Emmaljungan Cerox vai City Cross? Kumpia suosittelet?

  • Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
:)
city cross... erittäin tyytyväinen oon... ceroxit on hirveen painavat ja lopuks, ei se heittoaisa nyt niin tärkee ole. voisen istuin osan laittaa city crosseisaki toisin päin jos siltä tuntuu
 
:D
Ehdottomasti City crossit!!! Helpommin käytettävä ostoskori ja jotenkin näppärämmät. Ceroxien heittoaisa on ihan turha kun ne on kuitenkin suunniteltu työnnettäväks ratasosa lapsi kasvot menosuuntaan, toisin päin älyttömän raskaat.
 
Maria.G
Mä en ostas enää Emmaljungia. Mulla oli Ceroxit heittoaisalla ja pehmeellä kantokopalla. 1 vuotiaana lapsi ei sitten sinne enää kunnolla mahtunutkaan nukkumaan. Makuutila on tosi lyhyt 85 cm (poika 1.v neuvolassa 83 cm plus talvivarustus päällä vaunuissa) ja kapea. Nyt poika 3 v eikä ole mahtunut sinne enää 2 vuotiaana rattaisiin istumaan etteikö pää osuisi kuomuun. Meillä poika suostu nukkumaan vaan ulkona ja rataslenkkejä tehtiin kovasti. Harmi, että käyttä loppui, kun lapsi ei yksinkertaisesti mahtunut niihin enää.

Eli ei todellakaan lapsi mahdu niihin 3 vuotiaaksi asti, niinkuin mainostavat... Gessleinissä makuutila on muistaakseni 95 cm luokkaa ja huomattavasti tilavammat yhdistelmät. Kaverilla on sellaset ja niitä joskus vertailtiin...
 
vieras
Tuota lapsen kokoahan on hankala tietää etukäteen, että mihin tulee mahtumaan 2- tai 3-vuotiaana, meillä ainakin mahtuu vielä erittäin hyvin. Ja heittoaisa on lenkkeilijälle (ainakin mulle) ihan must. Mutta muuten en kyllä Emmaljungia enää hommais...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
535e on rattaat, 49e jalkapeitto ja kova koppa 220e
kiitos. mistä ajattelit tilata? minä oon kans miettiny joko noita emmaljungan city crosseja tai emmaljungan duo edge sport mallia.ihan hirveen vaikee valita.osaisko kukaan sanoa kummat ois paremmat talvivauvalle,joulukuussa ois laskettuaika.
 
Maria.G
No meidän poika on kooltaan keskitasoa.. hiukan jopa hoikka. Tosiaan kannattaa miettiä, jos lapsi esim. talviaikaan on 1- vuotias niin sitten ei luultavasti toppahaalareiden kanssa ei mahdu Emmaljungan vaunuihin. Itseäni ostos harmittaa, koska samalla rahalla olisi saanut kärryt, joilla pidempi käyttöaika.

Lisäksi meidän Emmaljungista irtos neppareita ja kuomua sai kiristää usein, koska se veltostui. Onneksi oli integroitu hyttysverkko, jolla sai kuomun pysymään pystyssä. Tosin se integroitu hyttyverkko ei ajanut asiaansa täällä maalla, jossa on paljon pörriäisiä. Hyttysverkko jäi sivuistaan 4 cm auki. Mut ulkonäöltänsä ne oli ihan kivannäköiset ja helppo heittää auton kyytiin (paino muistaakseni 14 kg). Kaupungissa kulkivat hyvin, vaikka ei ollut kääntyviä pyöriä. Maalla lumihangessa oli raskaat työntää, kun oli ne paksut "kennopyörät" (vai mitkä lienee). Jalkapeiton ostin myös, mutta sitä tuli vähän käytettyä, koska ei jotenkaan istunut ollenkaan siihen. Roikkui rumasti alhaalta, eikä tullut tarpeeksi ylös, jotta olisi tuulelta suojannut.

Mut olihan niissä hyvääkin. Siis mitään suurempia "rakenteellisia" vikoja ei ollut. Kulki suoraan ja kesällä kevyesti. Lisäksi se kurkistusluukku kuomussa oli musta kiva :)

Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä vaunujen valintaan... Se vaikea päätös, kun tarjontaa riittää :D Emmaljungat mäkin valitsin lähinnä ulkonäön perusteella :)

Tota makuutila asiaa kannattaa tosiaan miettiä. Se oli mulla suurin pettymyksen aihe Emmaljungissa. Tsemppiä vaunuostoksille :)
 

Yhteistyössä