emmaljungan ceroxit puoltavat

  • Viestiketjun aloittaja ceroxit
  • Ensimmäinen viesti
ceroxit
Oletteko huomanneet vastaavaa ceroxeissa. Meillä on tän vuoden ceroxit ja ne puoltavat vasemmalle. Nyt kävelyllä ollessani huomasin, että ei oikein voi työntää yhdellä kädellä niitä ollenkaan, puoltavat heti vasemmalle. Meneeköhän takuuhuoltona ja mitähän asialle voi tehdä??? Vaihdettiin renkaitakin toisille paikoille, jos olisi siitä jotenkin kiinni, mutta ei auttanut.
 
Mulla ei ole samaa mallia tai merkkiä, vaan sen sijaan Teutonia Rockyt vm.07, eli ihan uudet. Ja sama vika... kävin lenkillä ja puoltavat yhtäkkiä pahasti vasemmalle! Olen miettinyt kans tuota takuuta.. aijon kyllä viedä liikkeeseen. Ei uudet vaunut saisi noin puoltaa...
 
ratkaisu
Meillä on myös Emmaljungan Ceroxit, noin puoli vuotta sitten ostetut, joissa oli sama vika. Puolsivat todella paljon. Sain liikkeestä ohjeen miten vaunut saatiin toimimaan. Olisivat kyllä "korjanneet vian sielläkin, mutta minulle sopi paremmin näin.

Elikkäs... Käännä vaunut kyljelleen. Jos ne puoltaa vasemmalle niin oikea kylki kattoa kohti. Ota etummaisesta renkaasta kiinni ja käännä sitä vähän sisäänpäin. Eli siis se "vika on siinä tapissa johon rengas tulee kiinni. Tappi voi olla vääntynyt esim. kuljetuksessa ja se puoltaminen voi olla kiinni ihan tosi pienestä vinoudesta. Menee aikaa varmaan minuutti ja vaunut toimii taas! Ja tämä ohje siis siitä liikkeestä, josta vaunut ostin.

Meillä toimi ainakin ja olen tosi tyytyväinen ettei se ollutkaan mikään iso vika, niinkun ensiksi pelkäsin..!
 
Ei kannata mennä itse niitä vääntelemään. Meil oli nimittäin ihan sama homma meidän Ceroxeissa ja myyjän ohjeesta väännettiin, ja sen jälkeen myöhemmin rengas alkoi lenksottaa ja miehen mielestä se vääntäminen johti siihen että se tappi alkoi kuluttaa sitä renkaan sisustaa ja loppujen lopuks rengas ei pysynyt enää paikallaan, eikä saatu sitä renkaan osaa edes takuuna!! Jouduttiin maksaa siihen renkaaseen kokonaan uusi keskiö! Enää en Emmaljungaa osta.
 
ratkaisu
No eihän niitä tarkotuskaan ole mitenkään kamalasti väännellä, vaan suoristaa se vääntynyt tappi, hyvin pienellä muutoksella. Enkä usko, että liikkeessä sellaista ohjetta annettaisiin jos siinä olisi mahdollisuus rikkoa jotain.

Ja pienellä varauksella suhtaudun noihin "meidän miehen mielestä"-perusteluihin.

No, mutta jos pelkää rikkovansa vaunut, niin voihan ne viedä sinne liikkeeseen "väänneltäviksi". Tämän asian pointti nyt kuitenkin oli se, että vika ei välttämättä ole suuri. Liikkeeseen vaan yhteyttä...

Toivottavasti ap olet saanut jo vaunut kuntoon!
 

Yhteistyössä