Emmaljunga cerox

Hei!
Minä kävin eilen ostamassa uudet Ceroxit :) Tykkään kovasti jo nyt, vaikka vielä ei ollakaan päästy kärryttelemään :D

Kokemusta löytyy myös Emmaljungan Crossway-rattaisiin joista hiljattain luovuin, koska halusin juuri Ceroxit.

Heittoaisan halusin ehdottomasti. En sitä juuri Crosswayden kanssa kaivannut, mutta uskon, että käytän sitä kovasti, kun se rattaissa on. Kuomu näissä on tosi jämäkkä, sitähän on ilmeisesti paranneltu. Kuomussa on myös se läppä, josta näkee vauvan. Tarrat pitää ainakin vielä hirveää meteliä, eli sitä ei varmaan kauheasti tule käytettyä :whistle: Renkaat on kapeammat tubless-pyörät, vaikuttavat hyviltä. Uskon, että menevät vaikka millä kelillä ketterästi eteenpäin.

Rattaat tuntuvat todella jämäköiltä työntää, ovat tosi tukevan oloiset. Ainut mitä kaipaan ihan hulluna Crossway-rattaisiin verrattuna, niin Ceroxissa ei ole sitä hyttysverkkoa kuomussa, että kesällä saisi tuuletusta :( Koko kuomun takaosan saa kyllä irti ja kuomusta tulee ikäänkuin aurinkosuoja, mutta minusta se on ihan hullun näköinen :ashamed: Ei varmastikaan tule niin käytettyä... Integroitu hyttyssuoja on ihan ykkönen!

Jalkatuki on meillä ainakin tosi tiukka ja huonosti olen saanut sitä vielä toimimaan. Liekö sekin vain harjoituksen puutetta :D Uskon, että minä ainakin tulen näitä käyttämään kovasti ja pehmeän Duoliftin kanssa ne on meillä käytössä.

Itse olen ainakin valintaani tosi tyytyväinen, kaikkea kun ei aina voi saada ;)
 
Meillä on nyt reilun vuoden ollut ceroxit. Olen kyllä ollut tyytyväinen. Heittoaisaa on käytetty paljon. Aluksi auringon ja tuulen mukaan ja myöhemmin sitten kun poju on välillä halunnut katsella eteenpäin ja välillä äitiä.
Jonkin verran rattaat puoltaa, mutta sitä korjattiin kerran ja auttoi paljon. Nyt ei ainakaan häiritsevästi. Talvellakaan ei ollut mitään ongelmia kulkemisen kanssa. Kesällä kieltämättä välillä häiritsi, se että kuomussa ei ole tuuletusaukkoa, mutta mä otin reilusti sen irtoavan osan pois, jos oli kamalan kuuma. Kuomun kurkistusaukon, tarrat on kieltämättä äänekkäät, mutta mä ainakin onnistun kurkkaamaan sisään avaamatta luukkua. Näkee just sen verran, että nukutaanko vai ei.
Tavarakorissa on hyvin reunat, eikä tavarat putoile.

Vaikea teitty on vertailla mihinkään, kun ei kokemusta muista rattaista ole. Meillä rattaat mahtuu myös autoon ns. meno suuntaan ja takakonttiin mahtuu jotain vielä rattaiden viereenkin. Mutta tämä on tietty autosta kiinni mahtuuko vai ei.

Meillä on myös duolift pussi jota käytettiin alussa . Se toimi hyvin vauvalla ja nyt talvella käytettiin peitteenä sitä. Sehän ei ole erityisen lämmin, mutta sinne mahtuu muuta vällyä myös.

Kaikin puolin ollaan siis oltu tyytyväisiä. Poju (1v 3kk ) nukkuu edelleen päikärit rattaissa ja hyvin mahtuu vaikka pitkä poika onkin.

Meidän ratasvalinnassa ratkaisi pitkälti se, että oli tiettyjä ominaisuuksia mitä vaadittiin ja sitten ratkaisun teki oikeastaan se 'mikä tuntui käteen paremmalta'.

 
meilläkin on
Kyselen tässä vähän asian sivusta, mutta kuitenkin... Eli siis meilläkin ceroxit tän vuoden malli... Tykätty ollaan kovasti, mutta nyt kysyn teiltä muilta joilla on ceroxit, että onko teillä tossa rungossa, työntöaisan säätönappulan alapuolella noin 10cm päässä napista...siis tossa tangossa joka menee alaspäin niin sellaiset jotkut mustat osat kiinni, molemmilla puolilla samassa kohtaa aisaa???? En siis tiiä mitkä ne on, mutta kun vertaan kuvastossa ja netissä oleviin kuviin niin niissä näyttää sellaiset mustat osat(?) tuossa aisassa olevan ja meillä ei kyllä omissä ceroxeissa ole! Ajattelin vaan kysyä siksi, että jos teillä muilla on (siis kenellä tän vuoden rattaat) niin meidän rattaista sitten kyllä puuttuu jotain osia... Tai sitten netissä on vain vanhoja kuvia tms.
vaikea selittää noita osia, mutta toivottavasti ymmärsitte =)
 
Mulla on jo toiset ceroxit ja on kyllä niin maailman parhaat kärryt ettei toisia löydy: ei mitään huonoa niissä meidän tarpeisiin, juuri sellaiset kun tarvitaan. Tavarakorihan on tietysti vähän pieni, että jos viikon ruokaostokset hoidatte pääasiassa vaunutellen niin kannattaa miettiä tätä seikkaa, mutta mikäli ei tarvitse hiekkaleluja/maito-ostoksia kummempaa sinne tunkea niin on ihan riittävä sekin. Voin lämpimästi suositella kyllä kyseisiä rattaita, todella olivat hintansa väärti edelliset joten ostin pojullekin samat kärryt.
 
cerox
vastatusta niistä mustista... (mies nauraa vieressä..)
Ne vempaimet on heittoaisan vaihtoehtoiset kytkimet.. tai jotain.. eli uudessa mallissa ne on poistettu, kun ihmiset ei osannu käyttää niitä oikein ja sit niitä meni paljon rikki ja joutu korjailemaan. Uudessa mallissa pidättäydyttiin vaan siinä alemmassa vivussa, mistä saa heittoaisan käännettyä.

Me ostettiin viime vuoden mallit, mis siis on se vipu siin ylempänäkin, mut aateltiin kuitenkin käyttää sit lähempänä koppaa olevaa vipua. Toivottavasti selitin ymmärrettävästi. Joten ei puutu sulta mitään varaosia!!
 
Meillä myös ceroxit ja ollaan oltu niihin enemmän kuin tyytyväisiä! Ainut miinuspuoli on että nyt on alkanut kuomu löystymään, ei siis kunnolla pysy "välliasennoissa" vaan valahtaa alas...Mutta sen taitaa saada itsekin kiristettyä. Mutta siis kaikin puolin loistavat menopelit =)

nyt hieman asian vierestä kysyisin, että kuinka sen jalkaritilän saa alas? en tiedä olenko blondi tai jotain, mutta en ole sitä vielä hiffannut miten se tapahtuu :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 20:18 äityli kirjoitti:
Meillä myös ceroxit ja ollaan oltu niihin enemmän kuin tyytyväisiä! Ainut miinuspuoli on että nyt on alkanut kuomu löystymään, ei siis kunnolla pysy "välliasennoissa" vaan valahtaa alas...Mutta sen taitaa saada itsekin kiristettyä. Mutta siis kaikin puolin loistavat menopelit =)

nyt hieman asian vierestä kysyisin, että kuinka sen jalkaritilän saa alas? en tiedä olenko blondi tai jotain, mutta en ole sitä vielä hiffannut miten se tapahtuu :headwall:
Sitä pitää vähän samaan aikaan nykästä eteenpäin kun alkaa laskemaan. :wave:
 

Yhteistyössä