heippa
Meillä Emmaljunga Duo Edget ja olen niihin tyytyväinen. Itse halusin suuret ja "maastokelpoiset" vaunut, koska meidän pitää ulkoiluttaa suuurta koiraamme vaunujen kanssa, joten millään hepposilla en uskaltaisi lähteä. Mutta jos taas liikut paljon julkisilla ja kaupoissa, kaupungilla jne. niin kannattaa varmaan ottaa joku kevyempi malli. Olen kyllä tähän mennessä sopinut kaikkialle vaunuineni, mutta kyllä ne aikas isot on.
plussat:
+ kova koppa (itse halusin tämän ehdottomasti). meillä käytössä 8 kk asti, jotkut jotuu vaihtaa jo aikaisemmin jos lapsi ei pysy vaunuissa, mutta meillä aina oltiin yleensä päiväuniaikaan liikkeellä. Kovassa kopassa nukkui myös kätevästi matkoilla ja mökillä ekan kesän, ei tarvittu erillistä sänkyä.
+ koppa korkealla, joten vauvaa helppo hoitaa, kun alussa täytyy säätää kaikkea mahdollista....
+ tukevat, mutta kevyet työntää
+ heittoaisa, jonka kätevyyden olen nyt huomannut kun 1 vee joka inhoaa suoraa auringonpaistetta.
+ hyvät renkaat, menee vaikka missä hangessa ja jopa luontopolun olen kiertänyt rattailla
miinukset:
- suuret kasattuna, vievät autossa paljon tilaa
- painavat nostella autoon
- suuret, jos meinaa liikkua paljon kaupungilla tms. ahtaissa paikoissa.
- helvetin kalliit. muistaakseni lähemmäs 700 euroo.
Niin ja meillä se kuomu löystyi niin että ei pysynyt enää ylhäällä, mutta vaihtoivat liikkeessä siihen sellaisen kiristysmutterin (toiselta puolelta pidetään kiinni kuusiokokoavaimella ja toiselta puolelta kiristetään jakovavaimella) ja nyt se pysyy hyvin, ei ole tarvinnut enää kiristellä. Eli katso/kysy liikkeessä että onko niissä se kuomun kiristysjuttu nyt vakiona.