mitään. Nyt meidän lapsi on 9kk ja mahtuu edelleen vaunukopassa nukkumaan. On ollut tosi ihana laittaa vauva pihalle nukkumaan päikkäreitä kun on lämmin vaunukoppa mihin ei tuulet pääse. Meillä ei oo vieläkään ollut villahaalaria välissä kun on ollut nukkumassa pihalla (yleensä koisii 3 tuntia!) ja silti täysin lämmin vauva on siellä joka kerta ollut!!!

Ratasosaan olen ostanut eisbärchen-lämpöpussin, tuli halvemmaks kun emmaljungan oma ja on ollut tosi hyvä. Ostin sen paksumman version, maksoi muistaaksi 41e. Ratasosalla olen sit tehnyt ihan juoksulenkkejäkin!
 
Meillä on nuo Duo Edget. Ne on tosi hyvät työntää, oli kyllä kalliitkin ja kooltaan aika suuret. Onko Ceroxit pienemmät? Mä ottaisin nyt pienemmät kun noi on turkasen isot!

Onko teille muilla ollut mitään ongelmia kuomun ja renkaitten kanssa? Meillä vaunut puoltaa oikealle työntäessä ja kuomu alkoi löpsöttää heti alussa. Soitettu liikkeeseen mutta asutaan yli 200km päässä joten ei viiti lähteä sitä varten ajamaan vauvan kanssa. :/
Onko mitään kikkakolmosta??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 23:08 henna kirjoitti:
Meillä on nuo Duo Edget. Ne on tosi hyvät työntää, oli kyllä kalliitkin ja kooltaan aika suuret. Onko Ceroxit pienemmät? Mä ottaisin nyt pienemmät kun noi on turkasen isot!

Onko teille muilla ollut mitään ongelmia kuomun ja renkaitten kanssa? Meillä vaunut puoltaa oikealle työntäessä ja kuomu alkoi löpsöttää heti alussa. Soitettu liikkeeseen mutta asutaan yli 200km päässä joten ei viiti lähteä sitä varten ajamaan vauvan kanssa. :/
Onko mitään kikkakolmosta??

ei oo ollut mitään ongelmia. Kaverilla on emmaljunga sport rattaat ja niisä oli se vika et ne puolti. Käytti niitä liikkeessä, asia korjaantu!
 
meillä on edget ja tammikuussa syntynyt vauva käytti koppaosaa 4 kk, kun kesällä taas alkoi olla niin kuuma ettei voinut enää kopassa nukuttaa. Nyt jos ostaisin vaunut, valitsisin luultavasti ceroxit, olen niitä käynyt kaupassa ihailemassa. niissä on paljon säilytystilaa äidinkin tavaroille, vaikuttavat jotenkin pienemmiltä ja muutenkin mukavammilta. Niihin vielä joku eisbärchenin tyyppinen lämpöpussi niin varmasti tarkenee. en kyllä ymmärrä mihin ihmiset tarvivat aurinkovarjoa, kun on käännettävä työntöaisa, siis heittoaisa. Itse en ainakaan ole kertaakaan aurinkovarjoa kaivannut.
 
kohta 3xäiti
Pitänee käydä vielä liikkeessä uudelleen vertailemassa kyseisiä menopelejä...väri kyllä on jo valittu, se on ehdottomasti se ensi vuoden uusi väri: jungle lime! :D

Joo, ne ceroxit on edgejä pienemmät ja kun ne vielä on sellaset "kombit", niin ei tarvitsisi niin paljon säilytystilaa. Edgeissähän on se, että ensin pitää säilyttää ratasosaa, sen jälkeen sitä isoa vaununkoppaa...

Aurinkovarjosta sen verran, että itse olen todennut sen tarpeelliseksi. Kun aina ratkaisuksi ei käy se, että vaihtaa suuntaa...no joo, mutta tapansa kullakin..

Tässä vielä linkkin kuolaamaani väriin sekä edgeissä että ceroxeissa:

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_EdgeDuo_JungleLime.jpg

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_Cerox_JungleLime.jpg
 
Me ostettiin nyt syksyllä Duo Edge Sportti rungolla. Itsekin vertailin näitä Ceroxeihin, mutta halusin kunnon kopan, jotta meidän vauva, joka on jo 10 kk mahtuu koppaan vielä tämän talven kun alkoi nukkun päiväunet ulkona. Ceroxin oli mielestäni myös tosi painavat! Mie olen täysin ihastunut näihin Duo Edgeihin :)
 
Meillä on Duo Sport Edget ja on sekä hyvää että huonoa sanottavaa. Tyttö on nyt vajaa 10 kk ja nukkuu vieläkin tosi hyvin vaunukopassa. Mahtuu vielä ainakin toistaseks koppaan toppavaatteineen. Edge on ollut tosi kevyt työntää, joten siinäkin mielessä ollaan oltu tyytyväisiä. MUTTA en tiedä, mikä maanantaikappale meidän kärry sattuu olemaan, mutta ollaan jo kolme kertaa jouduttu käymään liikkeessä korjauttamassa ns. lukituskahvan (siis ne joista painetaan, kun koppa/istuin otetaan irti). On nimittäinen mennyt niin jäykäksi, että koppa ei ole irronnut, ja pari kertaa on sisällä oleva tappi mennyt poikkikin! Eikä ole ollut käyttäjissä vika, sillä Emmaljunga-myyjäkin on todennut asian. Sekä myyjä että maahantuoja ovat vakuutelleet, että tämä on harvinaista, mutta ovat saaneet joitakin muitakin valituksia. Maahantuoja sanoi, että johtuu siitä, että systeemin muoviosat muodostavat liikaa kitkaa ja olisi hyvä ruiskutella osien väliin spray-vaselinea tms. silloin tällöin... Toivottavasti pärjäämme tällä neuvolla jatkossa, sillä muuten olen todella pettynyt. Näin kalliiden vaunujen kuvittelisi kestävän monella lapsella. Muuten olen ollut tyytyväinen ja vaunut ovat tosi tyylikkään näköisetkin moniin muihin verrattuna.
 
Mulla oli ceroxit jo heti sillon ne ihan tuoreet kun tulivat vuonna 2002 (vai 2003?) tolla tytöllä ja tykkäsin niin että samat kärryt ostan tälle tulokkaalle myös, kovalla kopalla. Sinänsä cuo edgen kanssa on huono kilpailla, hyvät ovat myös ne, mutta meillä myös koko kasassa ratkaisee: ceroxit mahtuu autoon kasattunu, edget ei. Joten näin täällä.
 
Meillä on nuo Duo Edget Sport rungolla ja en voi muuta kuin suositella. Käytössä ovat olleet puolisen vuotta ja oikeastaan ainoa negatiivinen puoli on tuo koko kuljetettaessa. Eli kannattaa kokeilla mahtuvatko autoon, jos mukana on tarkoitus kuljettaa.
Koppa on tilava ja meille sen olisi tarkoitus olla käytössä ensi kevääseen saakka. Itse olisin ehkä halunnut tuon kankaisen ostoskorin tilalle ritiläversion. Mutta nämä ovat sivuasioita.

Ja en ole minäkään kuullut, että Duo Edgeä saisi pelkästään ratasosalla. Tosin mikäs "Duo" se silloin olisikaan.
 
Kokemuksesta voin sanoa, että jos tulet mahdollisesti tarvitsemaan kantokoppaa tulevaisuudessa sisarusrattaissa, niin niihin ei käy kova kantokoppa!!!Meillä oli ensimmäiselle lapselle kova kantokoppa rattaissa ja nyt se ei käykään tuplarattaisiin!!!!:):)
 
macy
Meillä on Emmaljunga Ceroxit ja kysyisin samasta kuomuongelmasta, se alkoi löpsöttää tosi nopeasti ja käytettiin liikkeessä, siellä se kiristettiin mutta heti kun sitä pari kertaa siirtää niin se alkaa uudestaan löpsöttää. Tosi häiritsevää kun se ei pysy ryhdikkäänä.

Saako myös renkaitten lenkuttamisen takuuseen? Mä kun muistelen ettei Emmaljungan takuuseen kuulu renkaat vaan muut osat? Meillä yksi rengas lenkuttaa ihmeellisesti, ihan kuin se olis jotenkin kiero.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 20:27 kohta 3xäiti kirjoitti:
Saako niitä edgejä tosiaan pelkästään rattainakin, ettei tarvi koko systeemiä ostaa? Ja niihin vois sit ostaa sen duolift-kantokassin?
me ainakin ostettiin pelkät rattaat.olisko ollut jotkut minior edget.tosi kätevät.ostettiin niihin lämpöpussi joten kantokoppaa ei tarvittu ollenkaan.suosittelen =)
 
Moi!

Meillä on Duo Edget ja olllan tykätty tosi paljon. Tyttö on nyt 9kk ja ratasosa on "liikenteessä" käytössä, mutta nytkin nukkuu päiväuniaan koppaosassa ulkona, ja hyvin nukkuukin. Ratasosassa nukkuu kyllä kans tarvittaessa, kun selkänoja saa ihan makuuasentoon, mutta usein matkalla on niin paljon nähtävää ettei malttais alkaa nukkumaan...

Ei ole mitään vikoja ilmennyt, loistavasti ovat toimineet! Kulkee hyvin sohjossakin ja hiekkateillä. Ja ovat tosiaan olleet päivittäin käytössä tytön syntymästä lähtien. Ensiviikkoina nukkui päiväuniaan vaunuissa sisällä.

Sellanen huomio vielä, että jos vaunujen työntäjät on kovin eripituisia, kannattaa valita teleskooppisäätöinen aisa, niin jää pitemmällekin runsasti askeltilaa. Meillä mies 190cm ja minä 165cm ja hyvä työntöasento löytyy molemmille, toisin kuin nivelsäätöisissä, joissa pitemmälle jää vähemmän tilaa...
 

Yhteistyössä