Emmaljunga city cross

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elli78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elli78

Vieras
Moikka!
Ollaan kohta ostamassa vaunuja (rattaita) esikoisellemme. Tällä hetkellä ollaan kallistuneina Emmaljungan city-cross rattaisiij, pehmeällä kantokopalla. Kokemuksia? Kiitos jo etukäteen! :)

Meillä on ollut kovalla kopalla nyt käytössä reilu 4kk ja hyvät ovat olleet. Ihan näppärät ja kevyet. Mahtuu autoon (Nissan Primera -92) ainakin kun irrottaa toiselta puolelta pyörät mitkä irtoaa helposti, ei mikään suuri vaiva siis.
Miinusta ehkä se, että tavarakori kestää painoa 5kg ohjeen mukaan, mutta ollaan pidetty varmasti siinä enempikin painoa ja hyvin on kestänyt.

meillä on kovalla kopalla ja ovat ihan mielettömän hyvät, etenkin kun asutaan keskustassa kerrostalossa. ovat todella pienet ja kevyet, mutta kuitenkin tukevat. autoon mahtuu heittämällä. (mazda 323)

Kovalla kopalla varustettuna. Ei mahdu kyllä autoon kovin hyvin, ei ajateltu asiaa vaunuja ostaessamme, epäkäytännöllisiä kun ollaan ja tehdään ostokset yleensä varsin spontaanisti. Ei mitään moittimista ole tullut vastaan.

Meilläkin on kovalla kopalla (erillinen City -koppa) ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Ovat niin helpot ja kevyet käsitellä. Pari vierasta äitiä on jossain ovenaukaisutilanteessa auttanut ja työntänyt meidän vaunua ja molemmilla kerroilla on tullut heti kommentti, että onpa kevyet! Meillä on farmari (Pösö 407), ja sinne taakse menee ihan heittämällä ilman minkään irroittamista tmv. Mekin ollaan hiukan enemmän kuin 5 kg laitettu tavarakoriin ongelmitta, mutta silti pitää vähän miettiä mitä kaupasta ostaa kun on vaunuilla liikkeellä. Mutta ei voi kun suositella City Crossia!

Meillä on kyseiset vaunut ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Kovalla kantokopalla. Meillä ei itsellämme ole autoa, mutta isäni autoon eivät kuulemma kauhean hyvin mahdu. Onneksi ei ole ollut tarvettakaan ottaa vielä mukaan. Sitten kun lapsi on vähän isompi ja jos lähdemme toisien isovanhempien luokse kylään niin voi olla, että pitää ottaa mukaan. Vielä ei ole tarvinnut.

Mutta siis itse kyseisistä vaunuista. Kevyet on ja mäkin olen sinne alakoriin varmaan laittanut painavampiakin kauppakasseja. Meidän pitää aina toiseen kerrokseen roudata vaunut ja sieltä alas tietty, mutta ihan kivasti on sujunut kun ovat niin kevyet. Ja mukavasti kulkevat (lumikinosten, siis sellaisten aurauksen aiheuttamien, yli on hankala päästä kylläkin). Bussiin pääsee näppärästi jne. En oo juurikaan valittamista löytänyt. Tietty jos heittoaisan haluaa niin se puuttuu. Itse en oo toistaiseksi kokenut ongelmaksi.

Meillä on kanssa kys. vaunut kovalla kopalla ja ilmakennopyörillä. Ostin vaunut käytettyinä ja olen TODELLA tyytyväinen!!! Vaunut menevät ilman osien irroitteluja autoon (farmari 307), mutta myös julkisissa esim. linja-autossa kätevät kun saa etukahvan käännettyä (myös hississä hyvä ominaisuus). Vaunut ovat todella kevyet ja liikkuvat alustalla kuin alustalla tosi näppärästi!

Kiitos teille vastanneille! Kellään ei siis ole pehmeää koppaa...aattelin, että se ois käytännöllisempi, siitä kun saa sen jalkapeiton sitten kun tyypperöinen ei enää halua/mahdu maata kopassa. Miettikö kukaan kovan ja pehmeän välillä, ja miksi päädyitte juuri kovaan? Onko se jotenkin turvallisempi? Eikös vaavi kasva siitä aika äkkiä ulos? Ja mitä mieltä siitä, ettei ole sitä heittoaisaa? Ja mitkä pyörät kannattaisi ottaa? Hiekkateillä tullaan aika paljon kärräilemään. Kiitos! :)

Mun tätini neuvoi ostamaan kovan kopan, koska pehmeä kuulemma heiluu siinä ratasosan päällä. Voihan tietysti olla, että näin oli vaan tätini 'halppisvaunuissa'. Nyt kyllä vähän harmittaa kun pian meidän neiti siirtyy ratasosaan ja varmaan talvella paleltaa ilman kunnon jalkapeittoa. Täytyy käydä lastentarvikkeessa kysymässä mitä semmonen maksaa, eikös niitä ihan peittojakin myydä?
Meidän tyttö on kohta 5kk ja hyvin mahtuu ainakin vielä. 6kk ikäisenähän voi jo siirtyä ratasosaan, mikäli vaan osaa itekseen istua.
Meillä on ilmakennopyörät eikä niissä ainakaan ole mielestäni mitään vikaa. Nuo ilmakumithan kun helposti puhkeaa.

Me päädyttiin kovaan kantokoppaan mm. siksi, että se toimii hyvin matkasänkynä ja se ainakin tuntuu turvallisemmalta. Ei vauvat ehdi kasvaa kovasta ulos ennen kuin on muutenkin jo aika vaihtaa ratasosaan (eli n. 6 kk iässä). Itse en ole kaivannut nyt 3 kk aikana kertaakaan heittoaisaa. Toki voisihan sille joskus tarve tulla. Mutta en pidä välttämättömänä. Meilläkin on ilmakennorenkaat ja minusta ne on olleet asfaltilla ja hiekkateillä hyvät. Meni ne hyvin lumessakin, silloin kun sitä vähän ehti maassa olla. Meillä muuten tuo 6 kk tulee täyteen maaliskuussa, joten meille ei varmaankaan tule tarvetta enää tuolle jalkapeitolle. Kannattaa varmaan miettiä koppaa valitessa, että mihin vuodenaikaan se ensimmäinen 6 kk jakso tulee.

Mä olin päättänyt jo ennen vaunuihin muuten tutustumista, että kova koppa pitää olla. Joku ihme fiksaatio siitä...tai oikeestaan musta pehmeät kopat näyttää niin höhliltä, jotenkin liiian pehmeiltä ja lötköiltä. Ettei mitään käytännön syytä ollut. Kunhan päätin. Oon ollut siihen city-koppaan tyytyväinen. Ja vaikka se aika pian jääneekin pieneksi niin ei meidän poika siinä varmaan enää 6 kk viihdy. Nytkään ei hereillä ollessaan suostu vaunuissa makaamaan vaan pitää päästä katselemaan maailmaa. Poika täyttää jouluna 4 kk. Oon vähän miettinyt, että kuinkahan tarkka tuo 6 kk raja on? että jos oppii varhain istumaan niin uskaltaiskohan sitä joskus pitää jo aiemmin rattaissa...Meidän pitää kyllä varmaan se jalkapeitto ostaa, jos meinataan jo helmikuun lopussa tai aiemmin laittaa vaunuihin. Aattelin vähän, että tuossa ensi vuoden puolella vois sitten sään mukaan katella, ottaako kopan vai istuimen. senhän saa myös ihan makuuasentoon. Siis että jos ei ole kovin kylmä niin laittaisi istuimeen jne. Mut en kyl tiedä, ehkä jos vasta 6 kk ottaa istuimen käyttöön niin sehän jo melkein maaliskuuta, että tartteekohan sitä jalkapeittoa...joskus maaliskuussa on vielä aika viileäkin...

Yhteistyössä