Emmaljunga duo edge

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emma

Vieras
Meillä tuolla odottajien puolella on keskusteltu ja vertailtu eri vaunumerkkejä, mutta mulla kiinnostaa vaan nämä eli ...

Käyttäjä kokemuksia ? Paljonko jouduitte maksamaan ? Mitä kuului hintaan ? Moni vuotiaaksi asti olette pystyneet käyttämään ? Plussat ja miinukset ?

Kohta osto edessä ja mietityttää että osuuko valinta oikeaan ...

Vastauksista kiittäen !

Me mietittiin noita ja Emmaljungan Ceroxeja. Päädyttiin Ceroxeihin, koska
- Pehmeä koppa mun mielestä kätevämpi ja pitkäikäsempi
- EDGEssä joko ratasosa tai koppa aina ylimääräinen ja iso säilytettävä
- Ratasosa korkealla, mitä matalammalla, sen parempi heti kun lapsi on yli vuoden!

Jos pitäs uudestaan valita, niin ottaisin taas Ceroxit, en EDGEjä.

heippa

Meillä Emmaljunga Duo Edget ja olen niihin tyytyväinen. Itse halusin suuret ja "maastokelpoiset" vaunut, koska meidän pitää ulkoiluttaa suuurta koiraamme vaunujen kanssa, joten millään hepposilla en uskaltaisi lähteä. Mutta jos taas liikut paljon julkisilla ja kaupoissa, kaupungilla jne. niin kannattaa varmaan ottaa joku kevyempi malli. Olen kyllä tähän mennessä sopinut kaikkialle vaunuineni, mutta kyllä ne aikas isot on.

plussat:
+ kova koppa (itse halusin tämän ehdottomasti). meillä käytössä 8 kk asti, jotkut jotuu vaihtaa jo aikaisemmin jos lapsi ei pysy vaunuissa, mutta meillä aina oltiin yleensä päiväuniaikaan liikkeellä. Kovassa kopassa nukkui myös kätevästi matkoilla ja mökillä ekan kesän, ei tarvittu erillistä sänkyä.
+ koppa korkealla, joten vauvaa helppo hoitaa, kun alussa täytyy säätää kaikkea mahdollista....
+ tukevat, mutta kevyet työntää
+ heittoaisa, jonka kätevyyden olen nyt huomannut kun 1 vee joka inhoaa suoraa auringonpaistetta.
+ hyvät renkaat, menee vaikka missä hangessa ja jopa luontopolun olen kiertänyt rattailla :-)

miinukset:
- suuret kasattuna, vievät autossa paljon tilaa
- painavat nostella autoon
- suuret, jos meinaa liikkua paljon kaupungilla tms. ahtaissa paikoissa.
- helvetin kalliit. muistaakseni lähemmäs 700 euroo.

Niin ja meillä se kuomu löystyi niin että ei pysynyt enää ylhäällä, mutta vaihtoivat liikkeessä siihen sellaisen kiristysmutterin (toiselta puolelta pidetään kiinni kuusiokokoavaimella ja toiselta puolelta kiristetään jakovavaimella) ja nyt se pysyy hyvin, ei ole tarvinnut enää kiristellä. Eli katso/kysy liikkeessä että onko niissä se kuomun kiristysjuttu nyt vakiona.

Aika paljon joudun varmaan liikkumaan yleisillä ja enimmäkseen kaupungilla, joten ovatkohan sittenkin liian jykevät meidän käyttöön. Vitsi kun tämä on vaikeaa ...

Katoin tuota Cerox Combiakin, mutta kun vauva syntyy joulukuussa niin olisiko parempi kumminkin kova koppa ? Vai onko sillä jotain väliä ?

Apuanne tarvitaan! Kumminkin aika suurista rahasummista on kyse enkä itse tajua mistään mitään.

Me ostettiin edge duot vauvalle, joka syntyi huhtikuussa. Ensimmäinen kesä oli ihan ok, koska koppa oli suuri ja ilmava. Syksyllä aloin jo hieman katua ostostani, koska autoon nostaminen oli aika hankalaa kun painavat tosiaan niin paljon. Kasaaminen koppaosa paikallaan ei myöskään onnistu eli se piti aina irrottaa..

Seuraavana keväänä myin edget ja ostin ceroxit. Nyt puolisen vuotta olen tyttöä ceroxeissa työntänyt ja hyvin kulkevat. Ovat kevyemmät nostella kuin edget ja muutama kiva (minulle tosi tarpeellinen) tasku löytyy kuomusta, toisin kuin edgeissä. Muistan kyllä että tosi hankalaa oli vaunujen osto, silloin minun piti välttämättä saada ne edget :)

Muuten edget ovat kyllä tosi hyvät yhdistelmät, kulkevat kevyesti ja ovat tukevat. Ceroxit ovat vähän kevyemmät ja matalammat muuten aika lailla samat vaunut kuin edget. Ceroxeihin saa joko pehmeän tai kovan kopan, mielestäni pehmeä käy talvivauvalle hyvin, on ehkä lämpimämpi kuin kova koppa. Pehmeä koppa tosin on lämpimämpi myös sitten kesällä..

Niin ja yksi plussa vielä ceroxeille: niissä ratasosa menee enemmän makuuasentoon kuin edgeissä. Meillä tyttö siirtyi edgejen ratasosaan jo 4,5 kk:n iässä kun ei kopassa suostunut olemaan. Tuolloin kaipasin edgeissä ihan makuuasentoon menevää ratasosaa..

Mutta nämä vaunujutut ovat niin makuasioita, toiset pitävät edgeistä ja toiset ceroxeista. Ja onhan niitä sitten vaikka millä mitalla kaikkia muitakin merkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pahvi:
Me mietittiin noita ja Emmaljungan Ceroxeja. Päädyttiin Ceroxeihin, koska
- Pehmeä koppa mun mielestä kätevämpi ja pitkäikäsempi
- EDGEssä joko ratasosa tai koppa aina ylimääräinen ja iso säilytettävä
- Ratasosa korkealla, mitä matalammalla, sen parempi heti kun lapsi on yli vuoden!

Jos pitäs uudestaan valita, niin ottaisin taas Ceroxit, en EDGEjä.

Peeeeesiiiiii....
Meillä kans ceroxit ja pelkkää positiivistä sanottavaa! :)