Emmaljunga Scooter vai Ora Terra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nekku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nekku"

Vieras
Siinäpä se.. Jos jollain on jo kokemusta uusista Oran Terra rattaista, kuulisin mielelläni. Kuin myös Emmaljungan Scootereista hyviä & huonoja puolia??
Terra maksaa 199e, Scooterit jonkun verran enemmän, mutta se ei haittaa jos ovat muuten paremmat.
Kummat ottaisitte?

Meillä on emmaljungan scooterit ja ne on minun mielestä olleet todella hyvät rattaat. Kasattuna ei vie kamalan paljon tilaa ja niillä pystyy liikkumaan missä vain. Talvella tietty lumessa ei hyvin kulje mutta muuten ihan hyvät.

Ei mene Scooter makuuasentoon asti, mutta niissä on se istuinosa kuitenkin sen verran pesämäinen, että pienikokoinenkin lapsi saa niissä hyvän nukkuma-asennon. Mun mielestä niiden ainoa vika on se, ettei työntösuuntaa saa vaihdettua, mutta eipä taida saada missään kuomurattaissa. Muuten kyllä hyvät pelit.

Entäs renkaat? Jotenkin Terran umpikumirenkaat tuntuu paremmilta, tosin vaikea sanoa kun ei ole päässyt vertailemaan..
Osaako joku sanoa kummassa on isompi tavarakori?

Mulla ei ole kokemusta noista Oran rattaista, mutta kuvan perusteella Scooterien renkaat näyttää paremmilta, umpikumiahan ne taitaa olla molemmat. Tosin jos saisi valita ottaisin ilmakumirenkaat, nuo täyskumiset kuluu nopeasti. Samoin kuomu on Scootereissa isompi. Tavarakoreja en osaa kuvan perusteella verrata, mutta scootereissahan on ihan tilavan korin lisäksi iso pussukka kuomussa. Siromman näköiset nuo Terrat kyllä on.

Minulla kuukauden kokemus Oran Terra-rattaista. Lapsi on nyt 7 kk eli siirtyi rattaisiin heti puolivuotiaana. Selkänojan portaaton säätö on kätevä pienellä käyttäjällä (meillä nukutaan nykyisin rattaissa päikkärit). Tavarakori on heppoinen, eikä kestä suurta painoa. Renkaat rullaavat kevyesti, mutta jousitus on lähes olematon. Rattaat menevät kätevästi kasaan, ovat kevyet nostaa autoon ja erillisiä matkarattaita ei meidän perheessä enää tarvita. Jos olisi heittoaisa, niin olisivat täydelliset! :-) Limenväriset ovat myös pirtsakat.

Meillä on myös olleet Terrat jonkun aikaa ja tyytyväinen olen ollut. Selkänojan säätömahdollisuus on tosi hyvä varsinkin pienen kanssa, joka nukkuu vielä päiväunet usein rattaissa jos ollaan liikkeellä. Tavarakori ei tosiaan ole kummoinen, mutta en matkarattaisiin isoa tavarakoria kaipaakaan. Kuomu on melko suojaisa ja rattaat kevyet ja näppärät ja menee kasattuna pienempään tilaan kuin monet kokeilemani "oikeat" matkarattaat.

Renkailla pääsee hyvin monenlaisessa maastossa ja ehdottomasti paremmat kuin useimmissa matkiksissa. Ainut että ne on aika kolhot. Ilmakumipyörät ja heittoaisa tai istuimen kääntömahdollisuus niin mitään muuta ei tarvittaisikaan. Jos koko pysyisi samana.

Vanhaan viestiin vastaan, mutta josko tiedoista olisi vielä jollekin hyötyä. Meillä on Ora Terrat käytössä ja olen niihin ollut muuten tyytyväinen, mutta ne kaatuvat taaksepäin erittäin helposti. Työntöaisaan on turha kuvitella laittavansa mitää hoitolaukkua tai kauppakassia roikkumaan, sillä rattaat kippaavat taaksepäin ja siis lapsi takaraivo edellä maahan. En tiedä, miten esim. Brio Racet toimivat vastaavissa tilanteissa, mutta Terroja en voi suositella, jos aiot nukuttaa lasta niissä.

Yhteistyössä