Emmaljungan Cerox yhdistelmävaunut ~ kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cerox?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cerox?

Vieras
Meidän perheeseen tulossa syksy vauva ja muuten vaikuttaa hyvältä, MUTTA kun noihin vaunuihin ei tuu citykoppaa vaan joko pehmeä tai kova kantokassi niin onko se riittävän suojaisa, jos on vain se (tässä tapauksessa) pehmeä kantokassi eikä citykoppaa? Jos olisi tulossa vauva keväällä/kesällä niin sitten en edes kysyisi asiaa, mutta kerta syksy vauva tulossa ja tulisi olemaan siinä pehmeässä kantokopassa läpi talven niin riittääköhän se? Pitääkö hyvin kylmää jne?

Noh, en edes tiedä mimmoinen tuo citykoppa on.. :D Mutta kuitenkin, meillä on ceroxit pehmeällä kopalla. Esikoinen syntyi toukokuussa, kakkonen marraskuussa. Kyllä mä olen tykännyt että hyvät vaunut nuo on! (Nuo on vm 2005, en tiedä onko miten muuttuneet?)
Ja talvella minä olen tunkenut pakkasiin ensinnäkin vauvalle jo paljon päälle, sitten vielä makuupussin kopan sisälle. Ei ole palellut kumpikaan tyttösistä, päinvastoin. :) Ja pehmeän kantokassin plussa on toki se, että jatkossa toimii lämpöpussina kun ottaa tuet pois vaunuiän loputtua. :)

Noh, en edes tiedä mimmoinen tuo citykoppa on.. :D Mutta kuitenkin, meillä on ceroxit pehmeällä kopalla. Esikoinen syntyi toukokuussa, kakkonen marraskuussa. Kyllä mä olen tykännyt että hyvät vaunut nuo on! (Nuo on vm 2005, en tiedä onko miten muuttuneet?)
Ja talvella minä olen tunkenut pakkasiin ensinnäkin vauvalle jo paljon päälle, sitten vielä makuupussin kopan sisälle. Ei ole palellut kumpikaan tyttösistä, päinvastoin. :) Ja pehmeän kantokassin plussa on toki se, että jatkossa toimii lämpöpussina kun ottaa tuet pois vaunuiän loputtua. :)

Tyhmä kysymys :D mutta siis olet siis sen ratasosan pistänyt "makuuasentoon" ja siihen se pehmeä kantokassi ja vielä sen sisälle makuupussin? Vaiko tarkoititko makuupussina juuri tota duolift pehmeää kantokassia? :)

Eli samalla tavalla, niinkuin tässä kuvassa (jossa on vain kova kantokoppa pehmeän sijasta)?
http://aijaa.com/0084510286698]Aijaa.com - 10286698

[QUOTE="Mami";26440076]Käytin talvivauvalla Ceroxeja pehmeällä kantokassilla aivan kuten olisin käyttänyt kovakoppaisia vaunujakin.[/QUOTE]

Ja se riitti? Jotenkin vaan pelottaa, että vauva tulee palelemaan, kun ei oo sitä citykopan reunuksia suojana - toki on sitten suojat siin pehmeäs kantokopas, mut mietin vaan, et pitävätkö hyvin sitten lämpöä?

[QUOTE="Mami";26440170]Hyvin riitti. Pieni vauva "uppoaa" kantokassiin ihan samalla lailla. Enemmin kuvittelisin, että kova koppa on kylmä ;) Ja tämä on ihan keskitalven vauva.[/QUOTE]

Ok kiitos! :) Enköhän mie sit uskalla sen Ceroxin hankkia. :D

Meillä vauva syntyi loppusyksystä ja hienosti pärjättiin pehmeän kantokassin kanssa. Oli kyllä tosi lämmin. Niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin, niin enemmän pelkäisin sen kopan olevan talvella kylmä. Itse puin vauvalle tavalliset sisävaatteet, sukat, pipon, tumput ja haalarin ja lopuksi vielä koko komeus lämpöpussiin niin tarkeni kovemmassakin pakkasessa. Sen lämpimyyden vuoksi en epäilisi ostaa, mutta kannattaa ottaa huomioon, että ovathan ne Ceroxit tosi isot ja kankeat. Meillä vauva nyt 7kk ja matkarattaat käytössä joka paikassa, vaunut enää päiväunikäytössä juuri se kankeutensa vuoksi.

[QUOTE="talvivauva";26440317]Meillä vauva syntyi loppusyksystä ja hienosti pärjättiin pehmeän kantokassin kanssa. Oli kyllä tosi lämmin. Niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin, niin enemmän pelkäisin sen kopan olevan talvella kylmä. Itse puin vauvalle tavalliset sisävaatteet, sukat, pipon, tumput ja haalarin ja lopuksi vielä koko komeus lämpöpussiin niin tarkeni kovemmassakin pakkasessa. Sen lämpimyyden vuoksi en epäilisi ostaa, mutta kannattaa ottaa huomioon, että ovathan ne Ceroxit tosi isot ja kankeat. Meillä vauva nyt 7kk ja matkarattaat käytössä joka paikassa, vaunut enää päiväunikäytössä juuri se kankeutensa vuoksi.[/QUOTE]

No jos ne yleiseen bussiin mahtuu niin, että toinenki yhdistelmävaunu mahtuu niin se riittää. Kun julkisilla kuljetaan niin pitää olla sellaset rattaat, että ei veisi kahden vaunujen eestä tilaa (kuten tuplarattaat). :) Ja ulkonäöltään noi näyttää olevan aikas samanlevyiset, kui muutki Emmaljunga yhdistelmävaunut.

Meillä kaksi kasta elokuusa ja marraskuussa syntyneet ja olemme käyttäneet pehmeää koppaa. meillä city crossit, mutta samanlainenhan se koppa on. Hyvin on tytöt tarenneet nukkua kovillakin pakkasilla. On muuten ihan tosi hyvät rattaat nuo city crossit ja varmaan ceroxitkin. Joku kirjoitti , että ne ovat isot, mutta mielestäni yhdistelmiksi pienet. meillä ollut käytössä jo monta vuotta.

Siis joko sulla on nuo Ceroxit hommattuna? Itse en myöskään Ceroxeihin päätyisi. Ne on todellakin jäykät, niissä ei ole sellaista jousitusta kuin City crosseissa, lisäksi ne on 3 cm leveemmät.

Siis joko sulla on nuo Ceroxit hommattuna? Itse en myöskään Ceroxeihin päätyisi. Ne on todellakin jäykät, niissä ei ole sellaista jousitusta kuin City crosseissa, lisäksi ne on 3 cm leveemmät.

Ok no tota en tiennytkään, että ne on vielä 3cm leveämmät.

En ole siis vielä hommannut. Olen kattonut niin Ceroxeja, City Crosseja kuin Duo Combeja/Edgejä. Hitsit miten voi olla vaunujen ostaminen näin vaikeeta. :D

ceroxit olleet tosi hyvät! En löydä mitään moitetta. Pehmeä koppa on lämmin ja monikäyttöinen. 1,5v sopii vielä siinä nukkumaan. Kovikkeet poistin joskus 5-6kk kohdalla, että sai selkänojaa ylös. Itse halusin ehdottomasti sellaiset missä on heittoaisa. Se on ollut tuulella ja auringolla ehdoton. City crosseissa ei sitä löytynyt ja siksi ei ollut itselle vaihtoehto.

Heittoaisa kannattaa tosiaan miettiä tarpeiden mukaan. Monista vaunuista se puuttuu ja monet vaunuttelijat eivät heittoaisaa kaipaakaan. Itse kuitenkin vaunuttelin lapseni kanssa paljon läheistä metsäreittiä, jossa siis ihana lenkkipolku luonnon keskellä. Reittiin kuuluu muutama ylä- ja alamäki, ja niissä heittoaisa oli ihan ehdoton. En halunnut viedä lasta jyrkähköä mäkeä niin päin, että hän olisi vaunussa pää alaspäin kallellaan. Eikä sellaista mäkeä tee mieli itsekään takaperin mennä :D

No sitten taas suuri osa vaunuilijoista ei varmaan mäkisiä reittejä juuri kulje?!

Pehmeä kantokoppa on riittävän lämmin talvellakin, sitä ei tarvitse pelätä.

Yhteistyössä