Emmaljunga ja Gesslein

• Viestiketjun aloittaja Laura M
  • Ensimmäinen viesti
Laura M
Perheeseemme syntyy tyttövauva huhtikuulla. Haluaisin kulla kokemuksia ja laitan tähän pari väri ehdokasta. Valitse oma suosikkisi:

Emmaljungan Cerox: Kehu ja hauku. Onko tilavat ja "ketterät"?
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_Cerox_Jungle.jpg

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_Cerox_JungleLime.jpg

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_Cerox_JunglePink.jpg

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emm_Cerox_SfPin.gif

Ja toinen ehdokas on Gesslein Swing-FIN: Kehu ja hauku. Onko tilavat istua? Meneekö koko ratasiän siis istuin koon mukaan? Kuvien perusteella näytää aika "pieniltä" ja ei niin tilavilta.

Kiitos avustanne! =)'

Laura M ja pieni tulokas Meeri

Meillä on ollu 1,5v. käytössä Emmaljungan Crosswayt, jotka on melkein samanlaiset kun noi Ceroxit ja olen ollut todella tyytyväinen niihin. On ollu kestävät ja hyvät käyttää, kulkee tosi ketterästi ja kevyesti ja mielestäni istuin osa on riittävän tilava.

Tässä faktatietoa
Cerox:
-Istumamitta: 90x34
-vaunujen ulkoleveys: 62
-ulkomitat kasattuna: 97x62x37 (pxlxk)
-työntöaisa: 65-112

Swing fin:
-Istumamitta: 90x34!!! :attn: (sama!)
-vaunujen ulkoleveys: 65
-ulkomitat kasattuna: (pehmeällä kantokassilla) 93x65x36
-työntöaisa 77-106

:D

Meillä on Ceroxit ja ehdottoman tyytyväisiä ollaan niihin! Kevyt ja näppärät työntää, ja kulkevat hyvin huonommassakin maastossa! Tilavat ovat ja duolift kantokopasta saa kätevän lämpöpussin, mikä meillä nyt tytöllä 7kk käytössä. Meillä siis lisävarusteena duolift-kantokoppa, deluxe-jalkapeitto sekä hoitolaukku. Värinä meillä on sport ruby (puna-musta), noista sanoisin ehdottomasti tuo junglepink, aivan ihanat! :D jos siis olette "varmoja" että tyttö tulossa.....

Cerox
Meillä 7 kk vanhalla pojalle ostettiin Ceroxit ja olemme olleet niihin tosi tyytyväisiä. Meillä ostettiin myös pehmeä koppa, hoitolaukku ja jalkapeite. Suurin syy noihin Ceroxeihin oli se, että ne menivät parhaiten meidän molempien autojen peräkontteihin.

Ceroxit on olleet hyvät kaupunkikäytössä ja myöskin mökillä kulkevat hyvin maastossa. Ja henk'kohtaisesti pidän tuosta pehmeästä kantokopasta. Eli meillä vaunut ovat vaunuvarastossa ja muksun laitan jo kotona koppaan ja kannan siinä vaunuihin ja sitten kun poika ei enää mahdu vaunuihin, niin siitä kantokopasta saa vielä pussukan käyttöön.

Käytiin myös katsomassa Gessleineja (mallia en enää muista) ja eivät tuntuneet yhtä hyviltä. Jousituskin oli niissä neljän nahkalenkin varassa. Noista sinun kyselemästä mallista en tiedä onko niissä sama jousitussysteemi.

Meillä myös ceroxit ja tyytväisiä ollaan oltu. Duolift meni esikoisella aikoinaan TOSI pitkään, joten luulen että on kovaa koppaa pitkäikäisempi. Ja samaa mieltä edellisen kanssa, että on erittäin kevyet maastossa kuin maastossa.
Nyt ostettiin toisellekkin samat vaunut.

Mä tykkäsin ekasta väristä eniten :). Siihen sitten vaaleanpunainen lelu roikkumaan ja setti valmis :). Kaikki värit kyllä must yleisestikkin emmaljungalla tosi kivoja.

joopajoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 22:17 Cerox kirjoitti:
Käytiin myös katsomassa Gessleineja (mallia en enää muista) ja eivät tuntuneet yhtä hyviltä. Jousituskin oli niissä neljän nahkalenkin varassa. Noista sinun kyselemästä mallista en tiedä onko niissä sama jousitussysteemi.
Tässäpä juuri on yksi niistä Gessleinin valttikorteista. Jousitus on aivan uskomaton, toimii oikeasti myös metsälenkeillä, jotkut ystäväni ovat käyneet jopa tietynlaisia suunnistusreittejä läpi näiden vaunujen kanssa. Itsellä kokemusta myös Emmaljungista, kahdella ensimmäisellämme oli Emmaljungan duo edget. Eipä niissäkään juuri valitettavaa ollut, mutta enää en vaihtaisi Gessleineja mihinkään muihin. Eli kummatkin miettimistäsi vaunuista ovat hyviä merkkejä. Käyttöön perustuen se valinta kannattaakin tehdä. Urheilevalle perheelle suosittelen Gessleineja.

Swingeissä meillä myös pehmeä kantokassi pääntukineen yms, tästäkin tulee myöhemmin sitten lämpöpussi, kun lapsi kasvaa ulos kantokassista. Lisävarusteina saatavissa mm. hoitolaukku, päivänvarjo ja jatkoperä vaunujen kuosilla.

Mulla ei ole ollut kummankaan merkkisiä vaunuja, mutta ystävilläni on ollut. Ja gessleinit ovat ehdottomasti paremmat työntää ja muiltakin ominaisuuksiltaan. Tuo Gessleinien jousitus on aivan huippu!!! Suoisttelen!

Kesällä -05 emmaljungan crossway sport rattaat ostettiin ja kyllä tyytyväinen on niihin ollu.Hyvin mahtuu 2 vee niissä päiväunet nukkumaan.
Meillä rattais sellaaset tosi leveet pyörät.Ainakin täällä maalla hiekkateillä tukevat lykkiä.

kummat paremmat
Mun mielestä kannattais harkita noita gessleinejä. Se remmi on jotain lasikuitujuttua mun käsittääkseni. Ovat aivan mahtavat lullata/ heijata jos itkuinen vauva. Emmaljungat ovat aika jäykät noiden rinnalla vaikka ovat kyllä tosi hyviä varmasti muuten, ja ihanat värit! Toi pinkki on tytölle ihan syotävän ihana! Mä kuitenki ehkä valitsen seuraavalle (jos se tulee), noi
noi Gessleinit.
t. Kuudes lapsi?

Mä voisin kysyä teiltä pystyykö noita rattaita työntämään hyvin 187 cm pitkä mieskin, koska olemme päättäneet että meille tulee Emmaljunga Edge Duo, koska niissä ainakin tuo työntökorkeus on riittävä..
Meillä kuitenkin pituus eroa n. 20 cm..

Joten siksi kysyn..

Jos osaatte vastata..

KP

minä annan pisteet ceroxeille, tosin gesslinestä ei ees kokemuksia. Meillä on kans tyttö synt. 0506 ja värinä tuo ihanista ihanin jungle pink. meillä oli aluski emmaljungan edget, mutta oli niin hävyttömän isot vaunut, vaikka muuten aivan ihanat niin vaihdettiin sitte noihin ceroxeihin. mun mies kans lähemmäs 188cm, ja paremmin hän kyllä pystyy työntää noita edgejä mis meil oli se teleskooppiaisa. ceroxeissakin se onnistuu kun työntöaisa on ihan pystyssä, askelmitta on vaan aika lyhyt ja vaunujen hallinta hieman hankalaa, varsinkin jos työntöaisa on niin päin että lapsen kasvot on työntäjään päin. Esim ahtaissa tiloissa, yleensä mä sit työntelen rattaita, kun mun on niitä helpompi lyhyyteni takia "hallita".. ymmärsiköhän kukaan nyt yhtään mitään.. :ashamed:

Yhteistyössä